(A jóváhagyásról szóló jegyzékváltás 1996. év június hó 10. napján megtörtént.)
1. § A Kormány a Magyar Köztársaság Kormánya és Ukrajna Kormánya között Budapesten, 1996. január 16-án aláírt, a magyar–ukrán határon lévő közúti Tisza-híd átépítéséről szóló Megállapodást e rendelettel kihirdeti.
2. § A Megállapodás magyar nyelvű szövege a következő:
A Magyar Köztársaság Kormánya és Ukrajna Kormánya (a továbbiakban: Felek) továbbfejlesztve az 1995. május 19-én kelt Emlékeztetőben rögzítettek feltételeit a közúti Tisza-híd (a továbbiakban: híd) átépítéséről Záhony–Csap határátkelőnél, az alábbiakban állapodtak meg:
A meglévő híd állapotának romlásával kapcsolatosan szükségessé vált a híd teherbíró-képességét és megbízhatóságát célzó átépítése, a munkák megfelelő sorrendiségének betartásával.
A hídállapot további romlásának megelőzése, valamint túlterhelésének megakadályozása érdekében a Felek folyamatosan intézkednek a hídon elrendelt követési távolság betartására, illetve a várakozás megtiltására a hídon.
A híd átépítését legkésőbb 1997 első felében teljes egészében be kell fejezni. A Felek mindent megtesznek az átépítési munkák lerövidítése érdekében.
A híd átépítése a meglévő tartópilléreken a kiegészítő hídszerkezet megépítéséből, valamint a hídszerkezet felújításából áll, amely növelni fogja a híd teherbíró- és áteresztőképességét.
A híd kiegészítő szerkezetének építését, nemzetközi pályázat kiírása nélkül az ukrán fél, a meglévő hídszerkezet felújítását a magyar fél végzi.
A kiegészítő hídszerkezet építése az Eurokód követelményeinél nem alacsonyabb normák szerint történik. A mértékadó terhelés: B. osztály – a magyar normák A–11 és NK–80 – az ukrán normák szerint. Az új hídszerkezet és a felújítás terveit a munkálatok megkezdése előtt jóvá kell hagynia mindkét ország illetékes hatóságának.
A közúti forgalom legkisebb zavarása érdekében a híd átépítése két szakaszban történik:
– első szakasz: az új kiegészítő szerkezetek megépítése,
– második szakasz: a forgalomnak az új hídszerkezetre való átirányítása után – a meglévő hídszerkezet felújítása.
A híd a Felek egyenlő mértékű (50–50%) tulajdona. A tulajdonmegosztás vonala egybeesik a Felek közötti közös határ vonalával. A hídrészek értékét és üzemeltetésének, valamint fenntartásának feltételeit a Felek közötti, a híd átépítése után kötött külön szerződés fogja szabályozni.
A híd átépítését a Felek paritásos alapon finanszírozzák. A hídfelhajtó szakaszokat – a határellenőrző pontok és a hídfők között – a Felek saját költségükön építik át.
A Felek elismerik, hogy a híd teherbíró- és áteresztőképességének növelésére irányuló átépítése után szükségtelenné válik az új híd megépítése, amelyet az 1995. május 19-én kelt Emlékeztetőben rögzítettek.
A Felek a Megállapodás végrehajtásával a Magyar Köztársaságban a Magyar Köztársaság Közlekedési, Hírközlési és Vízügyi Minisztériumát, Ukrajnában Ukrajna Közlekedési Minisztériumát bízzák meg.
A Megállapodás akkor lép hatályba, amikor az ehhez szükséges belső jogszabályok végrehajtásáról a Felek között a jegyzékváltás megtörtént.
Készült Budapesten, 1996. január hó 16. napján, két eredeti példányban, magyar és ukrán nyelven, mindkét szöveg egyaránt hiteles.
(Aláírások)”
3. § (1) Ez a rendelet a kihirdetése napján lép hatályba, rendelkezéseit azonban 1996. június 10-től kell alkalmazni.
(2) A rendelet végrehajtásáról a közlekedési, hírközlési és vízügyi miniszter gondoskodik.