A Kormány a Magyar Köztársaság 2011. évi költségvetéséről szóló 2010. évi CLXIX. törvény 80. § (1) bekezdés d) pontjában kapott felhatalmazás alapján, az Alkotmány 35. § (1) bekezdés b) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1. § (1) * E rendelet határozza meg a helyi önkormányzatok vis maior támogatás igénylésének, döntési rendszerének, folyósításának, a felhasználásáról szóló elszámolásnak és a vis maior támogatás ellenőrzésének részletes szabályait.
(2) * A vis maior támogatás célja az egyes természeti károkból adódó, indokolt és szükséges védekezéssel összefüggő kiadások részbeni vagy teljes megtérítése, a helyi önkormányzat tulajdonában lévő épületben, építményben, partfalban vagy a helyi önkormányzat vagyonkezelésében és az állam tulajdonában lévő, kötelező feladatellátást szolgáló épületben a vis maior események okozta károk helyreállításának és a katasztrófavédelmi szúnyoggyérítéssel összefüggő kiadások részbeni támogatása.
(3) *
(4) *
(5) A támogatás formája vissza nem térítendő támogatás.
(6)–(7) *
2. § E rendelet alkalmazásában:
1. * beruházás: a számvitelről szóló törvényben ekként meghatározott tevékenység,
2. fejlesztés: a beruházás és a felújítás, valamint immateriális javak beszerzése,
3. * felújítás: a számvitelről szóló törvényben ekként meghatározott tevékenység,
4. * folyó jellegű működési kiadások: a helyi önkormányzat kötelező feladatellátásához kapcsolódó működési költségek, dologi kiadások, karbantartási, javítási költségek, eszköz- és készletbeszerzések költsége, személyi jellegű kifizetések, és az ehhez kapcsolódó járulékok, mely alól kivételt képez a hivatásos katasztrófavédelmi szervek egyetértésével alkalmazott polgári védelmi szakalegységek egyéb központi forrásból meg nem térülő költsége,
5. földcsuszamlás: a természetes egyensúlyát vesztett lejtő vagy csúszólap mentén mozgó földtömeg, amely közintézményt vagy legalább három beépített ingatlant érint, illetve a csuszamlás árvizet vagy más katasztrófahelyzetet idézhet elő,
6. védekezési munkálatok a megelőző és a helyreállítási munkálatokon kívüli valamennyi olyan beavatkozás, amely a kár bekövetkezését megakadályozza vagy a lehető legkisebbre csökkenti, abban az esetben, ha a kár bekövetkezésének közvetlen, valós veszélye áll fenn,
7. * megelőző munkálatok: minden olyan munkálat, amely a káresemények megelőzésére szolgál, és nem közvetlenül a védekezéssel és kárelhárítással függ össze, így különösen a káreseményt megelőző csatorna- vagy ároktisztítás, állagmegóvás,
8. partfal: az a földfelszín, ahol a szintkülönbség változása felületének legalább 2/3 részében 60°-nál meredekebb; nem tekinthető azonban partfalnak a működő és az elhagyott bányafal,
9. pince: a földkéregbe vájt mesterséges, falazott vagy falazatlan üreg; kivételt képeznek az ipari, bányászati céllal mélyítettek és az épületek szerkezeti részét képező pincék,
10. * saját forrás: a helyi önkormányzatok által képviselő-testületi, közgyűlési (a továbbiakban: képviselő-testület) határozattal, valamint a képviselő-testület költségvetési rendeletébe foglalt felhatalmazása alapján a polgármester nyilatkozatával önerőként jóváhagyott forrás,
11. * eszközök: a számvitelről szóló törvényben és az államháztartás számviteléről szóló kormányrendeletben meghatározottak szerinti tárgyi eszközök, továbbá műszaki berendezések, gépek, járművek, eszköz tartozékok és alkatrészek, szerszámok, takarító- és tisztítószerek, felszerelések, informatikai-ügyviteli-hiradástechnikai eszközök, háztartási gépek, bútorok és egyéb berendezések,
12. * épület: a magyar építészetről szóló 2023. évi C. törvény (a továbbiakban: Méptv.) 16. § 42. pontjában meghatározottak szerinti fogalom,
13. különösen súlyos természeti károk: a természeti és lakókörnyezetben különösen földrengés, árvíz, lakott területen belüli nagy kiterjedésű belvíz, tornádó, tűzvész, robbanás, pince- vagy partfalomlás, földcsuszamlás miatt bekövetkezett károk,
14. * igazgatási, valamint egyéb kötelező feladatok ellátását szolgáló intézmény: önkormányzati, államigazgatási feladat ellátását végző intézmény, különösen a polgármesteri hivatal, fővárosi és vármegyei kormányhivatal járási (fővárosi kerületi) hivatala,
15. * katasztrófavédelmi szúnyoggyérítés: a Kormány által kihirdetett veszélyhelyzet időszakában ár- és belvíz által sújtott területet érintő védekezéshez kapcsolódó, a Nemzeti Népegészségügyi és Gyógyszerészeti Központ által jóváhagyott, légi úton, belterületen az adott költségvetési évben végzett szúnyoggyérítés,
16. * építmény: a helyi önkormányzat tulajdonában lévő, kötelező önkormányzati feladatok ellátását szolgáló vagy helyi önkormányzat által törvény alapján kötelezően működtetett út, híd, komp- és révátkelőhely, ár- és belvízvédelmi vízi létesítmény, közmű és annak műtárgyai, pince, amennyiben megfelel a Méptv. 16. § 34. pontjában meghatározottaknak.
2/A. § * (1) A helyi önkormányzat támogatást igényelhet
a) az előre nem látható természeti vagy más eredetű erők által fenyegető veszély bekövetkezésének lehetősége miatt szükségessé váló, indokolt védekezés kiadásainak részbeni vagy teljes támogatására,
b) * – a biztosításból vagy egyéb módon megtérülő károk figyelembevételével – a helyi önkormányzat tulajdonában lévő kötelező önkormányzati feladatok ellátását szolgáló vagy helyi önkormányzat által törvény alapján kötelezően működtetett épületet, építményt, partfalat vagy a helyi önkormányzat vagyonkezelésében és az állam tulajdonában lévő kötelező önkormányzati feladatok ellátását szolgáló épületet sújtó, előre nem látható természeti vagy más eredetű erők által okozott károk helyreállításának részbeni támogatására,
c) * – ha a szúnyogok által okozott ártalom óránkénti mértéke a Nemzeti Népegészségügyi és Gyógyszerészeti Központnak nyilatkozata szerint csípésszámban kifejezve személyenként meghaladja az 50 csípést – katasztrófavédelmi szúnyoggyérítés többletkiadásainak részbeni támogatására
[az a)–c) pont a továbbiakban együtt: vis maior esemény].
(2) A támogatás
a) a katasztrófavédelmi szúnyoggyérítés esetében akkor vehető igénybe, ha
aa) a helyi önkormányzat a Kormány által kihirdetett veszélyhelyzet időszakában és területén ár- és belvízi védekezéssel kapcsolatban a költségvetési évben bejelentett és 2. melléklettel igazolt vis maior pályázattal rendelkezik és
ab) a katasztrófavédelmi szúnyoggyérítés legkésőbb a költségvetési év augusztus 31-éig lezárul,
b) belvízi védekezés esetében akkor vehető igénybe, ha a legalább másodfokú védekezési fokozat elrendelése megtörtént,
c) * utak, hidak, komp- és révátkelőhelyek esetében akkor vehető igénybe, ha a károsodása helyi közlekedés biztonságát veszélyezteti,
d) * rendkívüli téli időjárás esetén a védekezési költségekhez kizárólag akkor vehető igénybe, ha a HungaroMet Magyar Meteorológiai Szolgáltató Nonprofit Zártkörűen Működő Részvénytársaság (a továbbiakban: HungaroMet Nonprofit Zrt.) hófúvás miatt az adott térségre a legmagasabb veszélyességi szintű figyelmeztetést adott ki.
(3) A támogatás – pince-, partfalomlás és földcsuszamlás kivételével – csak a káresemény bekövetkezését megelőző állapot visszaállítására igényelhető. A 3. § (10) bekezdése szerinti eset kivételével nem igényelhető támogatás az elmaradt felújításból, karbantartásból eredő, korábban megelőzhető károk helyreállítására, új beruházásra, fejlesztésre és felújítási előirányzatok pótlására.
(4) * A települést ért olyan különösen súlyos természeti kár esetében, amelynek következtében a lakóépületek jelentős része életveszélyessé vagy helyre nem állíthatóvá vált, a támogatás kivételesen a lakosság egyszeri, rendkívüli szociális támogatására is kiterjedhet (a továbbiakban: lakossági támogatás). A lakossági támogatás a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló törvényben meghatározott eljárási szabályok szerint a helyi önkormányzat által nyújtott támogatások (így különösen átmeneti segély nyújtása a létfenntartást veszélyeztető rendkívüli élethelyzetbe került személyek részére az életveszély megszüntetéséhez) részbeni vagy teljes megtérítéséhez használható fel. Ez a támogatás a kárt szenvedett lakosok biztonságát szolgálja, az ingatlan helyreállításának vagy újjáépítésének fedezetét nem tartalmazza. A pályázatban a lakossági támogatásra vonatkozó igényt védekezési költségként kell feltüntetni.
3. § (1)–(2) *
(3) * A helyi önkormányzat
a) * a 2/A. § (1) bekezdés a) pontja szerinti esetben a védekezés megkezdésétől számított 7 napon belül az 1. melléklet A) része szerinti adatlapnak,
b) * a 2/A. § (1) bekezdés b) pontja szerinti esetben a kár bekövetkezésétől számított 7 napon belül az 1. melléklet A) része szerinti adatlapnak,
c) * a 2/A. § (1) bekezdés c) pontja szerinti esetben a katasztrófavédelmi szúnyoggyérítés befejezésétől számított 7 napon belül a 9. melléklet A) része szerinti adatlapnak
a helyi önkormányzatokért felelős miniszter (a továbbiakban: miniszter) által működtetett ebr42 rendszerben (a továbbiakban: ebr42 rendszer) elektronikus úton történő kitöltésével bejelenti a vis maior eseményt. A bejelentés időpontja az ebr42 rendszerben elektronikusan kitöltött adatlap lezárásának dátuma. A bejelentésre nyitva álló határidő elmulasztása jogvesztő.
(4) * Ha a védekezés nem fejeződik be a pályázat a 4. § (1) bekezdésében meghatározott benyújtásának időpontjáig, a helyi önkormányzat új bejelentést tehet a védekezést megszüntető határozat időpontjáig felmerülő újabb védekezési költségek részbeni vagy teljes támogatása érdekében.
(5) * A 2/A. § (1) bekezdés a) pontja szerinti esetben a miniszter a bejelentést követően – a BM Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság egyidejű értesítésével – haladéktalanul megkeresi a Katasztrófavédelmi Igazgatóságot, amely az 1. melléklet A) része szerinti adatlap lezárását követő 7 napon belül a 2. melléklet szerinti adatlapon – elektronikusan az ebr42 rendszerben – tájékoztatást nyújt a bejelentés valódiságáról, a vis maior esemény jellegéről, a védekezési munkálatok szükségességéről. A káresemény körülményeinek igazolására a Katasztrófavédelmi Igazgatóság helyszíni vizsgálatot is folytat.
(6) * A bejelentést követően haladéktalanul, de legkésőbb 30 napon belül a Magyar Államkincstár helyi önkormányzat székhelye szerint illetékes területi szerve (a továbbiakban: kincstár) által összehívott és koordinált bizottság helyszíni vizsgálatot végez (a továbbiakban: előzetes helyszíni vizsgálat). Az előzetes helyszíni vizsgálatot végző bizottság tagja a kincstár és a Katasztrófavédelmi Igazgatóság képviselője, továbbá szükség szerint a kincstár felkérése alapján
a) épületekben, építményekben keletkezett károk esetében az építésügyi hatóság,
b) ár- vagy belvíz elleni védekezés, ár- és belvízvédelmi vízi létesítmény károsodása esetén a helyi önkormányzat székhelye szerint illetékes vízügyi igazgatóság,
c) utakban, komp- és révátkelőhelyekben, hidakban keletkezett károk esetében a közlekedésért felelős miniszter,
d) kulturális örökség védett elemei esetén az örökségvédelmi feladatkörben érintett illetékes hatóság képviselője.
(6a) * Amennyiben a kincstár a vis maior esemény jellegéből kifolyólag szükségesnek látja, az előzetes helyszíni vizsgálatot lefolytató bizottság munkájában történő részvételre a (6) bekezdésben foglaltakon túl egyéb közigazgatási szervet is felkérhet.
(7) * Az előzetes helyszíni vizsgálat lefolytatásáról a 3. melléklet A) része szerinti jegyzőkönyvet elektronikusan – az ebr42 rendszerben – kell kiállítani. A rendkívüli időjárás által közvetlenül okozott károk (5) és (6) bekezdés szerinti vizsgálata esetében a HungaroMet Nonprofit Zrt. a Katasztrófavédelmi Igazgatóság kérésére – térítésmentesen – tájékoztatást küld.
(8) * Pince-, partfalomlás vagy földcsuszamlás esetében a miniszter által kinevezett Pince- és Partfalveszély-Elhárítási Szakértői Bizottság a bejelentéstől számított 20 napon belül a káreseményt a helyszínen megvizsgálja, veszélyességi kategóriába sorolja és megállapításait a 3. melléklet B) része szerinti adatlapon az ebr42 rendszerben elektronikusan rögzíti.
(8a) * Katasztrófavédelmi szúnyoggyérítés esetében a bejelentést követően haladéktalanul, de legkésőbb 30 napon belül a Nemzeti Népegészségügyi és Gyógyszerészeti Központ – az ebr42 rendszerben – kiállítja a 9. melléklet B) része szerinti nyilatkozatot.
(9) *
(10) * Ha a vis maior esemény következtében a kötelező önkormányzati feladatot szolgáló vagy önkormányzat által törvény alapján kötelezően működtetett épület, építmény összedől vagy helyreállíthatatlanul károsodik, a káreseményhez kapcsolódó közfeladatokért felelős fejezetet irányító szerv előzetes szakmai véleménye alapján a Kormány egyedileg dönt a támogatásról új, a káreseményt megelőző funkciót betöltő beruházás megvalósítása érdekében. Ez esetben a támogatás folyósítása a 7. § (3) bekezdésében foglaltak alapján történik. *
(11)–(14) *
3/A. § * (1) A települést ért különösen súlyos természeti károk mérséklésére – a katasztrófavédelmi szúnyoggyérítés kivételével –
a) a 2/A. § (1) bekezdés a) pontja szerinti támogatás az 1. melléklet B) része szerinti adatlapon feltüntetett előzetesen becsült védekezési költségek legfeljebb 50%-ának mértékéig,
b) a 2/A. § (1) bekezdés b) pontja szerinti támogatás az 1. melléklet B) része szerinti adatlapon feltüntetett előzetesen becsült helyreállítási költségek legfeljebb 15%-ának mértékéig
támogatási előlegként is nyújtható.
(2) * A helyi önkormányzat a támogatási előleg iránti kérelmét – legfeljebb a 4. § (1) bekezdés szerinti pályázat lezárásáig – az ebr42 rendszerben az 1. melléklet B) része szerinti adatlapon rögzíti. A miniszter – a BM Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság egyidejű értesítésével – haladéktalanul megkeresi a helyi önkormányzat székhelye szerint illetékes Katasztrófavédelmi Igazgatóságot, amely az ebr42 rendszerben az 1. melléklet C) része szerinti adatlap kitöltésével haladéktalanul, de legkésőbb a megkereséstől számított 3 napon belül javaslatot tesz a támogatási előleg összegére.
(3) * A támogatási előlegről a miniszter az ebr42 rendszerben elektronikus támogatói okiratot állít ki.
(4) * A támogatási előleget a Magyar Államkincstár (a továbbiakban: kincstár) a miniszter utalványozása alapján folyósítja.
(5) A helyi önkormányzat a 2/A. § (1) bekezdés a) pontja szerinti támogatáshoz kapcsolódó támogatási előleggel a pályázat benyújtásával, a 2/A. § (1) bekezdés b) pontja szerinti támogatáshoz kapcsolódó támogatási előleggel a támogatás első teljesítésarányos lehívásával számol el.
(6) * Ha a helyi önkormányzat
a) a 4. § (1) bekezdés szerinti határidő lejártáig a pályázatot nem nyújtotta be vagy
b) a pályázat a 4. § (2) bekezdése szerinti vizsgálatot követően a kincstár által nem került továbbításra a miniszter részére
a kincstár a folyósított előlegre vonatkozó visszafizetési kötelezettségről a 4. § (1) bekezdése szerinti határidő lejártától számított 14 napon belül értesíti a helyi önkormányzatot és a minisztert.
(6a) * Ha a helyi önkormányzat a támogatási előlegről lemondott, a már folyósításra került támogatási előleget 4. § (1) bekezdése szerinti határidő lejártát követő 7 napon belül köteles visszafizetni.
(6b) * Ha a pályázat a 7. § (1) bekezdés szerint a miniszter által elutasításra került, a támogatói okirat visszavonásáról szóló értesítést elektronikus úton küldi meg a helyi önkormányzatnak, a kincstár értesítésével egyidejűleg, mely alapján a kincstár az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII. 31.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Ávr.) 99. § (2) bekezdése szerinti fizetési felszólítást küld a helyi önkormányzatnak.
(7) * A jogosulatlanul igénybe vett előlegről a helyi önkormányzat az Ávr. 83. § (3) bekezdés b) pontjának és az Ávr. 97–99. §-ainak a változás bejelentésének módjára és az ezt követő intézkedésekre, a visszafizetésre, valamint az ügyleti és a késedelmi kamat mértékére és számítására vonatkozó rendelkezései megfelelő alkalmazásával köteles lemondani és azt ügyleti kamattal, illetőleg késedelmi kamattal együtt visszafizetni. A jogosulatlanul igénybe vett előleg visszafizetésének elmulasztása esetén a kincstár beszedési megbízást nyújt be a kötelezett fizetési számlájára.
4. § (1) * A helyi önkormányzat
a) a 2/A. § (1) bekezdés a) és b) pontjában meghatározott esetben az 5. melléklet,
b) * a 2/A. § (1) bekezdés c) pontjában meghatározott esetben a 9. melléklet C) része
szerinti adatlapon rögzített és lezárt pályázatát – a (3) bekezdés szerinti kötelező mellékletek csatolásával – a 3. § (3) bekezdése szerinti bejelentést követő 40 napon belül nyújtja be a kincstárnak. A benyújtási határidő elmulasztása jogvesztő. *
(2) * A pályázatban meg kell határozni a védekezés vagy a helyreállítás kezdő és várható befejezési határidejét. A kincstár a helyi önkormányzat pályázatát szabályszerűségi szempontból megvizsgálja, és szükség esetén, határidő kitűzésével, hiánypótlásra történő felhívást ad ki elektronikus úton. A helyi önkormányzatnak a hiány pótlásáról a felszólítás kézhezvételétől számított 7 napon belül – elektronikusan az ebr42 rendszerben is – gondoskodnia kell. Ha a helyi önkormányzat a hiánypótlási felhívásnak nem tesz eleget, vagy azt nem megfelelően teljesíti, a kincstár a pályázatot az ebr42-ben „kincstári elutasítás”-ra állítja. A kincstár a pályázatokat részletes – különös tekintettel a (3) bekezdés h)–j) pontjában megjelölt dokumentumok alapján kialakított – véleménnyel látja el a benyújtást követő 14 napon belül.
(3) * A pályázat kötelező mellékletei:
a) * az ebr42 rendszerben elektronikusan rögzített, kitöltött lezárt pályázati adatlap, továbbá ha a helyi önkormányzat már elvégzett védekezési munkálatokhoz, katasztrófavédelmi szúnyoggyérítéshez vagy helyreállítási munkálatokhoz igényel támogatást,
aa) * a vis maior eseményhez kapcsolódó költségeket alátámasztó, a számvitelről szóló törvénynek alakilag és tartalmilag megfelelő, a helyi önkormányzat nevére és címére kiállított számlák, számviteli bizonylatok, – katasztrófavédelmi szúnyoggyérítés esetén a gyérített terület nagyságának, a gyérítés egységköltségének és időpontjának megjelölésével ellátott – vállalkozói szerződések, megrendelések,
ab) * a helyi önkormányzat belső szabályzatában meghatározott módon igazolt teljesítésigazolások,
ac) * a vis maior eseményhez kapcsolódóan elvégzett munkálatok esetén a számlához, számviteli bizonylathoz kapcsolódó, a munkálatok elvégzéstől számított 24 órán belül kiállított gépjármű menetlevél, fuvarlevél, mázsajegy, gépüzemnapló, szállítólevél vagy más alapbizonylat,
ad) * gazdasági társaság vagy más jogi személy által szolgáltatás nyújtásról kiállított számla, számviteli bizonylat esetében, ha az személyi jellegű kiadásra vonatkozó költséget is tartalmaz, a bér és járulékok számfejtését vagy kifizetését igazoló bizonylatok, továbbá ezek alapbizonylataként szolgáló munkanapló, jelenléti ív, óranyilvántartó lap,
ae) * a vizek kártételei elleni védekezés szabályairól szóló kormányrendelet alapján előírt védekezési napló hiteles és a védekezési költségek elszámolására – így különösen a védekezésnél dolgozók munkájának, a védekezéshez igénybe vett gépek, felszerelések és anyagok felhasználásának folyamatos nyilvántartására – vonatkozó adatok, ezek hiányában a helyi önkormányzat által vezetett védekezési napló,
af) védelmi készültség elrendeléséről és megszüntetéséről szóló határozat hiteles másolata,
ag) az elvégzett munkatételeket tartalmazó számlaösszesítő,
ah) a település, településrész térképe helyrajzi számmal és a vis maior eseménnyel érintett helyszín feltüntetésével,
ai) * katasztrófavédelmi szúnyoggyérítés esetében a Nemzeti Népegészségügyi és Gyógyszerészeti Központ által kiállított jóváhagyó dokumentum a szúnyoggyérítés engedélyezéséről,
b) * a károsodás tárgyához igazodó, a Magyar Mérnöki Kamara, a Magyar Építész Kamara szakértői névjegyzékében szereplő műszaki szakértő, vagy az igazságügyi szakértői névjegyzékben aktív tagként szerepelő műszaki szakértő által készített nyilatkozat, amely tartalmazza
ba) a keletkezett károk tételes felsorolását (a kár helye, mértéke), a károk kialakulásának okait,
bb) * a károsodott épület, építmény, partfal általános jellemzését – építés éve, legutóbbi felújítás dátuma, karbantartás gyakorisága (tételesen felsorolva a felújítás, karbantartás munkálatait és időpontját), építés technológiája stb. –,
bc) * utakban, hidakban, komp- és révátkelőhelyekben keletkezett károk esetén a közlekedés biztonságára vonatkozó nyilatkozatot indokolással (az adott kár mennyire és miben veszélyezteti a közlekedés biztonságát, továbbá milyen helyreállítási munkálatok szükségesek a biztonságos közlekedés megteremtéséhez),
bd) * az épület, építmény, partfal károsodás előtti állapotnak megfelelő helyreállítására vonatkozó javaslatot, a helyreállítás költségeinek tételes bemutatását,
c) * a képviselő-testület határozata arról, hogy
ca) a káreseményhez kapcsolódóan milyen biztosítással rendelkezik,
cb) más, a tulajdonában lévő épületben ezt a feladatát nem tudja ellátni,
cc) a károsodott épület milyen kötelező önkormányzati feladat ellátását szolgálja,
cd) vállalja a károsodott, kötelező feladatot ellátó épületre az 5. § (11) bekezdése szerinti értékkövető biztosítás megkötését,
ce) vállalja a károsodott ingatlannak a költséghatékonyság és a megvalósíthatóság szempontjaira tekintettel történő helyreállítását,
cf) saját erejéből – részben vagy egészben – a vis maior esemény okozta helyzetet nem tudja megoldani,
d) a biztosítással kapcsolatos iratok:
da) * biztosítási kötvény,
db) * ha a helyi önkormányzat tulajdonában vagy vagyonkezelésében lévő – oktatási, kulturális, szociális, egészségügyi, igazgatási, valamint egyéb kötelező feladatok ellátását szolgáló – épületre nem köthető biztosítás, úgy erről a tényről szóló, legalább három országos biztosítótársaság káreseményt követően kiadott nyilatkozata,
dc) * biztosító által a káreseményhez kapcsolódóan felvett helyszíni kár jegyzőkönyvének,
dd) * biztosító által megállapított kár összegére vonatkozó dokumentum; ha a biztosító még nem állapította meg a kár összegét, akkor legalább a biztosítónak benyújtott kárigény, egyéb dokumentumok,
e) * a bejelentett védekezési eseményekről, károkról készített színes fotódokumentáció elektronikus formában, képaláírásokkal az ábrázolt helyszínek beazonosíthatósága érdekében,
f)–g) *
h) * a helyi önkormányzat
ha) tulajdonában lévő építmény esetén elektronikus tulajdoni lap, illetve
hb) * vagyonkezelésben lévő épület esetén a vagyonkezelői szerződés,
i) * ha a helyi önkormányzat adósságrendezési eljárás alatt áll, úgy a bíróság által az adósságrendezés megindításáról szóló jogerős végzés,
j) * az 5. § (2) bekezdésének c) pontja szerinti magasabb mértékű támogatás igénylése esetén a helyi önkormányzat költségvetési rendelete,
k) *
l) * a helyi önkormányzat nyilatkozata arról, hogy az adott tárgyban korábban vagy egyidejűleg benyújtott-e pályázatot,
m) * a miniszter által a kérelmek elbírálása során egyedileg meghatározott, a káresemények, illetve a bekövetkezett károsodások megfelelő vizsgálatához szükséges egyéb dokumentumok,
n) * a b) pont szerinti műszaki szakértő tekintetében
na) * annak igazolása, hogy a műszaki szakértő a Magyar Mérnöki Kamara, a Magyar Építész Kamara szakértői névjegyzékében vagy az igazságügyi szakértői névjegyzékben aktív tagként szerepel, és
nb) * a helyi önkormányzat nyilatkozata, amelyben igazolja, hogy a műszaki szakértő egyaránt független a kérelmet benyújtó helyi önkormányzattól, a helyreállítás későbbi tervezőjétől és kivitelezőjétől,
o) *
(4) *
(5) * A védekezési költségek elszámolásával kapcsolatos kérelmek esetén – kizárólag a védekezési költségek vonatkozásában – a (3) bekezdés b) pontjában, c) pont ca)–ce) alpontjában, d), h), n) és o) pontjában, a katasztrófavédelmi szúnyoggyérítés költségeinek elszámolásával kapcsolatos pályázathoz a (3) bekezdés a) pont ae) és af) alpontjában, b) pontjában, c) pont ca)–ce) alpontjában, d)–j) és n) pontjában meghatározott dokumentumokat nem kell csatolni.
(6) * Az önkormányzati kötelező feladatok ellátását szolgáló, nem önkormányzati tulajdonban lévő temető – amelyben a helyi önkormányzat a temető tulajdonosával kötött megállapodás alapján a köztemető fenntartására vonatkozó kötelezettségét teljesíti – helyreállítási költségeinek elszámolásával kapcsolatos kérelmek esetén a (3) bekezdés h) pontjában megjelölt dokumentum csatolása nem kötelező. A köztemető fenntartására vonatkozó kötelezettség teljesítésének igazolása céljából a helyi önkormányzat pályázathoz mellékelni kell *
a) * a nyilatkozatot, mely szerint a helyi önkormányzat saját tulajdonú temetővel vagy temető résszel nem rendelkezik, továbbá nem tart fenn a pályázatban szereplő temetőn kívül egyéb köztemetőt más helyi önkormányzattal közösen,
b) * a temető tulajdonosával kötött megállapodást, melyben a helyi önkormányzat vállalja a vis maior támogatással helyreállított köztemető miniszteri döntéstől számított legalább 5 éves időtartamig tartó kezelését,
c) a temető használatának rendjéről szóló önkormányzati rendelet másolatát.
5. § (1) * Az igényelhető és megítélhető támogatás maximális mértéke a védekezési költségek, a katasztrófavédelmi szúnyoggyérítés és
a) * utak, hidak, komp- és révátkelőhelyek károsodása,
b) pince- vagy partfalomlás, földcsuszamlás,
c) oktatási, kulturális, szociális vagy egészségügyi intézmények épület károsodása,
d) igazgatási, valamint egyéb kötelező feladatok ellátását szolgáló intézmények épületeinek károsodása,
e) ár- és belvízvédelmi vízilétesítmények,
f) közmű és műtárgyai károsodása
esetében felmerülő helyreállítási költségek támogatására vonatkozó vis maior pályázat esetén az elismert költségek 70%-a. *
(2) * A helyi önkormányzat – a katasztrófavédelmi szúnyoggyérítést kivéve – az (1) bekezdésben meghatározottnál magasabb, de legfeljebb a helyreállítási, védekezési költségek 90%-ának megfelelő mértékű támogatást igényelhet, továbbá a miniszter az alaptámogatási mértéknél magasabb, de legfeljebb a helyreállítási, védekezési költségek 90%-ának megfelelő mértékű támogatást nyújthat abban az esetben, ha a helyi önkormányzat
a) * a kedvezményezett települések besorolásáról és a besorolás feltételrendszeréről szóló kormányrendelet mellékletében szerepel, vagy
b) *
c) * teljesítőképességét a felmerült károk helyreállítása jelentősen meghaladja, feltéve, hogy a vis maior esemény rövid időszakon belül ismétlődő természeti vagy időjárási csapások következményeként alakult ki.
(3) *
(4) * Az igényelhető és megítélhető támogatás maximális mértéke az elismerhető költségek 100%-a
a) a Kormány által kihirdetett veszélyhelyzet időszakában keletkező védekezési költségek esetében,
b) * a vármegyei önkormányzat tulajdonában lévő, kötelező feladatot szolgáló épületet ért károk helyreállítása esetében,
c) * a helyi önkormányzatok adósságrendezési eljárásáról szóló 1996. évi XXV. törvény 1. melléklete szerinti alapvető lakossági szolgáltatások ellátását szolgáló, önkormányzati tulajdonú épületek, építmények, partfal helyreállításával és a védekezéssel összefüggő költségek esetében, ha a helyi önkormányzat a vis maior esemény időpontjában adósságrendezési eljárás alatt áll.
(5) A költségek között nem számolhatók el:
a) * az eszközök beszerzése,
b) a megelőző munkálatok,
c) a fejlesztések a 3. § (10) bekezdésében foglaltak kivételével,
d) * – a katasztrófavédelmi szúnyoggyérítés kivételével – a rovar- és kártevőirtás költségei,
e) a folyó jellegű működési kiadások.
(6) * Utakban, járdákban keletkezett károk esetén kizárólag a károsodott szakasz olyan jellegű helyreállítása támogatható, amely a helyi közlekedés biztonságának visszaállítását szolgálja. Külterületen és árterületen levő utak helyreállításához támogatás kizárólag abban az esetben nyújtható, ha azok lakott külterület megközelítését szolgálják. Külterületen lévő pince- vagy partfalomlás, földcsuszamlás esetében támogatás kizárólag abban az esetben nyújtható, ha az lakott külterület megközelítését veszélyezteti.
(6a) * Az érintett helyi önkormányzat részére katasztrófavédelmi szúnyoggyérítésre a költségvetési évben legfeljebb két alkalommal nyújtható támogatás.
(7) * Védekezés esetén a védelmi készültség elrendelésének napjától, belvíz elleni védekezés esetében a másodfokú védekezési fokozat elrendelésének napjától – de legkorábban az 1. melléklet A) része szerinti adatlapon jelzett vis maior esemény időpontjától – a védelmi készültség vagy a Kormány által kihirdetett veszélyhelyzet megszüntetéséig tartó időszakra vonatkozó teljesítési időponttal rendelkező számlák, bizonylatok fogadhatók be. Kizárólag a védelmi készültség vagy a Kormány által kihirdetett veszélyhelyzet megszüntetését követő 30. napig kiállított számlával, bizonylattal igazolható költségek számolhatók el.
(8) * Nem támogathatók azon kérelmek, amelyeknél a védekezési, katasztrófavédelmi szúnyoggyérítési költségek biztosítása és a jelzett károk helyreállítása a helyi önkormányzattól a rendelkezésére álló források alapján elvárható.
(8a) * A helyi önkormányzat köteles a védekezés és helyreállítás során az étkeztetés, szállás, szállítás biztosításánál és más szakmai feladatok végzésénél elsődlegesen saját intézményei kapacitását igénybe venni.
(8b) * A védekezés során felmerülő üzemanyag költségek elszámolása a Nemzeti Adó- és Vámhivatal által meghatározott fogyasztási alapnorma-átalány mértéke és üzemanyag ár alapján történik.
(9) * A miniszter a helyi önkormányzat gazdasági helyzetének, továbbá a pályázatban rögzítettek figyelembevételével az (1) és (2) bekezdésben meghatározottnál alacsonyabb mértékű támogatásról is dönthet.
(10) A termékek és szolgáltatások beszerzése a szokásos piaci áron történhet. A szokásos piaci ár meghatározásának módját a társasági adóról és az osztalékadóról szóló törvény tartalmazza.
(11) * Ha a helyi önkormányzati tulajdonában vagy vagyonkezelésében lévő, kötelező feladatellátást szolgáló olyan épületre, amelyben a károsodás bekövetkezett, a tulajdonos nem rendelkezik értékkövető biztosítással, a támogatás kizárólag az épületre vonatkozó, határozatlan időtartamú biztosítás megkötésével és annak négy éven keresztüli fenntartásának vállalásával együtt igényelhető. Ha a káreseményt követően a biztosító az épület tulajdonosa részére a kárt megtéríti, a tulajdonos köteles a kár megtérített összegét a helyreállításra fordítani.
(11a) * A tulajdonos a (11) bekezdésben meghatározott feltétel alól mentesül, ha az – oktatási, kulturális, szociális, egészségügyi, igazgatási, valamint egyéb kötelező feladatok ellátását szolgáló – épületre nem köthető biztosítás és ezt a tényt legalább három országos biztosító nyilatkozatával igazolja a kincstár felé.
(12) * A helyi önkormányzatnak a kötelező feladatellátást szolgáló épület helyreállítása esetében a 8. § (1) bekezdése szerinti elszámolás benyújtásával egyidejűleg kell igazolnia a biztosítási szerződés megkötését a kincstár felé. Ezt követően a helyi önkormányzat köteles valamennyi szerződéssel kapcsolatos változásról tájékoztatni a kincstárt. A kincstár jogosult a szerződés meglétét évente ellenőrizni. Ha nem történik biztosítási szerződéskötés, vagy a biztosítás négy éven belül a helyi önkormányzat felmondása vagy a díj nem fizetése miatt megszűnik, akkor a támogatást vissza kell fizetni a központi költségvetés javára.
(12a) * A (12) bekezdés szerinti visszafizetési kötelezettséget a kincstár a 8/A. § (3) bekezdése szerinti eljárás keretében állapítja meg, és a 8/A. § (4) bekezdése szerinti döntésben írja elő a helyi önkormányzat részére.
(13) * Ha a naptári napokban megállapított határidő utolsó napja munkaszüneti nap, a határidő a következő munkanapon jár le.
(14) * Ha a helyi önkormányzatnál a támogatott védekezési, helyreállítási vagy katasztrófavédelmi szúnyoggyérítéssel összefüggő kiadások tekintetében előzetesen felszámított általános forgalmi adó merül fel, akkor a támogatás összegének fedezetet kell biztosítania a támogatottra áthárított vagy az általa fizetendő általános forgalmi adó teljes összegére nézve, kivéve, ha a támogatott a rá áthárított vagy a termék beszerzése, a szolgáltatás igénybevétele után általa fizetendő adóként megállapított általános forgalmi adó levonására jogosult.
6. § (1) * A kincstár által megküldött, káreseménnyel kapcsolatos dokumentáció alapján az utak, hidak és komp- és révátkelőhelyek károsodása esetében a közlekedésért felelős miniszter a dokumentáció átvételétől számított 7 napon belül észrevételt tesz a 4. melléklet szerinti adatlap kitöltésével.
(2) *
(3) * A miniszter indokolt esetben véleményezésre megküldi a káreseményhez kapcsolódó közfeladatokért felelős fejezetet irányító szervnek a pályázati dokumentációt, aki az átvételtől számított 8 napon belül megküldi szakmai véleményét és javaslatát a miniszternek.
7. § (1) * A pályázatról a miniszter a pályázat beérkezésétől – tartalmi hiányosság esetén a 4. § (3) bekezdés m) pontja szerint megküldött dokumentumtól – számított 90 napon belül dönt, indokolt esetben a káreseményhez kapcsolódó közfeladatokért felelős fejezetet irányító szerv vezetője szakmai javaslatának kikérésével. A támogatott tevékenységre vonatkozóan a miniszter az ebr42 rendszerben elektronikus támogatói okiratot ad ki. A 2/A. § (1) bekezdés a) és b) pontja szerinti esetben a 6. melléklet szerinti döntési adatlap, a katasztrófavédelmi szúnyoggyérítés esetében a 9. melléklet D) része szerinti döntési adatlap a támogatói okirat mellékletét képezi.
(2) A támogatói okiratban megfogalmazott miniszteri döntés elkülönítetten tartalmazza
a) * a támogatással elismert, számlával igazolt védekezési és katasztrófavédelmi szúnyoggyérítéshez kapcsolódó költségekhez, valamint
b) a szakértői véleménnyel alátámasztott helyreállítási költségekhez
jogcímenként biztosított támogatás összegét ezer forintra kerekítve, továbbá a támogatás mértékét két tizedesjegyre kerekítve. Az utalványozás és az előirányzat módosításának alapdokumentuma az a) pontban meghatározott esetben és előlegigénynél a miniszteri döntésről készült feljegyzés, a b) pontban meghatározott esetben a teljesítésarányosan folyósítandó összegről a kincstár által megküldött lehívási igény. *
(3) * A miniszteri döntést követően a védekezési és katasztrófavédelmi szúnyoggyérítési költségekhez kapcsolódó támogatásokat a miniszter – a (2) bekezdés szerinti feljegyzésen alapuló – utalványozása alapján a kincstár folyósítja. A helyreállítási költségekre jóváhagyott támogatás a kincstárhoz benyújtott, a kivitelezés teljesítését igazoló számla alapján – a 3/A. § szerinti támogatási előleg igénybevétele esetén a 3/A. § (5) bekezdése szerinti elszámolás elfogadását követően – vehető igénybe. A támogatott helyi önkormányzat (a továbbiakban: Támogatott) az elszámoláshoz benyújtandó számla eredeti példányán – sokszorosítás előtt – az ebr42 rendszerben a pályázathoz tartozó igénylésazonosítót feltünteti.
(4) A helyreállításhoz kapcsolódó támogatást a kincstár folyósítja azzal, hogy *
a) * a Támogatott az általa igazolt és hitelesített számlákat, egyéb teljesítést igazoló dokumentumokat másolatban a kincstárhoz nyújtja be,
b) * a kincstár a benyújtott számlák és a támogatásigénylések adatait a benyújtástól számított 7 napon belül ellenőrzi, ezt követően a miniszternél az ebr42 rendszerben a 7. melléklet kitöltésével és lezárásával kezdeményezi a számla összege és a támogatási mérték figyelembevételével meghatározott összegű támogatások utalványozását,
c) * a támogatást a kincstár a miniszter utalványozása alapján utalja át a Támogatott fizetési számlájára,
d) * a támogatás lehívására a miniszteri döntést követő 12 hónapon belül – az elszámolási határidő-módosítás esetén legfeljebb 24 hónapon belül – benyújtott számlák esetében van lehetőség, a lehívási határidő elmulasztása jogvesztő.
(5) A 3. § (10) bekezdése szerinti esetben a támogatás felhasználásának végső határidejét a Kormány határozza meg.
(6) * Ha a Támogatottnak a korábbi pályázatához kapcsolódóan, ugyanarra a költségvetési évre vonatkozó támogatási döntésből eredően visszafizetési kötelezettsége áll fenn, a visszafizetési kötelezettség teljesítéséig az újonnan megítélt támogatás folyósítása felfüggesztésre kerül. A miniszter a pályázat elbírálását, valamint a már megítélt támogatás folyósítását felfüggesztheti, ha a pályázatban szereplő védekezési vagy helyreállítási munkálatokkal kapcsolatban valamely hatóság szabálysértés vagy bűncselekmény elkövetésének alapos gyanúja miatt hatáskörében eljárást indít.
(7) A támogatásról hozott miniszteri döntés ellen fellebbezés benyújtására nincs lehetőség.
a) * a 2/A. § (1) bekezdés a) pontja szerinti támogatás esetében a 8. melléklet A) része szerinti adatlap kitöltésével és
aa) a Támogatott nevére és címére kiállított számlák, számlát helyettesítő egyéb bizonylatok, az elvégzett munkatételeket tartalmazó számlarészletezők,
ab) a bér és járulékok kifizetését igazoló bizonylatok, munkanapló, jelenléti ív,
ac) a saját kivitelezésben végzett védekezéshez kapcsolódó belső bizonylat és kimutatás a felmerült költségekről,
ad) a kapcsolódó vállalkozási szerződések, megrendelők, árajánlatok, valamint a teljesítés igazolása,
ae) az egyéb forrásból kapott támogatás összegéről szóló bankbizonylatok,
af) készpénzes fizetés esetén kinyomtatott pénztárnapló vagy a bankszámlakivonat hitelesített másolata a pénzfelvételről, valamint a bevételi és kiadási pénztárbizonylat,
ag) * banknapló és főkönyvi kivonat a kapott támogatás, a számlák, valamint azok kiegyenlítésének lekönyveléséről,
ah) * a kapcsolódó fotódokumentáció elektronikusan,
ai) *
aj) a közbeszerzési törvény hatálya alá tartozó beszerzések esetében az eljárás lefolytatását igazoló iratok,
b) * a 2/A. § (1) bekezdés b) pontja szerinti támogatás esetében a 8. melléklet A) része szerinti adatlap kitöltésével és
ba) az a) pont aa)–aj) alpontja szerinti dokumentum,
bb) a műszaki átadás-átvételi jegyzőkönyv,
bc) építéssel történő helyreállítás esetén építési napló és tárgyi eszköz karton,
bd) az építésiengedély-köteles helyreállítások esetén az építési engedély és használatbavételi engedély,
be) a 4. § (3) bekezdés b) pontja szerinti szakértői vélemény és miniszteri döntés alapján elkészült kiviteli terv és annak költségvetése,
bf) * – ha az igénylés során nem csatolta vagy az igénylés benyújtása óta új körülmények merültek fel – biztosítással, kártérítéssel kapcsolatos dokumentumok,
c) * a 2/A. § (1) bekezdés c) pontja szerinti támogatás a 9. melléklet E) része szerinti adatlap kitöltésével és az a) pont aa), ad), af), ag) alpontja szerinti dokumentum
Támogatott a kincstár részére elektronikus úton számol el. *
(1a) * Az elszámolást
a) a 2/A. § (1) bekezdés a) és b) pontja szerinti támogatás esetében a támogatói döntést követő 12 hónapon belül, a 3. § (10) bekezdése szerinti esetben a Kormány által meghatározott időpontig,
b) a 2/A. § (1) bekezdés c) pontja szerinti támogatás esetében a támogatói döntést követő 6 hónapon belül
– az ebr42 rendszerben történő rögzítéssel – kell benyújtani. *
(2) * A benyújtási határidő elmulasztása jogvesztő.
(3) * A 2/A. § (1) bekezdés b) pontja szerinti támogatás esetében az elszámolás benyújtására meghatározott határidő módosítására egy alkalommal, legfeljebb az elszámolás benyújtására meghatározott határidő 24 hónapra történő megváltoztatásával van lehetőség, ha a határidő betartását időjárási körülmény, a helyi önkormányzaton kívül álló szervezet tevékenysége, egyéb pályázati forrásból megvalósuló kapcsolódó beruházás vagy közbeszerzési eljárás elhúzódása akadályozza. A kérelmet az elszámolás benyújtására meghatározott határidő lejártáig lehet benyújtani a kincstárnak.
(4) * A (3) bekezdés szerinti kérelemhez csatolni kell a határidő módosítás indokoltságát alátámasztó dokumentumokat, továbbá a polgármester nyilatkozatát, melyben megjelöli a munkálatok megkezdését, a helyreállítás befejezésének várható új időpontját, és részletezi az elszámolás benyújtását akadályozó körülményeket. Hiányosság esetén a kincstár a helyi önkormányzatot hiánypótlásra szólítja fel. A hiányt a helyi önkormányzat – a felszólítás átvételétől számított 7 napon belül – pótolja. A hiánypótlás nem vagy hiányos teljesítése esetén, a kincstár a kérelmet nem továbbítja a miniszter részére, és erről tájékoztatja a minisztert és a helyi önkormányzatot.
(5) * A (3) bekezdés szerinti kérelemről – a kincstár javaslatának figyelembevételével – a miniszter dönt. A kérelem benyújtására nyitva álló határidő elmulasztásával szemben igazolási kérelemnek nincs helye, az ilyen kérelmek esetében az (1) bekezdésben meghatározott elszámolási határidőt kell figyelembe venni. A határidő lejártáig benyújtott, de elutasított kérelmek esetében az új elszámolási határidő a döntés átvételét követő hetedik nap.
8/A. § * (1) A helyi önkormányzat a 2/A. § (1) bekezdés a) pontja szerinti támogatáshoz kapcsolódó támogatási előleggel a pályázat benyújtásával, a 2/A. § (1) bekezdés b) pontja szerinti támogatáshoz kapcsolódó támogatási előleggel a támogatás első teljesítésarányos lehívásával számol el.
(2) * A kincstár a támogatás elszámolásának benyújtására vonatkozó határidő lejártát megelőző 30 napon belül felszólítja a Támogatottat az elszámolás határidőben történő benyújtására. A határidőben benyújtott és tartalmilag hiányos elszámolás hiányosságainak pótlására a kincstár – határidő kitűzésével – hívja fel a Támogatottat.
(3) * Az elszámolás elmulasztása esetén a kincstár a támogatás visszafizetéséről hatósági ellenőrzést követő eljárásban dönt. Az elszámolás benyújtására meghatározott határidők elmulasztása esetén igazolási kérelemnek nincs helye. Az elszámolás részbeni vagy teljes elfogadásáról, az esetleges visszafizetési kötelezettség előírásáról a kincstár dönt és az elszámolás hiánytalan benyújtását követő 21 napon belül tájékoztatja a Támogatottat. A visszafizetésre kötelezésről a kincstár tájékoztatja a minisztert. Ha a támogatás felhasználása jogszabálysértő vagy nem rendeltetésszerű, a Támogatott a jogosulatlanul igénybe vett támogatás összegét kamatokkal növelt mértékben fizeti vissza. Az ügyleti és a késedelmi kamat mértéke és számítása tekintetében az Ávr. 98. §-át kell megfelelően alkalmazni.
(4) A kincstár (3) bekezdése szerinti döntése tartalmazza
a) az eljáró hatóság megnevezését, az ügy számát és ügyintézőjének nevét,
b) a Támogatott nevét és székhelyét,
c) az ügy tárgyának megjelölését,
d) a rendelkező részben
da) a miniszter által megállapított, illetve folyósított támogatás összegét,
db) a kincstár által szabályszerűnek tartott támogatás összegét, a helyi önkormányzat által a támogatásból visszafizetendő összeget,
dc) * a kamatok mértékét és napi összegét,
dd) a db) és dc) alpontban meghatározott fizetési kötelezettségek teljesítésének határidejét, a kötelezettség teljesítéséhez megjelölt fizetési számlák számát és a fizetési kedvezményre való lehetőséget,
de) az eljárás illeték, illetve költségigényét,
df) a jogorvoslat lehetőségéről, benyújtásának helyéről és határidejéről, valamint a jogorvoslati eljárásról való tájékoztatást,
e) az indokolásban
ea) a visszafizetési kötelezettség megállapításának részletes indokát,
eb) a d) pont dc) alpontja szerinti kamat, a d) pont df) alpontja szerinti jogorvoslati szabályok, valamint a kincstár hatáskörének és a határozat meghozatalának jogszabályi alapját.
(5) *
(6) * A Támogatott részletfizetési kedvezményt legfeljebb hat hónapra a (4) bekezdés szerinti határozat véglegessé válásáig kérhet a kincstártól. A részletfizetési kedvezményről a kincstár az Ávr. 99. §-a alapján megállapodást köt a Támogatottal.
(7) * A jogosulatlanul igénybe vett támogatás visszafizetésének elmulasztása – kivéve a (6) bekezdésben szabályozott részletfizetési kedvezmény nyújtása – esetén a visszafizetési határidő lejártát követő tizenöt napon belül a kincstár a Támogatott fizetési számlája ellen beszedési megbízást nyújt be.
8/B. § * (1) A támogatás felhasználását a miniszter, továbbá jogszabályban erre feljogosított egyéb szervek ellenőrizhetik.
(2) * Az előzetes helyszíni vizsgálatot lefolytató bizottság a helyreállítás során annak befejezéséig a támogatás felhasználását a helyszínen ellenőrizheti.
(3) * Helyreállítás esetében az elszámolás elfogadását megelőzően az előzetes helyszíni vizsgálatot lefolytató bizottság tagjainak, valamint – a káresemény jellegétől függően szükség szerint – a Pince- és Partfalveszély- Elhárítási Szakértői Bizottság képviselőiből álló bizottság a 8. § (1) bekezdése szerinti elszámolás benyújtását követő 30 napon belül – a helyszínen ellenőrzést folytat, amelyről – intézkedési javaslatok megtételével – 7 napon belül értesíti a kincstárt. Az utólagos helyszíni vizsgálat lefolytatásáról a 8. melléklet B) része szerinti jegyzőkönyvet – az ebr42 rendszerben – kell kiállítani.
9. § (1) Ez a rendelet – a (2) bekezdésben foglalt kivétellel – a kihirdetését követő harmadik napon lép hatályba.
(2) E rendelet 11. §-a 2011. december 31-én lép hatályba.
10. § (1)–(2) *
(3) * Amennyiben az 5. § (2) bekezdésének c) pontja szerinti magasabb mértékű támogatás igénylése esetén az önkormányzatnak a pályázat benyújtásakor nem áll rendelkezésére az adott évi költségvetéséről szóló önkormányzati rendelet, akkor annak elfogadását követő 10 napon belül azt pótlólagosan be kell nyújtania a Kincstárnak.
(4) *
11. § * Ha az érintett szerv az elektronikus ügyintézést az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény 108. § (2) bekezdése szerint 2018. január 1-jét megelőzően nem vállalta, 2017. december 31-ig az elektronikus kapcsolattartásra e rendelet 2016. december 31-én hatályos rendelkezéseit kell alkalmazni.
12. § * E rendeletnek a fővárosi és megyei kormányhivatalok működésének egyszerűsítésével összefüggő egyes kormányrendeletek módosításáról szóló 360/2019. (XII. 30.) Korm. rendelettel megállapított rendlekezéseit a 2019. december 31-ét követően bejelentett vis maior eseményekre kell alkalmazni.
13. § * E rendeletnek a vis maior támogatás felhasználásának részletes szabályairól szóló 9/2011. (II. 15.) Korm. rendelet módosításáról szóló 54/2020. (III. 20.) Korm. rendelettel (a továbbiakban: Módr.) megállapított 7. § (6) bekezdését a Módr. hatálybalépésekor folyamatban lévő ügyekben is alkalmazni kell.
Igénylésazonosító: | |||||
1. | Önkormányzat neve: | ||||
2. | Önkormányzat címe: | ||||
3. | Kapcsolattartó neve: | ||||
4. | Telefon: | ||||
5. | E-mail: | ||||
6. | Fax: | ||||
7. | Vis maior esemény megnevezése (több is választható): | (az előre nem látható természeti vagy más eredetű erők által fenyegető veszély bekövetkezésének lehetősége miatt szükségessé váló védekezés, önkormányzati épület helyreállítása, út helyreállítása, híd helyreállítása, komp- és révátkelőhelyek helyreállítása, ár-, belvízvédelmi vízilétesítmény helyreállítása, közmű- és műtárgyainak helyreállítása, pince-, partfal helyreállítása, földcsuszamlás helyreállítása) | |||
8. | Vis maior esemény pontos időpontja: | ||||
9. | Vis maior esemény és rövid leírása a helyszín megjelölésével (ingatlan károsodása esetén a pontos cím és helyrajzi szám megjelölése is szükséges): | ||||
10. | Védekezés előzetesen becsült költségigénye: | ||||
11. | Helyreállítás előzetesen becsült költségigénye: | ||||
12. | Becsült költségigény összesen: | ||||
13. | Helyreállítás várható kezdési határideje: | ||||
14. | Helyreállítás várható befejezési határideje: | ||||
15. | Helyreállítás/védekezés várható pénzügyi forrásösszetétele: | ||||
a) | Saját forrás: | Ft | % | ||
b) | Egyéb források: | Ft | % | ||
c) | Előzetesen becsült igény: | Ft | % | ||
A 15. c) szerinti előzetesen becsült igény megegyezik a 12–15. a)–15. b) eredményével. | |||||
Kelt: ........................................, 20 ..... év ................... hó ..... nap | |||||
P. H. | |||||
......................................................... | ..................................................................... | ||||
polgármester/elnök | (kör)jegyző |
Igénylésazonosító: | ||||
1. | Önkormányzat neve: | |||
2. | Önkormányzat címe: | |||
3. | Kapcsolattartó neve: | |||
4. | Telefon: | |||
5. | E-mail: | |||
6. | Fax: | |||
7. | Előzetesen becsült védekezési költségek összesen: | |||
8. | Előzetesen becsült helyreállítási költségek összesen: | |||
9. | Ha a 7. és 8. pontban jelzett költségek eltérnek az 1. melléklet A) rész 10. és 11. pontjától, úgy ennek indoklása szükséges: | |||
10. | Azonnali segítségnyújtásra igényel előleget (igen/nem): | |||
a) | Védekezési költségekre igényelt előleg összesen: | |||
b) | Helyreállítási költségekre igényelt előleg összesen: | |||
c) | Igényelt előleg összesen: | |||
Tudomásul veszem, hogy a jogtalanul igénybe vett előleg összeg után az önkormányzat a jegybanki alapkamat kétszeresének megfelelő mértékű kamatot fizet a jogtalan igénybevétel napjától a visszafizetés napjáig. | ||||
Kelt: ........................................, 20 ..... év ................... hó ..... nap | ||||
P. H. | ||||
......................................................... | ..................................................................... | |||
polgármester/elnök | (kör)jegyző |
Igénylésazonosító: | |||
1. | Önkormányzat neve: | ||
2. | Védekezési költségekre igényelt előleg összesen: | ||
3. | Helyreállítási költségekre igényelt előleg összesen: | ||
4. | Igényelt előleg összesen: | ||
5. | Az előleg kérelem megalapozott (igen/nem) | ||
a) | Indoklása: | ||
b) | Védekezési költségekre javasolt előleg összesen: | ||
c) | Helyreállítási költségekre javasolt előleg összesen: | ||
d) | Javasolt előleg összesen: | ||
Kelt: ........................................, 20 ..... év ................... hó ..... nap | |||
P. H. | |||
............................................................................. | |||
Katasztrófavédelmi Igazgatóság részéről: | |||
Név: | |||
Beosztás: | |||
Telefon: |
Igénylésazonosító:
1. Önkormányzat neve: | |||
2. Bejelentett vis maior esemény megnevezése: | |||
3. Katasztrófavédelmi Igazgatóság tájékoztatása a 2/A. § (5) bekezdés alapján a bejelentés valódiságáról, a vis maior esemény jellegéről és a védekezési munkálatok szükségességéről: | |||
a) A bejelentés valódisága: | |||
b) A vis maior esemény jellege: | |||
c) A védekezési munkálatok szükségessége: | |||
Helyszíni ellenőrzés jegyzőkönyve | |||
Helyszíni ellenőrzéssel [kizárólag a 2/A. § (1) bekezdés a) pontja szerinti védekezés esetében] kapcsolatos adatok: | |||
Helyszíni ellenőrzés időpontja: | |||
Helyszíni ellenőrzés megállapításai: | |||
Kelt: ........................................, 20 ..... év ................... hó ..... nap | |||
P. H. | |||
....................................................................... | ...................................... | ||
Katasztrófavédelmi Igazgatóság részéről: | Önkormányzat részéről: | ||
Név: | Név: | ||
Beosztás: | Beosztás: | ||
Telefon: | Telefon: |
Igénylésazonosító
Az ellenőrzés tárgya: | ||
A jegyzőkönyv felvételének helyszíne: | ||
A jegyzőkönyv felvételének időpontja: | ||
Az ellenőrzéshez felhasznált iratok: |
Jelen vannak
Önkormányzat részéről: | A kincstár részéről: | ||||||||||||
Beosztás: | Beosztás: | ||||||||||||
Telefon: | Telefon: | ||||||||||||
Fax: | Fax: | ||||||||||||
E-mail: | E-mail: | ||||||||||||
P. H. ............................................,... | P. H. ............................................,... | ||||||||||||
Katasztrófavédelmi Igazgatóság részéről: | Vízügyi Igazgatóság részéről: | ||||||||||||
Beosztás: | Beosztás: | ||||||||||||
Telefon: | Telefon: | ||||||||||||
Fax: | Fax: | ||||||||||||
E-mail: | E-mail: | ||||||||||||
P. H. ............................................,... | P. H. ............................................,... | ||||||||||||
A közlekedésért felelős miniszter által vezetett minisztérium részéről: | a fővárosi és vármegyei kormányhivatal (építésügyi feladatkörében) | ||||||||||||
Beosztás: | Beosztás: | ||||||||||||
Telefon: | Telefon: | ||||||||||||
Fax: | Fax: | ||||||||||||
E-mail: | E-mail: | ||||||||||||
P. H. ............................................,... | P. H. ............................................,... | ||||||||||||
Egyéb felkért szerv részéről: | Egyéb felkért szerv részéről: | ||||||||||||
Beosztás: | Beosztás: | ||||||||||||
Telefon: | Telefon: | ||||||||||||
Fax: | Fax: | ||||||||||||
E-mail: | E-mail: | ||||||||||||
P. H. ............................................,... | P. H. ............................................,... | ||||||||||||
P. H. ............................................,... | P. H. ............................................,... | ||||||||||||
Vis maior esemény adatai | |||||||||||||
Vis maior esemény leírása: | |||||||||||||
Sorszám | Vis maior esemény meg- nevezése | Település | Utca | Házszám | Hrsz. | Érintett alapterület | Mérték- egység (m2, m3, fm) | Meg- állapítások (károsodás mértéke, tulajdonjog- viszony) | |||||
1. | |||||||||||||
2. | |||||||||||||
3. | |||||||||||||
4. | |||||||||||||
Védekezési fokozat mértéke: | |||||||||||||
Védekezési fokozat elrendelésének időpontja: | |||||||||||||
Védekezési fokozat megszüntetésének időpontja: | |||||||||||||
Védekezés kezdési ideje: | |||||||||||||
Védekezés befejezési ideje: | |||||||||||||
Megállapítások: | |||||||||||||
A kár önkormányzati tulajdonban keletkezett (igen/nem): | |||||||||||||
A káreseményt az önkormányzat időben – 7 napon belül – bejelentette (igen/nem): | |||||||||||||
A bejelentett esemény vis maiornak tekinthető-e (igen/nem): | |||||||||||||
Indokolás: | |||||||||||||
A helyreállítás megvalósításával kapcsolatos egyéb megállapítások: | |||||||||||||
Záradék: |
Megjegyzés: A jegyzőkönyvet a helyszíni vizsgálat lefolytatásánál jelenlévő személyeknek kell aláírnia. A jelenlévők az esetleges külön véleményt „A helyreállítás megvalósításával kapcsolatos egyéb megállapítások” rovatban rögzíthetik.
Igénylésazonosító:
Kategória | Kategória leírása/Szöveges értékelés | Besorolás | ||||
1. kategória | A földtani környezet tönkremenetele (beszakadás, omlás, gyors ütemű csuszamlás) a település működését különösen veszélyezteti, hatására a közintézmények működtetése, illetve a lakóépületek használata életveszélyessé vált; belterületi szakaszt érintő, országos közforgalmú vasutak, közutak, közművek sérültek, forgalomlezárás vált szükségessé, a vízi- és energiaellátás szünetel. Kerülőútként nincs figyelembe vehető szilárd burkolatú, megfelelő teherbírású út. | |||||
2. kategória | Az 1. kategóriában felsoroltak 2. földtani kategóriájú* földmozgásokkal veszélyeztetettek. A földtani környezet tönkremenetele a település érintett részének megközelítését sem a veszélyeztetett úton, sem más irányból nem teszi lehetővé. Az érintett szakaszon működő közművek megsérültek, de kiváltásuk megoldható. | |||||
3. kategória | Az 1. kategóriában felsoroltak 3. földtani kategóriájú földmozgásokkal veszélyeztetettek. 2. földtani kategóriájú mozgások gyűjtőutakat és lakóövezeti utakat, közműveket veszélyeztetnek. 1. földtani kategóriájú mozgások a település élete szempontjából gazdaságilag fontos, külterületre vezető utakat, pince-, illetve pihenőövezetekben lévő gazdasági építményeket, utakat, közműveket veszélyeztetnek. | |||||
4. kategória | 4., 5. földtani kategóriájú földmozgások az 1. kategóriában felsoroltakat, 3. földtani kategóriájú mozgások kiszolgáló és lakóövezeti utakat, 2. földtani kategóriájú mozgások a település élete szempontjából gazdaságilag fontos, külterületre vezető utakat, pince-, illetve pihenőövezetekben lévő gazdasági építményeket, utakat, közműveket veszélyeztetnek. | |||||
5. kategória | A helyszín állapota gyors beavatkozást nem igényel, mivel a megvédendő objektumok helyzetéből, távolságából adódóan a további mozgások esetén sem kell azok veszélyeztetésével rövid távon számolni. | |||||
Szakértői vélemény: | ||||||
* A Szabályozott Tevékenységek Felügyeleti Hatósága által megállapított földtani veszélyességi kategóriát kell érteni. | ||||||
Kelt: ..................., 20 ..... év ................... hó ..... nap | P. H. | ........................................... | ||||
Pince- és Partfalveszély-Elhárítási Szakértői Bizottság részéről: | ||||||
Beosztás: | ||||||
Telefon: | ||||||
Fax: | ||||||
E-mail: |
Igénylésazonosító:
Az ellenőrzés tárgya: | |||
A vis maior bejelentésben, az előzetes helyszíni vizsgálat jegyzőkönyvében, a pályázatban szereplő utak, hidak, komp- és révátkelőhelyek megjelölése (lehetőség szerint hrsz. feltüntetésével) | Szakmai vélemény az érintett utak, hidak, komp- és révátkelőhelyek vis maior eseményt követő helyreállítási munka igényéről, illetve annak mértékével kapcsolatban | ||
1. | |||
2. | |||
3. | |||
A táblázat újabb sorokkal bővíthető. | |||
Kelt: ........................................, 20 ..... év ................... hó ..... nap | |||
P. H. | .................................... | ||
A közlekedésért felelős miniszter által vezetett minisztérium részéről: | |||
Beosztás: | |||
Telefon: | |||
Fax: | |||
E-mail: |
Igénylésazonosító:
A kérelmező önkormányzat adatai: | |||
1. | Önkormányzat neve: | ||
2. | Önkormányzat címe: | ||
2.a. | Település: | ||
2.b. | Irányítószám: | ||
2.c. | Utca: | ||
2.d. | Házszám: | ||
3. | Kapcsolattartó személy / pályázatkészítő: | ||
3.a. | Telefon: | ||
3.b. | Fax: | ||
3.c. | E-mail: | ||
4. | Káreseményhez kapcsolódó adatok: | ||
4.a. | Káresemény időpontja: | ||
4.b. | A káresemény rövid leírása (maximum 200 karakter): |
5. A káresemény helyszínének és mennyiségi mutatóinak ismertetése: adatok forintban
Sor- szám | Vis maior esemény megnevezése (az előre nem látható természeti vagy más eredetű veszély miatt szükségessé váló védekezés, önkormányzati épület, út, híd, komp- és révátkelőhely, ár-, belvízvédelmi vízilétesítmény, pince-, partfal stb.) | Rövid leírás | Település | Utca, házszám | Hrsz. | Érintett alapterület (m2, fm) | A szakértői nyilatkozat szerinti megvalósítandó munkafeladat | Mennyiség | Egységár | Nettó | Bruttó | Számlával eddig alátámasztva összesen bruttó | Számla sorszáma | |
1. | 2. | 3. | 4. | 5. | 6. | 7. | 8. | 9. | 10. | 11. | 12. | 13. | ||
1. | ||||||||||||||
2. | ||||||||||||||
3. | ||||||||||||||
4. | ||||||||||||||
5. | ||||||||||||||
6. | ||||||||||||||
7. | ||||||||||||||
8. | ||||||||||||||
9. | ||||||||||||||
10. |
A táblázatban maximum 10 sor vehető fel. Azonos vis maior eseményekhez kapcsolódó költségek összevonhatók egy sorba.
6. | Káresemény bejelentésének időpontja: | ||
7. | A 3. § (6) bekezdése szerinti előzetes helyszíni vizsgálat időpontja: | ||
8. | A helyreállítás megkezdésének időpontja: | ||
9. | A helyreállítás tervezett befejezési időpontja: | ||
10. | Védekezési fokozat elrendelésének időpontja: | ||
11. | Védekezési fokozat mértéke: | ||
12. | Védekezés megszüntetésének időpontja: | ||
A 10–12. pontok ár- vagy belvíz elleni védekezés esetén töltendők ki. | |||
13. | Az 5. pontban bemutatott költségek részletezése, költségelőirányzata: | ||
13.a. | Helyreállítási költség: | ||
13.b. | Védekezési költség: | ||
14. | Az igényelt vis maior támogatás tekintetében általános forgalmi adó levonására jogosult-e? (igen/nem) | ||
15. | Nettó költségek összesen: | ||
16. | Le nem vonható áfa: | ||
17. | Bruttó költségek összesen: | ||
18. | A helyreállítás/védekezés pénzügyi forrásösszetétele (vis maior támogatás nélkül): | ||
18.a. | Önerő: | ||
18.b. | Hitel: | ||
18.c. | Biztosító kártérítése: | ||
18.d. | Egyéb támogatás: | ||
18.e. | Források összesen (vis maior támogatás nélkül): | ||
19. | Vis maior támogatás igénylésének jogcímei: | ||
20. | Az 5. § (2) bekezdés a) pontjának megfelel. (igen/nem) | ||
21. | Az 5. § (2) bekezdés c) pontjának megfelel. (igen/nem) | ||
22. | Az önkormányzat adósságrendezési eljárás alatt áll. (igen/nem) | ||
23. | Védekezési költséghez igényelt támogatás a Kormány által kihirdetett veszélyhelyzet kihirdetése esetén: | ||
24. | Védekezési költséghez igényelt támogatás vészhelyzet kihirdetése nélkül: | ||
25. | Védekezésre igényelt támogatás összesen (23. + 24. sorok összege): | ||
26. | Igényelt támogatás utak, hidak, komp- és révátkelőhelyek károsodása esetén: | ||
27. | Igényelt támogatás pince- vagy partfalomlás, földcsuszamlás esetén: | ||
28. | Igényelt támogatás oktatási, kulturális, szociális és egészségügyi feladatot szolgáló épületek károsodása esetén: | ||
29. | Igényelt támogatás igazgatási, valamint egyéb kötelező feladatok ellátását szolgáló feladatot szolgáló épületek károsodása esetén: | ||
30. | Igényelt támogatás ár- és belvízvédelmi vízilétesítmények, közmű- és műtárgyai károsodása esetén: | ||
31. | Helyreállítási költségekhez igényelt támogatás összesen (26. + 27. + 28. + 29. + 30. sorok összege): | ||
32. | Vis maior támogatási igény összesen (25. + 31. sorok összege): |
Büntetőjogi felelősségem tudatában kijelentem, hogy a pályázatban foglaltak a valóságnak megfelelnek és teljes körűek. Az adatokban bekövetkezett, a védekezési munkálatok, a tervezett helyreállítási munkálatok megvalósítását akadályozó változásokról a minisztert haladéktalanul értesítem. Tudomásul veszem, hogy a pályázat elfogadása esetén a támogatás tényét a miniszter nyilvánosságra hozza.
Kelt:
P. H.
.......................................................................... polgármester/elnök | .......................................................................... jegyző |
Igénylésazonosító:
Döntés időpontja: | ||||||||||||
Elszámolási határidő: | ||||||||||||
Kérelemre módosított elszámolási határidő: | ||||||||||||
1. | Támogatott neve: | |||||||||||
2. | Előleg (Ft): | |||||||||||
Sor- szám: | Megnevezés | Védekezés esetében | Út, híd, komp- és révátkelőhely esetében | Pince-, partfalomlás, földcsuszamlás esetében | Oktatási, kulturális, szociális és egészségügyi feladatot szolgáló épületek esetében | Igazgatási, valamint egyéb kötelező feladatot szolgáló épületek esetében | Ár- és belvízvédelmi vízi létesítmények, közmű és műtárgyai esetében | Helyreállítási költségekhez összesen | Összesen | |||
3. | Támogatás (az előleg összegét tartalmazza, Ft) | |||||||||||
4. | Támogatási mérték (%) | |||||||||||
5. | Helyreállítási költségekhez nyújtott támogatásból előlegként utalt támogatás: | |||||||||||
6. | Visszafizetendő támogatás: |
Pályázatból elismert költségek
Sor- szám | Vis maior esemény megnevezése | Rövid leírás | Település | Utca, házszám | Hrsz. | Érintett alapterület (m2, fm) | A szakértői nyilatkozat szerinti megvalósítandó munkafeladat | Elismert bruttó költség (Ft) | |
1. | |||||||||
2. | |||||||||
3. | |||||||||
4. | |||||||||
5. | |||||||||
6. | |||||||||
7. | |||||||||
8. | |||||||||
9. | |||||||||
10. | |||||||||
Igénylésazonosító:
1. | Helyreállításra nyújtott támogatás összege vis maior eseményenként | ||||||||
1.a. | Út, híd, komp- és révátkelőhely esetében (Ft) | ||||||||
1.b. | Pince-, partfalomlás, földcsuszamlás esetében (Ft) | ||||||||
1.c. | Oktatási, kulturális, szociális és egészségügyi feladatot szolgáló épületek esetében (Ft) | ||||||||
1.d. | Igazgatási, valamint egyéb kötelező feladatot szolgáló épületek esetében (Ft) | ||||||||
1.e. | Ár- és belvízvédelmi vízilétesítmények, közmű és műtárgyai esetében (Ft) | ||||||||
1.f. | Helyreállításra jóváhagyott támogatás összesen | ||||||||
2. | Támogatási mérték a helyreállítási költségek esetében vis maior eseményenként | ||||||||
2.a. | Út, híd, komp- és révátkelőhely esetében (%) | ||||||||
2.b. | Pince-, partfalomlás, földcsuszamlás esetében (%) | ||||||||
2.c. | Oktatási, kulturális, szociális és egészségügyi feladatot szolgáló épületek esetében (%) | ||||||||
2.d. | Igazgatási, valamint egyéb kötelező feladatot szolgáló épületek esetében (%) | ||||||||
2.e. | Ár- és belvízvédelmi vízilétesítmények, közmű és műtárgyai esetében (%) | ||||||||
3. | Helyreállítási költségekhez nyújtott támogatásból előlegként utalt támogatás | ||||||||
4. | Helyreállítási költségekhez nyújtott támogatásból eddig utalt támogatás | ||||||||
5. | A helyreállítási költségekhez kapcsolódó – le nem hívott – vis maior támogatás összege (1.f.–3.–4.; első lehívást követően: megelőző lehívó adatlap 7. pontja) | ||||||||
Önkormányzat által benyújtott, támogatás lehívását igazoló – a pályázat alapján vis maior támogatással elismerhető – bizonylatok részletezése | |||||||||
Sorszám | Vis maior esemény megnevezése | Számla sorszáma | Nettó összeg | Bruttó összeg | A számlához kapcsolódó támogatás a támogatási intenzitás alapján | ||||
1. | |||||||||
2. | |||||||||
3. | |||||||||
4. | |||||||||
5. | |||||||||
6. | |||||||||
Összesen: | |||||||||
A táblázat újabb sorokkal bővíthető. | |||||||||
6. | Utalandó támogatás | ||||||||
7. | Utalást követően a helyreállítási költségekhez kapcsolódó – le nem hívott – vis maior támogatás összege (5.–6.) | ||||||||
Igénylésazonosító:
1. | Támogatott Önkormányzat | ||
2. | Vis maior esemény rövid leírása | ||
3. | Tervezett kezdési időpont | ||
4. | Tervezett befejezési időpont | ||
5. | Tényleges kezdési időpont | ||
6. | Tényleges befejezési időpont | ||
7. | Vis maior esemény bekövetkezésének időpontja | ||
8. | Miniszteri döntés időpontja | ||
9. | Folyósított támogatás (9.a.+9.b.+9.c.+9.d.+9.e.+9.f.) | ||
9.a. | Védekezés esetében | ||
9.b. | Út, híd, komp- és révátkelőhely esetében | ||
9.c. | Pince-, partfalomlás, földcsuszamlás esetében | ||
9.d. | Oktatási, kulturális, szociális és egészségügyi feladatot szolgáló épületek esetében | ||
9.e. | Igazgatási, valamint egyéb kötelező feladatot szolgáló épületek esetében | ||
9.f. | Ár- és belvízvédelmi vízilétesítmények, közmű és műtárgyai esetében | ||
10. | Támogatási mértékek | ||
10.a. | Védekezés esetében | ||
10.b. | Út, híd, komp- és révátkelőhely esetében | ||
10.c. | Pince-, partfalomlás, földcsuszamlás esetében | ||
10.d. | Oktatási, kulturális, szociális és egészségügyi feladatot szolgáló épületek esetében | ||
10.e. | Igazgatási, valamint egyéb kötelező feladatot szolgáló épületek esetében | ||
10.f. | Ár- és belvízvédelmi vízilétesítmények, közmű és műtárgyai esetében | ||
11. | Védekezés és helyreállítás tényleges bruttó költsége vis maior eseményenként | ||
11.a. | Védekezés esetében | ||
11.b. | Út, híd, komp- és révátkelőhely esetében | ||
11.c. | Pince-, partfalomlás, földcsuszamlás esetében | ||
11.d. | Oktatási, kulturális, szociális és egészségügyi feladatot szolgáló épületek esetében | ||
11.e. | Igazgatási, valamint egyéb kötelező feladatot szolgáló épületek esetében | ||
11.f. | Ár- és belvízvédelmi vízilétesítmények, közmű és műtárgyai esetében | ||
12. | Védekezéshez és helyreállításhoz felhasznált támogatás a bruttó költségek és a támogatási mértékek alapján (vis maior eseményenként) | ||
12.a. | Védekezés esetében | ||
12.b. | Út, híd, komp- és révátkelőhely esetében | ||
12.c. | Pince-, partfalomlás, földcsuszamlás esetében | ||
12.d. | Oktatási, kulturális, szociális és egészségügyi feladatot szolgáló épületek esetében | ||
12.e. | Igazgatási, valamint egyéb kötelező feladatot szolgáló épületek esetében | ||
12.f. | Ár- és belvízvédelmi vízilétesítmények, közmű és műtárgyai esetében | ||
12.g. | Felhasznált támogatás összesen | ||
13. | Visszafizetendő támogatás (12. és 9. pontok szerinti vis maior eseményenként részletezettek alapján) | ||
14. | A vis maior támogatás tekintetében általános forgalmi adó levonására jogosult-e (igen/nem) |
Számlaösszesítő a vis maior támogatásra vonatkozó elszámoláshoz
Sorszám | Vis maior esemény | Számla kiállítója | Számla sorszáma/ egyéb bizonylatok | Termék/ szolgáltatás megnevezés e | Számla/ egyéb bizonylatok kelte | Teljesítés dátuma | Nettó összeg | Le nem vonható áfa | Bruttó összeg | |
1. | ||||||||||
2. | ||||||||||
3. | ||||||||||
4. | ||||||||||
5. | ||||||||||
6. | ||||||||||
7. | ||||||||||
8. | ||||||||||
9. | ||||||||||
10. | ||||||||||
11. | ||||||||||
12. | ||||||||||
13. | ||||||||||
14. | ||||||||||
15. | ||||||||||
Összesen | ||||||||||
Kelt: | ||||||||||
P. H. | P. H. | |||||||||
…………………………… | ……………………………….. | |||||||||
polgármester/elnök | jegyző |
Igénylésazonosító:
1. | Támogatott Önkormányzat | ||||||
2. | Vis maior esemény rövid leírása | ||||||
3. | Helyszíni utóellenőrzés helye, időpontja: | ||||||
Jelen vannak | |||||||
Önkormányzat részéről: | A kincstár részéről: | ||||||
Beosztás: | Beosztás: | ||||||
Telefon: | Telefon: | ||||||
Fax: | Fax: | ||||||
E-mail: | E-mail: | ||||||
P. H. | P. H. | ||||||
……………………………………… | ………………………………………….. | ||||||
Katasztrófavédelmi Igazgatóság részéről: | Vízügyi Igazgatóság részéről: | ||||||
Beosztás: | Beosztás: | ||||||
Telefon: | Telefon: | ||||||
Fax: | Fax: | ||||||
E-mail: | E-mail: | ||||||
P. H. | P. H. | ||||||
……………………………………… | ………………………………………….. | ||||||
A közlekedésért felelős miniszter által vezetett minisztérium részéről: | a fővárosi és vármegyei kormányhivatal (építésügyi feladatkörében) | ||||||
Beosztás: | Beosztás: | ||||||
Telefon: | Telefon: | ||||||
Fax: | Fax: | ||||||
E-mail: | E-mail: | ||||||
P. H. | P. H. | ||||||
……………………………………… | ………………………………………….. | ||||||
Egyéb felkért szerv részéről: | Egyéb felkért szerv részéről: | ||||||
Beosztás: | Beosztás: | ||||||
Telefon: | Telefon: | ||||||
Fax: | Fax: | ||||||
E-mail: | E-mail: | ||||||
P. H. | P. H. | ||||||
……………………………………… | ………………………………………….. | ||||||
4 | Helyreállítás rövid ismertetése | ||||||
5 | Helyreállítás tényleges kezdésének időpontja: | ||||||
6 | Helyreállítás tényleges befejezésének időpontja: | ||||||
7 | Az elszámolás benyújtásának időpontja: | ||||||
8 | Vizsgált dokumentumok felsorolása: | ||||||
9 | A helyreállítás a szakértői vélemény és a támogatói okirat alapján elkészült kiviteli terv és annak költségvetése alapján valósult meg (igen/nem) | ||||||
10 | Az elszámolásban szereplő dokumentáció és annak tartalma megfelel a helyszínen tapasztaltaknak (igen/nem) | ||||||
11 | Értékkövető biztosítás van/lett kötve az ingatlanra (igen/nem) | ||||||
12 | Helyreállításra jóváhagyott támogatás összege (Ft) | ||||||
13 | Felhasznált támogatás összege (Ft) | ||||||
14 | Az utóellenőrzésen résztvevők megállapításai alapján az elvégzett munka igénybejelentés szerinti műszaki tartalma megegyezik a helyszínen tapasztaltakkal, a felhasználás jogszerű (igen/nem) | ||||||
15 | Támogatott észrevétele: | ||||||
16 | Megállapítások az ellenőrzésen részt vevő szervek részéről: | ||||||
17 | Intézkedési javaslat: |
Igénylésazonosító:
1 | Önkormányzat neve: | |||
2 | Önkormányzat címe: | |||
3 | Kapcsolattartó neve: | |||
4 | Telefon: | |||
5 | E-mail: | |||
6 | Fax: | |||
7 | A Kormány által kihirdetett veszélyhelyzet időszakában tett vis maior bejelentés időpontja | |||
8 | A Kormány által kihirdetett veszélyhelyzet időszakában tett vis maior bejelentés igénylésazonosító száma | |||
9 | A katasztrófavédelmi szúnyoggyérítés pontos időpontja: | |||
10 | A katasztrófavédelmi szúnyoggyérítés rövid leírása a helyszín megjelölésével: | |||
11 | A katasztrófavédelmi szúnyoggyérítés költségigénye: | |||
12 | A katasztrófavédelmi szúnyoggyérítés várható pénzügyi forrásösszetétele: | |||
a) | Saját forrás: | Ft | % | |
b) | Egyéb források: | Ft | % | |
c) | Előzetesen becsült igény: | Ft | % | |
A 12. c) szerinti előzetesen becsült igény megegyezik a 11-12. a)-12. b) eredményével. | ||||
Kelt: ........................................, 20 ..... év ................... hó ..... nap | ||||
P. H. | ||||
………………………………………… | ………………………………………… | |||
polgármester | jegyző |
Igénylésazonosító:
1 | Önkormányzat neve: | ||
2 | A Nemzeti Népegészségügyi és Gyógyszerészeti Központ tájékoztatása a 3. § (6) bekezdése alapján a bejelentés valódiságáról, a katasztrófavédelmi szúnyoggyérítés szükségességéről: | ||
a) | a szúnyogártalom óránkénti csípésszámban kifejezett mértéke: | ||
b) | elviselhetetlen mértéknek történő megfelelés: | ||
c) | a szúnyogártalom területi kiterjedése: | ||
d) | a szúnyoggyérítés szükségessége: | ||
Egyéb szakmai megállapítások: | |||
Kelt: ........................................, 20 ..... év ................... hó ..... nap | |||
P. H. | |||
....................................................................... | |||
A Nemzeti Népegészségügyi és Gyógyszerészeti Központ részéről: | |||
Név: | |||
Beosztás: | |||
Telefon: | |||
A kérelmező önkormányzat adatai: | ||||||||||
1. | Önkormányzat neve: | |||||||||
2. | Önkormányzat címe: | |||||||||
2.a. | Település | |||||||||
2.b. | Irányítószám | |||||||||
2.c. | Utca | |||||||||
2.d. | Házszám | |||||||||
3. | Kapcsolattartó személy/pályázatkészítő: | |||||||||
3.a. | Telefon | |||||||||
3.b. | Fax | |||||||||
3.c. | ||||||||||
4. | A katasztrófavédelmi szúnyoggyérítéshez kapcsolódó adatok: | |||||||||
4.a. | Katasztrófavédelmi szúnyoggyérítés időpontja: | |||||||||
4.b. | A katasztrófavédelmi szúnyoggyérítés rövid leírása (maximum 200 karakter): | |||||||||
5. | Számlaösszesítő a katasztrófavédelmi szúnyoggyérítésről | |||||||||
Sor- szám | Munka- folyamat meg- nevezése | Számla kiállítója | Számla sorszáma/ egyéb bizony- latok | Számla/ egyéb bizony- latok kelte | Teljesítés dátuma | Nettó összeg (Ft) | Le nem vonható áfa (Ft) | Bruttó összeg (Ft) | A kincstár észrevétele | |
1. | ||||||||||
2. | ||||||||||
3. | ||||||||||
4. | ||||||||||
5. | ||||||||||
Összesen | ||||||||||
6. | A katasztrófavédelmi szúnyoggyérítéshez igényelt támogatás |
Büntetőjogi felelősségem tudatában kijelentem, hogy a pályázatban foglaltak a valóságnak megfelelnek, teljeskörűek és hitelesek. Az adatokban bekövetkezett, a katasztrófavédelmi szúnyoggyérítés megvalósítását akadályozó változásokról a minisztert haladéktalanul értesítem. Tudomásul veszem, hogy a pályázat elfogadása esetén a támogatás tényét a miniszter nyilvánosságra hozza.
Kelt:
P. H.
...................................................... ...........................................................
polgármester jegyző
Igénylésazonosító:
1 | Támogatott neve: | ||
2 | Katasztrófavédelmi szúnyoggyérítéshez nyújtott támogatás (Ft) | ||
3 | Katasztrófavédelmi szúnyoggyérítéshez nyújtott támogatás mértéke (%) | ||
4 | Katasztrófavédelmi szúnyoggyérítéshez kapcsolódó elismert költségek összesen (Ft) |
Katasztrófavédelmi szúnyoggyérítéshez kapcsolódó elismert költségek
Sorszám | Munkafolyamat megnevezése | Számla kiállítója | Számla sorszáma/egyéb bizonylatok | Elismert bruttó összeg (Ft) | |
1 | |||||
2 | |||||
3 | |||||
4 | |||||
5 | |||||
6 | |||||
7 | |||||
8 | |||||
9 | |||||
10 |
Igénylésazonosító
1 | Támogatott neve: | ||
2 | Katasztrófavédelmi szúnyoggyérítéshez nyújtott támogatás (Ft) | ||
3 | Katasztrófavédelmi szúnyoggyérítéshez nyújtott támogatás mértéke (%) | ||
4 | Katasztrófavédelmi szúnyoggyérítéshez kapcsolódó elismert költségek összesen (Ft) |
Katasztrófavédelmi szúnyoggyérítéshez elszámolt költségek
Sor- szám | Számla kiállítója | Számla sorszáma/ egyéb bizonylatok | Termék/ szolgáltatás megnevezése | Számla/ egyéb bizonylatok kelte | Teljesítés dátuma | Nettó összeg | Le nem vonható áfa | Bruttó összeg | |
1. | |||||||||
2. | |||||||||
3. | |||||||||
4. | |||||||||
5. | |||||||||
6. | |||||||||
7. | |||||||||
8. | |||||||||
9. | |||||||||
10. | |||||||||
Összesen: |
Kelt:
P. H.
...................................................... ...........................................................
polgármester jegyző