1918. évi XIX. törvénycikk

a zagreb-samobori helyi érdekű vasútnak közúti vasúttá való átminősítéséről * 

1. § A minisztérium felhatalmaztatik, hogy a helyi érdekű vasutakról szóló 1880. évi XXXI. törvénycikk és 1888. évi IV. törvénycikkek alapján létesült zagreb-samobori helyi érdekű vasutat az 1916. évi január hó 1-ső napjától kezdődő visszaható erővel közúti vasúttá átminősíthesse, s e vasútra vonatkozólag mint közúti vasútra új engedélyokiratot állíthasson ki.

A minisztérium felhatalmaztatik arra is, hogy a kiadandó új engedélyokirat keretében az 1880. évi XXXI. törvénycikk 4. §-ának b) és d) pontjai, úgyszintén az 1888. évi IV. törvénycikk 4. §-ának a) pontja, valamint a most idézett törvénycikk 10. §-a alapján a helyi érdekű vasutakat megillető kedvezményeket a szóban levő vasútnak már meglevő, nemkülönben a jövőben esetleg létesítendő vonalaira vonatkozólag továbbra is biztosíthassa oly megszorítással, hogy az 1885. évi XXIII. törvénycikk 110. §-ában említett ármentesítési, illetőleg vízrendezési társulati költségekhez való hozzájárulás kötelezettsége alól csak a jelenleg már működő ármentesítő és vízrendező társulatokkal szemben és csakis a már meglevő vonalára vonatkozólag adható felmentés.

2. § Felhatalmaztatik végül a pénzügyminiszter arra, hogy az 1915. év végéig törvényes 8% kamataival együtt esedékessé vált szállítási adónak 1916. évi január hó 1-től kezdődőleg folyó 4% kamattal legfeljebb 15 év alatt egyenlő évi részletekben leendő törlesztésére az engedélyt megadhassa.

3. § A zagreb-samobori vasúton az 1917. évi VI. törvénycikk alapján a vasútnak közúti vasúttá való átminősítését tartalmazó engedélyokirat kiadásának napjáig beszedett vasúti hadiadó az állampénztárba beszolgáltatandó.

4. § E törvény kihirdetése napján lép életbe és végrehajtásával a kereskedelemügyi és pénzügyi miniszterek bízatnak meg.