A fegyveres szervek hivatásos állományú tagjainak szolgálati viszonyáról szóló 1996. évi XLIII. törvény 342/A. §-ában kapott felhatalmazás alapján, az egyes miniszterek, valamint a Miniszterelnökséget vezető államtitkár feladat- és hatásköréről szóló 212/2010. (VII. 1.) Korm. rendelet 37. § n) pontjában meghatározott feladatkörömben eljárva – a fegyveres szervek hivatásos állományú tagjainak szolgálati viszonyáról szóló 1996. évi XLIII. törvény 342/A. §-ában biztosított véleményezési jogkörében eljáró Országgyűlés elnöke véleményének kikérésével – a következőket rendelem el:
1. § (1) E rendelet alkalmazásában:
1. *
2. értékelés: a teljesítmény megállapítására irányuló tevékenység, amikor – mérhető mutatók hiányában – az értékelő vezető megítélésén alapul a teljesítmény megállapítása;
3. értékelő vezető: a közszolgálati egyéni teljesítményértékelésről szóló 10/2013. (I. 21.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Korm. rendelet) szerinti értékelő vezető;
4. értékelt személy: a hivatásos állomány tagja, akinek a teljesítményét az e rendeletben meghatározott szabályok szerint kell értékelni, illetve mérni;
5. * fejlesztési célok: az egyén fejlődését és a munkavégzést együttesen támogató olyan célok, amelyek lehetnek a munkavégzéshez kötődőek vagy a munkavégzésen kívüliek;
6. kompetencia: a közszolgálati feladatok ellátásához szükséges ismeret, jártasság, készség, képesség, szociális szerep, vagy érték, az én-kép, valamint az alkalmazást segítő személyiségvonások és a hatékonysági motiváció együttese;
7. kompetencia alapú munkamagatartás értékelési tényezők: a Korm. rendelet 5. § (1) bekezdés a) pontjában meghatározott teljesítményértékelési kötelező elem;
8. kontrollvezető: az értékelő vezető legalább osztályvezetői besorolású szolgálati elöljárója;
9. mérés: a teljesítmény megállapítására irányuló tevékenység, amikor konkrét eredményeken, határidőkön, mérőszámokon, indikátorokon alapul a teljesítmény megállapítása;
10. munkaköri egyéni teljesítménykövetelmények: a Korm. rendelet 5. § (1) bekezdés b) pontjában meghatározott teljesítményértékelési kötelező elem;
11. munkavégzésen kívüli fejlesztési cél: az intézményes keretek között zajló iskolarendszerű vagy iskolarendszeren kívüli képzések (különösen továbbképzés, önképzés) eredményeként elérendő cél;
12. munkavégzéshez kötődő fejlesztési cél: az értékelő vezető által irányított, támogatott, a munkavégzéshez kapcsolódó tudatos egyéni fejlesztés;
13. stratégiai egyéni teljesítménykövetelmény: a szervezet stratégiai célkitűzéséből lebontott egyéni feladat, amelynek teljesítésével a hivatásos állomány tagja a stratégiai célok elérésére a munkavégzése során befolyással lehet, és amellyel elő tudja mozdítani a szervezet eredményes és hatékony munkáját;
14. * szakmai teljesítménykövetelmény-minimumok: a szervezeti elemekkel szemben a tárgyévre meghatározott, a szakmai tevékenységhez kapcsolódó alapvető, számszerűsíthető értékek, mutatók, elvárások;
15. szervezeti működés teljesítmény-indikátorai: az Országgyűlési Őrség szervezeti elemei működése szakszerűségének, jogszerűségének, eredményességének, hatékonysága és minősége szintjének értékelésére szolgáló jellemzők;
16. * szervezeti teljesítménycélok: a tárgyévre irányadó célkitűzések, szakmai és szervezeti célok, elvárások és az Országgyűlési Őrség alaptevékenysége alapján a szervezeti elemek működésének fejlesztése érdekében, egyes kiemelten fontos területen elérni kívánt, és az adott évre megállapított célmeghatározás;
17. teljesítményértékelés kötelező elemei: a Korm. rendelet 5. §-a szerinti munkaköri egyéni teljesítménykövetelmények, valamint a kompetencia alapú munkamagatartás értékelési tényező;
18. vezető besorolású értékelt személy: osztályvezető, vagy annál magasabb besorolású vezető.
(2) * E rendelet szabályai a hivatásos állománynak a rendvédelmi feladatokat ellátó szervek hivatásos állományának szolgálati jogviszonyáról szóló 2015. évi XLII. törvény (a továbbiakban: Hszt.) 37. alcíme alapján más szervhez vezényelt tagja esetében nem alkalmazandóak.
2. § (1) * Az értékelt személy részére a teljesítményértékelés ajánlott elemeit az Országgyűlési Őrség parancsnoka a tárgyév január 31-ig határozza meg és tájékoztatja azokról az értékelt személyt.
(2) *
3. § (1) * A teljesítményértékelésnek a Korm. rendeletben meghatározott kötelező elemein túl a teljesítményértékelés ajánlott elemeként
a) * az értékelt személy részére legalább egy, legfeljebb négy fejlesztési célt,
b) a vezető besorolású értékelt személy részére legalább egy, legfeljebb négy stratégiai egyéni teljesítménykövetelményt
lehet előírni.
(2) Az (1) bekezdésben foglaltak mellett az Országgyűlési Őrség parancsnoka a teljesítményértékelés ajánlott elemeként az értékelt személy részére
a) év közbeni többletfeladatokat, valamint
b) az 1. melléklet szerinti kompetenciák közül legalább hat, legfeljebb kilenc kompetenciát
határozhat meg.
(2a) * Az Országgyűlési Őrség parancsnoka az értékelt személy részére a teljesítményértékelés kötelező elemeinek éves értékelése előtt egy hónappal már nem határozhat meg év közbeni többletfeladatot.
(3) * Az (1) és a (2) bekezdés szerinti ajánlott elemek tárgyévi alkalmazásáról vagy mellőzéséről az Országgyűlési Őrség parancsnoka a tárgyévet megelőző év december 31-éig dönt.
(4) * Az ajánlott elemek alkalmazásáról szóló döntés esetén az Országgyűlési Őrség parancsnoka rendelkezik arról, hogy mely ajánlott elemek alkalmazása kötelező.
4. § (1) * Az ajánlott elemeket évente egyszer, a teljesítményértékelés kötelező elemeinek az egész tárgyévre vonatkozó értékelésével és mérésével egyidejűleg, a tárgyévet követő év január 1-je és január 31-e között kell értékelni.
(2) * Az ajánlott elemek értékelése a 2–5. melléklet szerinti értékelő lapokon, papír alapon történik. Az ajánlott elemek értékelése a közszolgálati teljesítményértékelés végrehajtását szolgáló informatikai rendszer felhasználásával is történhet.
(3) A 6. melléklet szerinti összesített értékelő lapot két példányban kell kinyomtatni, egyik példányát az értékelt személy részére át kell adni, a másikat irattárban kell elhelyezni.
5. § (1) A kontrollvezető jogosult az értékelő vezető által meghatározott teljesítményértékelési elemeket – az értékelt személy 2. § (1) bekezdésében meghatározott tájékoztatását megelőzően – módosítani vagy kiegészíteni, továbbá indokolt esetben az értékelő vezető által elkészített teljesítményértékelést – az értékelés ismertetését megelőzően – megváltoztatni.
(2) A kontrollvezető az értékelő megbeszélésen részt vehet, az értékelő vezető vagy az értékelt személy kérésére köteles azon részt venni.
6. § (1) A teljesítményértékelés eredményének megállapításakor – ha az értékelt személy részére ajánlott elem került megállapításra – az egyes teljesítményelemek súlyozása: *
a) a teljesítményértékelés kötelező elemeként meghatározott munkaköri egyéni teljesítménykövetelmények: 35%,
b) a teljesítményértékelés kötelező elemeként meghatározott kompetencia alapú munkamagatartás értékelési tényezők: 35%,
c) a teljesítményértékelés ajánlott elemei: 20%,
d) a szervezeti teljesítményértékelés eredménye: 10%.
(2) A teljesítményértékelés során alkalmazott ajánlott elemek értékét úgy kell megállapítani, hogy
a) a 3. § (1) bekezdése alapján meghatározott ajánlott elem,
b) – ha annak meghatározására sor került – a 3. § (2) bekezdés a) pontja alapján meghatározott ajánlott elem,
c) – ha annak meghatározására sor került – a 3. § (2) bekezdés b) pontja alapján meghatározott ajánlott elem
értékelésének a részeredményeit egyenlő mértékben kell figyelembe venni.
(3) * A teljesítményértékelés eredményének megállapításakor – ha az értékelt személy részére ajánlott elem nem került megállapításra – az egyes teljesítményelemek súlyozása a következő:
a) a teljesítményértékelés kötelező elemeként meghatározott munkaköri egyéni teljesítménykövetelmények: 45%,
b) a teljesítményértékelés kötelező elemeként meghatározott kompetencia alapú munkamagatartás értékelési tényezők: 45%,
c) a szervezeti teljesítményértékelés eredménye: 10%.
(4) * Ha év közbeni többletfeladatok megállapítására kerül sor, ezen teljesítményértékelési elem értékelését 5%-os súlyozással kell figyelembe venni a teljesítményértékelés során, egyidejűleg az egyéni teljesítménykövetelmények (1) bekezdés a) pontja szerint súlyozását 5%-kal csökkenteni kell.
7. § * Az értékelő vezető a tárgyévre vonatkozó minősítési javaslatát az éves teljesítményértékelés, a soron kívüli minősítésre vonatkozó javaslatát a szolgálatra alkalmatlanság felmerülése miatt elvégzett teljesítményértékelés eredményére figyelemmel készíti el a minősítőlapon, a 7. melléklet szerinti adattartalommal. A minősítési javaslatot a kontrollvezető felülvizsgálja, indokolt esetben megváltoztathatja, és egyetértése esetén a tárgyévet követő év február 28-áig, soron kívüli minősítés esetén a teljesítményértékelés elvégzését követő tíz napon belül – a humánigazgatási szakszolgálaton keresztül – az Országgyűlési Őrség parancsnokához felterjeszti jóváhagyásra.
8. § (1) A minősítés – a teljesítményértékelés eredményére figyelemmel – az alábbi elemekre kiterjedő szöveges értékelést tartalmazza:
a) * a minősített képességeinek és a szolgálatteljesítéssel összefüggő személyes tulajdonságainak értékelését a kompetencia alapú munkamagatartás értékelési tényezők és – amennyiben a teljesítményértékelés ajánlott elemeként annak meghatározására sor került – a kompetenciák értékelésének (a továbbiakban: kompetencia-megfelelés) eredményeire figyelemmel;
b) a minősített beosztás ellátására való alkalmasságának értékelését a kompetencia-megfelelés és a kompetencia alapú munkamagatartás értékelési tényezők, továbbá a munkaköri egyéni teljesítménykövetelmények és a stratégiai egyéni teljesítménykövetelmények eredményeire figyelemmel;
c) * a minősített fejleszthetőségére és előmenetelére vonatkozó következtetéseket, elsősorban a fejlesztési célok eredményére, továbbá a teljesítményértékelés összeredményére tekintettel.
(2) * A megállapítások alapján az értékelő vezető – a Hszt. 112. § (3) bekezdésében foglaltak kezdeményezésén túl – az Országgyűlési Őrség parancsnoka felé az alábbi megállapítást vagy javaslatot teheti:
a) a teljesítményértékelés alapján a minősített teljesítményjuttatásban részesítése javasolt,
b) a teljesítményértékelés alapján a minősített jutalmazása javasolt,
c) a teljesítményértékelés alapján a minősített képzése szükséges.
(3) * Az Országgyűlési Őrség parancsnoka által meghozott minősítést tartalmazó minősítőlapot a minősített részére át kell adni, valamint a személyi anyagban és az irattárban is el kell helyezni egy-egy példányt.
9. § (1) * A szervezeti teljesítményértékelés az Országgyűlési Őrség által működtetett értékelő rendszer, amely elősegíti az Országgyűlési Őrség professzionális, jogszerű és szakszerű működését, javítja tevékenysége hatékonyságát és eredményességét, támogatja a vezetői döntés-előkészítést és döntéshozatalt.
(2) A szervezeti teljesítményt
a) a szervezeti teljesítménycélok megvalósulásának értékelése,
b) a szervezeti működés teljesítmény-indikátorainak értékelése, és
c) a szakmai teljesítménykövetelmény-minimumok teljesülésének mérése
alapján kell megállapítani.
10. § * A szervezeti működés teljesítmény-indikátorait a 8. melléklet határozza meg, a szervezeti működés
a) vezetési,
b) funkcionális és
c) szakmai
tevékenységenkénti (az a)–c) pontban meghatározottak a továbbiakban együtt: szakterület) bontásában.
11. § (1) * Az Országgyűlési Őrség számára a tárgyévre irányadó célkitűzések, szakmai és szervezeti célok, elvárások figyelembevételével az Országgyűlés elnöke a tárgyév január 20-ig megállapítja a szervezeti teljesítménycélokat.
(2) * Az Országgyűlés elnöke évente legalább négy, legfeljebb hat szervezeti teljesítménycélt határoz meg.
(2a) * Az értékelési időszak alatt felmerülő többletfeladatok meghatározása és értékelése érdekében az Országgyűlés elnöke a (4) bekezdésben foglaltak figyelembevételével év közben legfeljebb további kettő szervezeti teljesítménycélt határozhat meg.
(3) * Az Országgyűlési Őrség parancsnoka a tárgyév január 31-ig állapítja meg az Országgyűlési Őrség számára meghatározott szervezeti teljesítménycélok alapján az Országgyűlési Őrség főosztály jogállású szervezeti elemeinek *
a) szervezeti teljesítménycéljait és
b) szakmai teljesítménykövetelmény-minimumait.
(4) A szervezeti teljesítménycélokat és a szakmai teljesítménykövetelmény-minimumokat az Országgyűlési Őrség sajátosságaira, szervezeti és működési állapotára, körülményeire, a rendelkezésre álló erőforrásokra figyelemmel úgy kell meghatározni, hogy reális, teljesíthető követelményrendszert jelentsenek, és a szervezet fejlődését, fejlesztését is célozzák.
12. § * (1) Az Országgyűlési Őrség parancsnoka a tárgyévre vonatkozó szakmai teljesítménykövetelmény-minimumok egyes elemeinek megállapításakor meghatározza azok súlyát a szakmai teljesítménykövetelmények összértékén belül. Szakterületenként legfeljebb tíz szakmai teljesítménykövetelmény-minimum határozható meg, közülük legfeljebb három kiemelt követelményként. Az egyes elemek összértéke 100%. Kiemelt követelmény az, amelynek súlya az átlagot legalább 10%-kal meghaladja.
(2) Az Országgyűlési Őrség parancsnoka a szakmai teljesítménykövetelmény-minimumokat legfeljebb kettő alkalommal, legkésőbb a tárgyév szeptember 30-ig módosíthatja, ha új szervezeti teljesítménycél meghatározására kerül sor, vagy ha az Országgyűlési Őrség feladatkörét alapvetően érintő változás a módosítást indokolja.
13. § * A szervezeti teljesítményt 0%-tól 100%-ig terjedő mérőskálán kell mérni, illetve értékelni. A százalékos értéksávok, a hozzá kapcsolódó teljesítményfokozatok és teljesítményszintek megegyeznek az egyéni teljesítményértékelésnek a Korm. rendelet 11. § (4) bekezdésében meghatározott szintjeivel.
14. § A szervezeti teljesítmény értékelésekor
a) a szervezeti teljesítménycélok megvalósulásának szintjét 30%-ban,
b) a szervezeti működés teljesítmény-indikátorai alapján értékelt teljesítményt 30%-ban,
c) a szakmai teljesítménykövetelmény-minimumok teljesülési szintjét 40%-ban
kell beszámítani.
15. § (1) * A szervezeti működés teljesítmény-indikátorait szakterületenkénti bontásban, 0%-tól 100%-ig terjedő mérőskálán kell értékelni.
(2) Az egyes szakterületekre meghatározott indikátorok értékét átlagolni kell. Az összértékelésen belül
a) a vezetési tevékenység értéke 25%-ot,
b) a funkcionális tevékenység értéke 25%-ot,
c) a szakmai tevékenység értéke 50%-ot
tesz ki.
16. § *
17. § (1) * Az Országgyűlési Őrség parancsnoka a tárgyév november 30-ig összeállítja és a hivatásos állomány rendelkezésére bocsátja a szakmai teljesítménykövetelmény-minimumok teljesülésének méréséhez szükséges adatokat.
(2) * Az Országgyűlés elnöke – az Országgyűlési Őrség parancsnokának előterjesztése alapján – a tárgyévet követő év január 20-ig értékeli az Országgyűlési Őrség teljesítményét.
18. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.
19. § *
A | B | C | ||
1. | kompetenciák | a vezetők kompetencia osztályába ajánlott kompetenciák | a munkatársak kompetencia osztályába ajánlott kompetenciák | |
2. | döntésképesség | X | ||
3. | csoportok irányítása | X | ||
4. | egyéb ismeretek alkalmazásának képessége | X | X | |
5. | etikus magatartás/megbízhatóság | X | X | |
6. | felelősségtudat | X | X | |
7. | határozottság, magabiztosság | X | X | |
8. | integritás | X | X | |
9. | kapcsolattartás | X | X | |
10. | konfliktuskezelés | X | X | |
11. | mások megértése (empátia) | X | X | |
12. | mások motiválása | X | X | |
13. | munkatársak fejlesztése | X | ||
14. | önállóság | X | X | |
15. | rendszergondolkodás | X | X | |
16. | rugalmasság | X | X | |
17. | stratégiai (analitikus, koncepcionális) gondolkodás | X | ||
18. | szabálytudat és fegyelmezettség | X | X | |
19. | szakmai ismertek alkalmazásának szintje | X | X | |
20. | szervezet iránti lojalitás | X | X | |
21. | szervezőkészség | X | ||
22. | teljesítményértékelés készsége | X | ||
23. | tervezőkészség | X | ||
24. | ügyfél-orientáltság (partnerközpontúság) | X | X | |
25. | változások irányítása | X | ||
26. | változásokra való nyitottság, kezdeményezőkészség | X | X | |
27. | vezetési technikák (tervezőkészség, szervezőkészség, vezetés, irányítás, döntésképesség, követelménytámasztás, delegálás, ellenőrzés) | X |
s.sz. | Kompetencia | Az értékelő funkciója | Teljesítményfokozatok | |||||||||||||||||||||||||
100% | <––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––– | 0% | ||||||||||||||||||||||||||
1. | kompetencia1 | értékelő vezető értékelése | kivételes teljesítmény | jó teljesítmény | megfelelő teljesítmény | átlag alatti teljesítmény | elfogadhatatlan teljesítmény | |||||||||||||||||||||
2. | kompetencia 2 | értékelő vezető értékelése | ||||||||||||||||||||||||||
3 | kompetencia 3 | értékelő vezető értékelése | ||||||||||||||||||||||||||
4. | kompetencia 4 | értékelő vezető értékelése | ||||||||||||||||||||||||||
5 | kompetencia 5 | értékelő vezető értékelése | ||||||||||||||||||||||||||
6 | kompetencia 6 | értékelő vezető értékelése | ||||||||||||||||||||||||||
7 | kompetencia 7 | értékelő vezető értékelése | ||||||||||||||||||||||||||
8 | kompetencia 8 | értékelő vezető értékelése | ||||||||||||||||||||||||||
9 | kompetencia 9 | értékelő vezető értékelése | ||||||||||||||||||||||||||
Összesített részértékelés | értékelő vezető értékelése | |||||||||||||||||||||||||||
kivételes teljesítmény 100–90% | jó teljesítmény 89,99–70% | megfelelő teljesítmény 69,99–50% | átlag alatti teljesítmény 49,99–40% | elfogadhatatlan teljesítmény 39,99–0% | ||||||||||||||||||||||||
100– 99 | 98– 97 | 96– 95 | 94– 93 | 92– 90 | 89,99 – 87 | 86– 83 | 82– 79 | 78– 75 | 74– 70 | 69,99 – 67 | 66– 63 | 62– 59 | 58– 55 | 54– 50 | 49,99 – 49 | 48– 47 | 46– 45 | 44– 43 | 42– 40 | 39,99 – 33 | 32– 25 | 24– 17 | 16– 9 | 8– 0 |
s.sz. | Teljesítmény- követelmények | Az értékelés formája és az értékelő funkciója | Teljesítményfokozatok | ||||||||||||||||||||||||||
1. | az értékelt fejlesztési céljának szöveges meghatározása | a teljesítés értékelése | 100% | <–––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––– | 0% | ||||||||||||||||||||||||
értékelő vezető | kivételes teljesítmény | jó teljesítmény | megfelelő teljesítmény | átlag alatti teljesítmény | elfogadhatatlan teljesítmény | ||||||||||||||||||||||||
értékelése | |||||||||||||||||||||||||||||
a teljesítés áthúzódik | ... évre | ||||||||||||||||||||||||||||
n. | további fejlesztési célok szöveges meghatározása és értékelése a fentiek szerint | ||||||||||||||||||||||||||||
a részértékelések összesített eredménye | értékelő vezető értékelése | ||||||||||||||||||||||||||||
Ösz- sze- | a részértékelések összesített eredménye | értékelő vezető értékelése | |||||||||||||||||||||||||||
sítés | kivételes teljesítmény 100–90% | jó teljesítmény 89,99–70% | megfelelő teljesítmény 69,99–50% | átlag alatti teljesítmény 49,99–40% | elfogadhatatlan teljesítmény 39,99–0% | ||||||||||||||||||||||||
100– 99 | 98– 97 | 96– 95 | 94– 93 | 92– 90 | 89,99 – 87 | 86– 83 | 82– 79 | 78– 75 | 74– 70 | 69,99 – 67 | 66– 63 | 62– 59 | 58– 55 | 54– 50 | 49,99 – 49 | 48– 47 | 46– 45 | 44– 43 | 42– 40 | 39,99 – 33 | 32– 25 | 24– 17 | 16– 9 | 8– 0 |
s.sz. | Teljesítmény- követelmények | Az értékelés formája és az értékelő funkciója | Teljesítményfokozatok | ||||||||||||||||||||||||||
1. | az értékelt stratégiai egyéni teljesítmény- követelménynek szöveges meghatározása | a teljesítés értékelése | 100% | <–––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––– | 0% | ||||||||||||||||||||||||
értékelő vezető | kivételes teljesítmény | jó teljesítmény | megfelelő teljesítmény | átlag alatti teljesítmény | elfogadhatatlan teljesítmény | ||||||||||||||||||||||||
értékelése | |||||||||||||||||||||||||||||
n. | további stratégiai egyéni teljesítmény- követelményének szöveges meghatározása | ||||||||||||||||||||||||||||
a részértékelések összesített eredménye | |||||||||||||||||||||||||||||
Ösz- sze- | a részértékelések összesített eredménye | értékelő vezető értékelése | |||||||||||||||||||||||||||
sítés | kivételes teljesítmény 100–90% | jó teljesítmény 89,99–70% | megfelelő teljesítmény 69,99–50% | átlag alatti teljesítmény 49,99–40% | elfogadhatatlan teljesítmény 39,99–0% | ||||||||||||||||||||||||
100– 99 | 98– 97 | 96– 95 | 94– 93 | 92– 90 | 89,99 – 87 | 86– 83 | 82– 79 | 78– 75 | 74– 70 | 69,99 – 67 | 66– 63 | 62– 59 | 58– 55 | 54– 50 | 49,99 – 49 | 48– 47 | 46– 45 | 44– 43 | 42– 40 | 39,99 – 33 | 32– 25 | 24– 17 | 16– 9 | 8– 0 |
s.sz. | Teljesítmény- követelmények | Az értékelés formája és az értékelő funkciója | Teljesítményfokozatok | ||||||||||||||||||||||||||
1. | az értékelt év közben kapott többlet- feladatainak szöveges meghatározása | a teljesítés értékelése | 100% | <–––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––– | 0% | ||||||||||||||||||||||||
értékelő vezető | kivételes teljesítmény | jó teljesítmény | megfelelő teljesítmény | átlag alatti teljesítmény | elfogadhatatlan teljesítmény | ||||||||||||||||||||||||
értékelése | |||||||||||||||||||||||||||||
n. | további év közben kapott többlet- feladatainak szöveges meghatározása | ||||||||||||||||||||||||||||
értékelő vezető értékelése | |||||||||||||||||||||||||||||
a részértékelések összesített eredménye | értékelő vezető értékelése | ||||||||||||||||||||||||||||
Ösz- sze- | a részértékelések összesített eredménye | értékelő vezető értékelése | |||||||||||||||||||||||||||
sítés | kivételes teljesítmény 100–90% | jó teljesítmény 89,99–70% | megfelelő teljesítmény 69,99–50% | átlag alatti teljesítmény 49,99–40% | elfogadhatatlan teljesítmény 39,99–0% | ||||||||||||||||||||||||
100– 99 | 98– 97 | 96– 95 | 94– 93 | 92– 90 | 89,99 – 87 | 86– 83 | 82– 79 | 78– 75 | 74– 70 | 69,99 – 67 | 66– 63 | 62– 59 | 58– 55 | 54– 50 | 49,99 – 49 | 48– 47 | 46– 45 | 44– 43 | 42– 40 | 39,99 – 33 | 32– 25 | 24– 17 | 16– 9 | 8– 0 |
Teljesítményfokozatok | ||||||||||||||||||||||||||||||
Az | Az | 100% | <–––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––– | 0% | ||||||||||||||||||||||||||
s.sz. | Értékelési modul | értéke- | értékelő | |||||||||||||||||||||||||||
lés ideje | funk- ciója | kivételes teljesítmény | jó teljesítmény | megfelelő teljesítmény | átlag alatti teljesítmény | elfogadhatatlan teljesítmény | ||||||||||||||||||||||||
A teljesítmény- értékelés kötelező elemei | ||||||||||||||||||||||||||||||
A | 1. | munkaköri egyéni tel- | ... | értékelő | ||||||||||||||||||||||||||
telje- | jesítménykövetelmé- | félév | vezető | |||||||||||||||||||||||||||
sít- | nyek mérésének, | ... | értékelése | |||||||||||||||||||||||||||
mény-érté- kelés | illetve értékelésének eredménye | év vége | értékelő vezető értékelése | |||||||||||||||||||||||||||
köte- | 2. | kompetencia alapú | ... | értékelő | ||||||||||||||||||||||||||
lező | munka-magatartás | félév | vezető | |||||||||||||||||||||||||||
ele- | értékelésének | ... | értékelése | |||||||||||||||||||||||||||
mei | eredménye | év vége | értékelő vezető értékelése | |||||||||||||||||||||||||||
a teljesítmény- értékelés kötelező elemei minősíté- sének az eredménye | év vége | értékelő vezető értéke- lése | ||||||||||||||||||||||||||||
A telje-sít- | 1. | kompetenciaszintek eredménye | év vége | értékelő vezető értékelése | ||||||||||||||||||||||||||
mény-érté- kelés | 2. | fejlesztési célok értékelésének eredménye | év vége | értékelő vezető értékelése | ||||||||||||||||||||||||||
aján- lott ele- mei | 3. | stratégiai egyéni teljesítménykövetel- mények értékelésének eredménye | év vége | értékelő vezető értékelése | ||||||||||||||||||||||||||
év közbeni többletfeladatok értékelésének eredménye | év vége | értékelő vezető értékelése | ||||||||||||||||||||||||||||
a teljesítmény- értékelés ajánlott elemei minősíté- sének az eredménye | év vége | értékelő vezető értéke- lése | ||||||||||||||||||||||||||||
Teljesítményérté- kelés eredménye | év vége | értékelő vezető értéke- lése | ||||||||||||||||||||||||||||
kivételes teljesítmény 100–90% | jó teljesítmény 89,99–70% | megfelelő teljesítmény 69,99–50% | átlag alatti teljesítmény 49,99–40% | elfogadhatatlan teljesítmény 39,99–0% | ||||||||||||||||||||||||||
100– 99 | 98– 97 | 96– 95 | 94– 93 | 92– 90 | 89,99 – 87 | 86– 83 | 82– 79 | 78– 75 | 74– 70 | 69,99 – 67 | 66– 63 | 62– 59 | 58– 55 | 54– 50 | 49,99 – 49 | 48– 47 | 46– 45 | 44– 43 | 42– 40 | 39,99 – 33 | 32– 25 | 24– 17 | 16– 9 | 8– 0 |
Kelt, ................ év ........... hó ....... nap
........................................................... értékelt személy | ........................................................... értékelő vezető |
1. Azon év megjelölése, amelyre a minősítés vonatkozik;
2. a hivatásos állomány tagjának
2.1. neve,
2.2. szolgálati helye,
2.3. szolgálati beosztása,
2.4. éves teljesítményértékelésének eredménye;
3. a minősítés, ezen belül
3.1. a minősített képességeinek és szolgálatteljesítéssel összefüggő személyes tulajdonságainak értékelése,
3.2. a minősített beosztás ellátására való alkalmasságának értékelése,
3.3. a minősített fejleszthetőségére és előmenetelére vonatkozó következtetések;
4. az értékelő vezető javaslata személyzeti intézkedések megtételére, ezen belül
4.1. a minősített vezetői és utánpótlási adatbankba történő felvételére vagy abból való törlésére irányuló javaslatra vonatkozó álláspont,
4.2. a minősített szolgálati viszonyának módosítására irányuló javaslatra vonatkozó álláspont,
4.3. a minősített szolgálati viszonyának alkalmatlanság miatti megszüntetésére irányuló javaslatra vonatkozó álláspont,
4.4. a minősített jelenlegi beosztására alkalmas javaslatra vonatkozó álláspont,
4.5. a minősített jutalmazására irányuló javaslatra vonatkozó álláspont,
4.6. a minősített képzésére irányuló javaslatra vonatkozó álláspont,
4.7. teljesítményértékelés alapján a minősített teljesítményjuttatásban részesítésére irányuló javaslatra vonatkozó álláspont;
5. a minősítést jóváhagyásra javasló értékelő vezető aláírása, keltezéssel;
6. a minősítési javaslattal egyetértő kontrollvezető aláírása, keltezéssel;
7. a minősítést jóváhagyó parancsnok aláírása, keltezéssel;
8. a hivatásos állomány tagjának tájékoztatása arról, hogy a Hszt. 113. § (2) bekezdése alapján a minősítésben foglaltakkal szemben szolgálati panasszal élhet;
9. a hivatásos állomány tagjának
9.1. a minősítéssel kapcsolatos esetleges észrevételei,
9.2. a minősítésben foglaltak megismerésére, a tájékoztatás tudomásul vételére és a minősítés átvételére vonatkozó nyilatkozata,
9.3. aláírása, keltezéssel.
1. a vezető irányítása alá tartozó szervezeti egység szervezettségének értékelése
2. a vezető irányítása alá tartozó szervezeti egység vezetői ellenőrzés szervezettségének értékelése
3. az irányítói feladat végrehajtásának értékelése
4. a vezető irányítása alá tartozó szervezeti egység fegyelmi helyzetének értékelése
5. * a társszervekkel, a munkavégzésben közreműködő szervekkel, személyekkel való együttműködés értékelése
6. * az Országgyűlési Őrség költségvetésének megalapozott, hatékony felhasználásának értékelése
1. Humánerőforrás-gazdálkodás
1.1. a szervezet fluktuációs helyzetének értékelése
1.2. az állomány képesítési követelményeknek való megfelelése
1.3. a képzési terv végrehajtásának értékelése
1.4. a humán adminisztrációs feladatok teljesülésének szintje, a munkáltatói intézkedések jogszerűségének, szakszerűségének értékelése
1.5. * az egészségügyi és pszichológiai alapellátás, valamint az alkalmasságvizsgálati rendszer működtetésének értékelése
2. * Általános jogi, hivatali, adatvédelmi tevékenység, koordináció
2.1. jogi-, normaalkotási feladatok teljesülésének szintje, értékelése
2.2 koordinációs feladatok végrehajtásának értékelése
2.3. * jogi képviseleti, kártérítési ügyek vitele eredményességének értékelése
2.4 * fegyelmi és méltatlansági ügyek ügyvitelének értékelése
2.5. * ügyviteli, iratkezelési tevékenység minőségének értékelése
2.6. * kommunikációs tevékenység színvonalának értékelése
2.7. * belső kontrollhoz kapcsolódó feladatok végrehajtásának értékelése
2.8. * a minősített adatok kezelésével és védelmével összefüggő tevékenység értékelése
2.9. * az Országgyűlési Őrség adatvédelmi tevékenységének értékelése
2.10. * információbiztonság állapotának értékelése
3–4. *
5. Objektumvédelmi terület
5.1. a szolgálati helyen végrehajtott személy- és gépjármű-beléptetések szakszerűségének, a belépésre jogosító igazolványok ismeretének értékelése
5.2. az Országgyűlési Őrség parancsnokának az ügyeleten keresztül történő riasztás hatékonyságának, szakszerűségének értékelése
5.3. a protokolláris és díszőri feladatok szakszerűségének és alakiságának értékelése
5.4. kijelölt létesítmények őrzésével kapcsolatos rendkívüli események során alkalmazott intézkedések jogszerűségének és szakszerűségének értékelése
5.5. a tűzoltás, műszaki mentés elméleti felkészültségének értékelése
5.6. a szerelési készség, tűzoltó technika kezelői tevékenység gyakorlati végrehajtásának értékelése
5.7. ellenőrző gyakorlatok értékelése
5.8. a kijelölt létesítményekkel kapcsolatos hely- és személyismeret értékelése
5.9. * a szolgálati helyen a meghatározott feladatok végrehajtása szakszerűségének és alakiságának értékelése
5.10. a biztonságtechnikai ellenőrző eszközök ismeretének, kezelésének értékelése
5.11. a személy- és csomagátvizsgálások hatékonysága, az előtalált eszközökkel kapcsolatos intézkedések jogszerűségének és szakszerűségének, a biztonságtechnikai rendszer ismeretének, kezelésének értékelése
5.12. a biztonságtechnikai rendszer riasztására történő intézkedések hatékonyságának, szakszerűségének értékelése
5.13. egyenruházattal kapcsolatos szakmai tevékenység értékelése
5.14. * az elektronikus beléptető rendszer kezelési hatékonyságának és szakszerűségének értékelése
5.15. * híradó- és biztonságtechnikai szolgáltatások biztonságának értékelése
5.16. * biztonságtechnikai eszközök telepítése és karbantartása szakszerűségének értékelése
5.17. * a biztonságtechnikai eszközökkel való felelős gazdálkodás megvalósításának értékelése
5.18. * az Országgyűlési Őrség által őrzött létesítmények védelme céljából műk ödtetett kamerarendszerek, videotechnikai berendezések szakszerű üzemeltetésének értékelése
5.19. * az Országgyűlési Őrség funkcionális feladatait támogató informatikai alrendszerek szakszerű üzemeltetésének értékelése
5.20. * a légtérkorlátozással kapcsolatos feladatok szakszerűségének értékelése
5.21. * a pilóta nélküli állami légi jármű üzemeltetésével kapcsolatos tevékenység értékelése
6. Személyvédelmi terület
6.1. személybiztosítás eredményességének értékelése
6.2. lakásbiztosítás hatékonyságának értékelése
6.3. helyszínbiztosítás hatékonyságának értékelése
6.4. a védett személy biztosításával kapcsolatos rendkívüli események során alkalmazott intézkedések jogszerűségének, szakszerűségének értékelése
6.5. a személyvédelemhez kapcsolódó megelőző-védelmi tevékenység eredményességének értékelése