1897. évi VI. törvénycikk

a magyar-északnyugoti helyi érdekü gőzmozdonyu vasut engedélyezése tárgyában * 

1. § A ministerium a m. kir. államvasutak Nyitra állomásából, mint forgalmi végpontból kiindulva, a nyitra-sarluska-üzbéghi vonal együttes használata mellett Sarluska-Üzbégh állomásból kiágazólag Galgócz-Lipótvárig, - továbbá ugyancsak a m. kir. államvasutak Nagyszombat állomásától Nádason és Jablonitzon át a m. kir. államvasutak Kutti állomásáig s innen Broczkón át Lundenburg irányában az ország határáig vezetendő magyar-északnyugati helyi érdekü gőzmozdonyu vasutnak az 1880. évi XXXI. és az 1888. évi IV. törvénycikkben foglalt feltételek alatt leendő engedélyezésére és az engedélyokirat kiadására, valamint arra is, hogy az osztrák területen Lundenburgtól Broczkó irányában a magyar határig tervezett vasuthoz a csatlakozást engedélyezhesse - ezennel felhatalmaztatik.

2. § Felhatalmaztatik továbbá a ministerium, hogy a m. kir. államvasutak nyitra-sarluska-üzbéghi vonalrészének elsőrangu vasutak szabványai szerint leendő átépitésére szükséges 410,000 frtnyi költséget, - valamint az 1. §-ban megnevezett helyi érdekü vasut sarluska-üzbégh-galgócz-lipótvári vonalának elsőrangu vasutként leendő megépitése következtében felmerülő 440,000 frtnyi többköltséget, együttesen tehát 850,000 frt = nyolczszázötvenezer forintnyi költségeket a pénztári készletekből fedezhesse.

3. § A kereskedelemügyi minister az 1. §-ban emlitett vasut engedélyezésének megtörténtéről az 1880. évi XXXI. törvénycikk 1. §-a értelmében az országgyülésnek jelentést teend.

4. § Jelen törvény az országos törvénytárban való megjelenése napján lép életbe s végrehajtásával a kereskedelemügyi és pénzügyministerek bizatnak meg.