A jogszabály mai napon ( 2024.10.20. ) hatályos állapota.
A jelek a bekezdések múltbeli és jövőbeli változásait jelölik.

 

46/2013. (VIII. 16.) BM rendelet

az Országgyűlési Őrség hivatásos állománya egyéni teljesítményértékelésének ajánlott elemeiről, a minősítés rendjéről és a szervezeti teljesítményértékelésről

A fegyveres szervek hivatásos állományú tagjainak szolgálati viszonyáról szóló 1996. évi XLIII. törvény 342/A. §-ában kapott felhatalmazás alapján, az egyes miniszterek, valamint a Miniszterelnökséget vezető államtitkár feladat- és hatásköréről szóló 212/2010. (VII. 1.) Korm. rendelet 37. § n) pontjában meghatározott feladatkörömben eljárva – a fegyveres szervek hivatásos állományú tagjainak szolgálati viszonyáról szóló 1996. évi XLIII. törvény 342/A. §-ában biztosított véleményezési jogkörében eljáró Országgyűlés elnöke véleményének kikérésével – a következőket rendelem el:

1. Értelmező rendelkezések

1. § (1) E rendelet alkalmazásában:

1. * 

2. értékelés: a teljesítmény megállapítására irányuló tevékenység, amikor – mérhető mutatók hiányában – az értékelő vezető megítélésén alapul a teljesítmény megállapítása;

3. értékelő vezető: a közszolgálati egyéni teljesítményértékelésről szóló 10/2013. (I. 21.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Korm. rendelet) szerinti értékelő vezető;

4. értékelt személy: a hivatásos állomány tagja, akinek a teljesítményét az e rendeletben meghatározott szabályok szerint kell értékelni, illetve mérni;

5. *  fejlesztési célok: az egyén fejlődését és a munkavégzést együttesen támogató olyan célok, amelyek lehetnek a munkavégzéshez kötődőek vagy a munkavégzésen kívüliek;

6. kompetencia: a közszolgálati feladatok ellátásához szükséges ismeret, jártasság, készség, képesség, szociális szerep, vagy érték, az én-kép, valamint az alkalmazást segítő személyiségvonások és a hatékonysági motiváció együttese;

7. kompetencia alapú munkamagatartás értékelési tényezők: a Korm. rendelet 5. § (1) bekezdés a) pontjában meghatározott teljesítményértékelési kötelező elem;

8. kontrollvezető: az értékelő vezető legalább osztályvezetői besorolású szolgálati elöljárója;

9. mérés: a teljesítmény megállapítására irányuló tevékenység, amikor konkrét eredményeken, határidőkön, mérőszámokon, indikátorokon alapul a teljesítmény megállapítása;

10. munkaköri egyéni teljesítménykövetelmények: a Korm. rendelet 5. § (1) bekezdés b) pontjában meghatározott teljesítményértékelési kötelező elem;

11. munkavégzésen kívüli fejlesztési cél: az intézményes keretek között zajló iskolarendszerű vagy iskolarendszeren kívüli képzések (különösen továbbképzés, önképzés) eredményeként elérendő cél;

12. munkavégzéshez kötődő fejlesztési cél: az értékelő vezető által irányított, támogatott, a munkavégzéshez kapcsolódó tudatos egyéni fejlesztés;

13. stratégiai egyéni teljesítménykövetelmény: a szervezet stratégiai célkitűzéséből lebontott egyéni feladat, amelynek teljesítésével a hivatásos állomány tagja a stratégiai célok elérésére a munkavégzése során befolyással lehet, és amellyel elő tudja mozdítani a szervezet eredményes és hatékony munkáját;

14. *  szakmai teljesítménykövetelmény-minimumok: a szervezeti elemekkel szemben a tárgyévre meghatározott, a szakmai tevékenységhez kapcsolódó alapvető, számszerűsíthető értékek, mutatók, elvárások;

15. szervezeti működés teljesítmény-indikátorai: az Országgyűlési Őrség szervezeti elemei működése szakszerűségének, jogszerűségének, eredményességének, hatékonysága és minősége szintjének értékelésére szolgáló jellemzők;

16. *  szervezeti teljesítménycélok: a tárgyévre irányadó célkitűzések, szakmai és szervezeti célok, elvárások és az Országgyűlési Őrség alaptevékenysége alapján a szervezeti elemek működésének fejlesztése érdekében, egyes kiemelten fontos területen elérni kívánt, és az adott évre megállapított célmeghatározás;

17. teljesítményértékelés kötelező elemei: a Korm. rendelet 5. §-a szerinti munkaköri egyéni teljesítménykövetelmények, valamint a kompetencia alapú munkamagatartás értékelési tényező;

18. vezető besorolású értékelt személy: osztályvezető, vagy annál magasabb besorolású vezető.

(2) *  E rendelet szabályai a hivatásos állománynak a rendvédelmi feladatokat ellátó szervek hivatásos állományának szolgálati jogviszonyáról szóló 2015. évi XLII. törvény (a továbbiakban: Hszt.) 37. alcíme alapján más szervhez vezényelt tagja esetében nem alkalmazandóak.

2. Az egyéni teljesítményértékelés ajánlott elemei és az alkalmazásukhoz kapcsolódó eljárási szabályok

2. § (1) *  Az értékelt személy részére a teljesítményértékelés ajánlott elemeit az Országgyűlési Őrség parancsnoka a tárgyév január 31-ig határozza meg és tájékoztatja azokról az értékelt személyt.

(2) * 

3. § (1) *  A teljesítményértékelésnek a Korm. rendeletben meghatározott kötelező elemein túl a teljesítményértékelés ajánlott elemeként

a) *  az értékelt személy részére legalább egy, legfeljebb négy fejlesztési célt,

b) a vezető besorolású értékelt személy részére legalább egy, legfeljebb négy stratégiai egyéni teljesítménykövetelményt

lehet előírni.

(2) Az (1) bekezdésben foglaltak mellett az Országgyűlési Őrség parancsnoka a teljesítményértékelés ajánlott elemeként az értékelt személy részére

a) év közbeni többletfeladatokat, valamint

b) az 1. melléklet szerinti kompetenciák közül legalább hat, legfeljebb kilenc kompetenciát

határozhat meg.

(2a) *  Az Országgyűlési Őrség parancsnoka az értékelt személy részére a teljesítményértékelés kötelező elemeinek éves értékelése előtt egy hónappal már nem határozhat meg év közbeni többletfeladatot.

(3) *  Az (1) és a (2) bekezdés szerinti ajánlott elemek tárgyévi alkalmazásáról vagy mellőzéséről az Országgyűlési Őrség parancsnoka a tárgyévet megelőző év december 31-éig dönt.

(4) *  Az ajánlott elemek alkalmazásáról szóló döntés esetén az Országgyűlési Őrség parancsnoka rendelkezik arról, hogy mely ajánlott elemek alkalmazása kötelező.

4. § (1) *  Az ajánlott elemeket évente egyszer, a teljesítményértékelés kötelező elemeinek az egész tárgyévre vonatkozó értékelésével és mérésével egyidejűleg, a tárgyévet követő év január 1-je és január 31-e között kell értékelni.

(2) *  Az ajánlott elemek értékelése a 2–5. melléklet szerinti értékelő lapokon, papír alapon történik. Az ajánlott elemek értékelése a közszolgálati teljesítményértékelés végrehajtását szolgáló informatikai rendszer felhasználásával is történhet.

(3) A 6. melléklet szerinti összesített értékelő lapot két példányban kell kinyomtatni, egyik példányát az értékelt személy részére át kell adni, a másikat irattárban kell elhelyezni.

5. § (1) A kontrollvezető jogosult az értékelő vezető által meghatározott teljesítményértékelési elemeket – az értékelt személy 2. § (1) bekezdésében meghatározott tájékoztatását megelőzően – módosítani vagy kiegészíteni, továbbá indokolt esetben az értékelő vezető által elkészített teljesítményértékelést – az értékelés ismertetését megelőzően – megváltoztatni.

(2) A kontrollvezető az értékelő megbeszélésen részt vehet, az értékelő vezető vagy az értékelt személy kérésére köteles azon részt venni.

3. A teljesítményértékelés kötelező és ajánlott elemeinek súlyozása

6. § (1) A teljesítményértékelés eredményének megállapításakor – ha az értékelt személy részére ajánlott elem került megállapításra – az egyes teljesítményelemek súlyozása: * 

a) a teljesítményértékelés kötelező elemeként meghatározott munkaköri egyéni teljesítménykövetelmények: 35%,

b) a teljesítményértékelés kötelező elemeként meghatározott kompetencia alapú munkamagatartás értékelési tényezők: 35%,

c) a teljesítményértékelés ajánlott elemei: 20%,

d) a szervezeti teljesítményértékelés eredménye: 10%.

(2) A teljesítményértékelés során alkalmazott ajánlott elemek értékét úgy kell megállapítani, hogy

a) a 3. § (1) bekezdése alapján meghatározott ajánlott elem,

b) – ha annak meghatározására sor került – a 3. § (2) bekezdés a) pontja alapján meghatározott ajánlott elem,

c) – ha annak meghatározására sor került – a 3. § (2) bekezdés b) pontja alapján meghatározott ajánlott elem

értékelésének a részeredményeit egyenlő mértékben kell figyelembe venni.

(3) *  A teljesítményértékelés eredményének megállapításakor – ha az értékelt személy részére ajánlott elem nem került megállapításra – az egyes teljesítményelemek súlyozása a következő:

a) a teljesítményértékelés kötelező elemeként meghatározott munkaköri egyéni teljesítménykövetelmények: 45%,

b) a teljesítményértékelés kötelező elemeként meghatározott kompetencia alapú munkamagatartás értékelési tényezők: 45%,

c) a szervezeti teljesítményértékelés eredménye: 10%.

(4) *  Ha év közbeni többletfeladatok megállapítására kerül sor, ezen teljesítményértékelési elem értékelését 5%-os súlyozással kell figyelembe venni a teljesítményértékelés során, egyidejűleg az egyéni teljesítménykövetelmények (1) bekezdés a) pontja szerint súlyozását 5%-kal csökkenteni kell.

4. A minősítés

7. § *  Az értékelő vezető a tárgyévre vonatkozó minősítési javaslatát az éves teljesítményértékelés, a soron kívüli minősítésre vonatkozó javaslatát a szolgálatra alkalmatlanság felmerülése miatt elvégzett teljesítményértékelés eredményére figyelemmel készíti el a minősítőlapon, a 7. melléklet szerinti adattartalommal. A minősítési javaslatot a kontrollvezető felülvizsgálja, indokolt esetben megváltoztathatja, és egyetértése esetén a tárgyévet követő év február 28-áig, soron kívüli minősítés esetén a teljesítményértékelés elvégzését követő tíz napon belül – a humánigazgatási szakszolgálaton keresztül – az Országgyűlési Őrség parancsnokához felterjeszti jóváhagyásra.

8. § (1) A minősítés – a teljesítményértékelés eredményére figyelemmel – az alábbi elemekre kiterjedő szöveges értékelést tartalmazza:

a) *  a minősített képességeinek és a szolgálatteljesítéssel összefüggő személyes tulajdonságainak értékelését a kompetencia alapú munkamagatartás értékelési tényezők és – amennyiben a teljesítményértékelés ajánlott elemeként annak meghatározására sor került – a kompetenciák értékelésének (a továbbiakban: kompetencia-megfelelés) eredményeire figyelemmel;

b) a minősített beosztás ellátására való alkalmasságának értékelését a kompetencia-megfelelés és a kompetencia alapú munkamagatartás értékelési tényezők, továbbá a munkaköri egyéni teljesítménykövetelmények és a stratégiai egyéni teljesítménykövetelmények eredményeire figyelemmel;

c) *  a minősített fejleszthetőségére és előmenetelére vonatkozó következtetéseket, elsősorban a fejlesztési célok eredményére, továbbá a teljesítményértékelés összeredményére tekintettel.

(2) *  A megállapítások alapján az értékelő vezető – a Hszt. 112. § (3) bekezdésében foglaltak kezdeményezésén túl – az Országgyűlési Őrség parancsnoka felé az alábbi megállapítást vagy javaslatot teheti:

a) a teljesítményértékelés alapján a minősített teljesítményjuttatásban részesítése javasolt,

b) a teljesítményértékelés alapján a minősített jutalmazása javasolt,

c) a teljesítményértékelés alapján a minősített képzése szükséges.

(3) *  Az Országgyűlési Őrség parancsnoka által meghozott minősítést tartalmazó minősítőlapot a minősített részére át kell adni, valamint a személyi anyagban és az irattárban is el kell helyezni egy-egy példányt.

5. Szervezeti teljesítményértékelés

9. § (1) *  A szervezeti teljesítményértékelés az Országgyűlési Őrség által működtetett értékelő rendszer, amely elősegíti az Országgyűlési Őrség professzionális, jogszerű és szakszerű működését, javítja tevékenysége hatékonyságát és eredményességét, támogatja a vezetői döntés-előkészítést és döntéshozatalt.

(2) A szervezeti teljesítményt

a) a szervezeti teljesítménycélok megvalósulásának értékelése,

b) a szervezeti működés teljesítmény-indikátorainak értékelése, és

c) a szakmai teljesítménykövetelmény-minimumok teljesülésének mérése

alapján kell megállapítani.

10. § *  A szervezeti működés teljesítmény-indikátorait a 8. melléklet határozza meg, a szervezeti működés

a) vezetési,

b) funkcionális és

c) szakmai

tevékenységenkénti (az a)–c) pontban meghatározottak a továbbiakban együtt: szakterület) bontásában.

11. § (1) *  Az Országgyűlési Őrség számára a tárgyévre irányadó célkitűzések, szakmai és szervezeti célok, elvárások figyelembevételével az Országgyűlés elnöke a tárgyév január 20-ig megállapítja a szervezeti teljesítménycélokat.

(2) *  Az Országgyűlés elnöke évente legalább négy, legfeljebb hat szervezeti teljesítménycélt határoz meg.

(2a) *  Az értékelési időszak alatt felmerülő többletfeladatok meghatározása és értékelése érdekében az Országgyűlés elnöke a (4) bekezdésben foglaltak figyelembevételével év közben legfeljebb további kettő szervezeti teljesítménycélt határozhat meg.

(3) *  Az Országgyűlési Őrség parancsnoka a tárgyév január 31-ig állapítja meg az Országgyűlési Őrség számára meghatározott szervezeti teljesítménycélok alapján az Országgyűlési Őrség főosztály jogállású szervezeti elemeinek * 

a) szervezeti teljesítménycéljait és

b) szakmai teljesítménykövetelmény-minimumait.

(4) A szervezeti teljesítménycélokat és a szakmai teljesítménykövetelmény-minimumokat az Országgyűlési Őrség sajátosságaira, szervezeti és működési állapotára, körülményeire, a rendelkezésre álló erőforrásokra figyelemmel úgy kell meghatározni, hogy reális, teljesíthető követelményrendszert jelentsenek, és a szervezet fejlődését, fejlesztését is célozzák.

12. § *  (1) Az Országgyűlési Őrség parancsnoka a tárgyévre vonatkozó szakmai teljesítménykövetelmény-minimumok egyes elemeinek megállapításakor meghatározza azok súlyát a szakmai teljesítménykövetelmények összértékén belül. Szakterületenként legfeljebb tíz szakmai teljesítménykövetelmény-minimum határozható meg, közülük legfeljebb három kiemelt követelményként. Az egyes elemek összértéke 100%. Kiemelt követelmény az, amelynek súlya az átlagot legalább 10%-kal meghaladja.

(2) Az Országgyűlési Őrség parancsnoka a szakmai teljesítménykövetelmény-minimumokat legfeljebb kettő alkalommal, legkésőbb a tárgyév szeptember 30-ig módosíthatja, ha új szervezeti teljesítménycél meghatározására kerül sor, vagy ha az Országgyűlési Őrség feladatkörét alapvetően érintő változás a módosítást indokolja.

13. § *  A szervezeti teljesítményt 0%-tól 100%-ig terjedő mérőskálán kell mérni, illetve értékelni. A százalékos értéksávok, a hozzá kapcsolódó teljesítményfokozatok és teljesítményszintek megegyeznek az egyéni teljesítményértékelésnek a Korm. rendelet 11. § (4) bekezdésében meghatározott szintjeivel.

14. § A szervezeti teljesítmény értékelésekor

a) a szervezeti teljesítménycélok megvalósulásának szintjét 30%-ban,

b) a szervezeti működés teljesítmény-indikátorai alapján értékelt teljesítményt 30%-ban,

c) a szakmai teljesítménykövetelmény-minimumok teljesülési szintjét 40%-ban

kell beszámítani.

15. § (1) *  A szervezeti működés teljesítmény-indikátorait szakterületenkénti bontásban, 0%-tól 100%-ig terjedő mérőskálán kell értékelni.

(2) Az egyes szakterületekre meghatározott indikátorok értékét átlagolni kell. Az összértékelésen belül

a) a vezetési tevékenység értéke 25%-ot,

b) a funkcionális tevékenység értéke 25%-ot,

c) a szakmai tevékenység értéke 50%-ot

tesz ki.

16. § * 

17. § (1) *  Az Országgyűlési Őrség parancsnoka a tárgyév november 30-ig összeállítja és a hivatásos állomány rendelkezésére bocsátja a szakmai teljesítménykövetelmény-minimumok teljesülésének méréséhez szükséges adatokat.

(2) *  Az Országgyűlés elnöke – az Országgyűlési Őrség parancsnokának előterjesztése alapján – a tárgyévet követő év január 20-ig értékeli az Országgyűlési Őrség teljesítményét.

6. Záró rendelkezések

18. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.

19. § * 

1. melléklet a 46/2013. (VIII. 16.) BM rendelethez

A teljesítményértékelés kompetencia-térképe

A B C
1.
kompetenciák
a vezetők kompetencia osztályába ajánlott kompetenciák a munkatársak kompetencia osztályába ajánlott kompetenciák
2. döntésképesség X
3. csoportok irányítása X
4. egyéb ismeretek alkalmazásának képessége X X
5. etikus magatartás/megbízhatóság X X
6. felelősségtudat X X
7. határozottság, magabiztosság X X
8. integritás X X
9. kapcsolattartás X X
10. konfliktuskezelés X X
11. mások megértése (empátia) X X
12. mások motiválása X X
13. munkatársak fejlesztése X
14. önállóság X X
15. rendszergondolkodás X X
16. rugalmasság X X
17. stratégiai (analitikus, koncepcionális) gondolkodás X
18. szabálytudat és fegyelmezettség X X
19. szakmai ismertek alkalmazásának szintje X X
20. szervezet iránti lojalitás X X
21. szervezőkészség X
22. teljesítményértékelés készsége X
23. tervezőkészség X
24. ügyfél-orientáltság (partnerközpontúság) X X
25. változások irányítása X
26. változásokra való nyitottság, kezdeményezőkészség X X
27. vezetési technikák (tervezőkészség, szervezőkészség, vezetés, irányítás, döntésképesség, követelménytámasztás, delegálás, ellenőrzés) X

2. melléklet a 46/2013. (VIII. 16.) BM rendelethez * 

Értékelő lap a hivatásos állomány tagja részére meghatározott kompetenciákról és a kompetenciaszintek értékeléséről

s.sz. Kompetencia Az értékelő funkciója Teljesítményfokozatok
100% <––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––– 0%
1. kompetencia1 értékelő vezető
értékelése
kivételes teljesítmény jó teljesítmény megfelelő teljesítmény átlag alatti teljesítmény elfogadhatatlan teljesítmény
2. kompetencia 2 értékelő vezető
értékelése
3 kompetencia 3 értékelő vezető
értékelése
4. kompetencia 4 értékelő vezető
értékelése
5 kompetencia 5 értékelő vezető
értékelése
6 kompetencia 6 értékelő vezető
értékelése
7 kompetencia 7 értékelő vezető
értékelése
8 kompetencia 8 értékelő vezető
értékelése
9 kompetencia 9 értékelő vezető
értékelése
Összesített
részértékelés
értékelő vezető
értékelése
kivételes teljesítmény
100–90%
jó teljesítmény
89,99–70%
megfelelő teljesítmény
69,99–50%
átlag alatti teljesítmény
49,99–40%
elfogadhatatlan teljesítmény
39,99–0%
100–
99
98–
97
96–
95
94–
93
92–
90
89,99

87
86–
83
82–
79
78–
75
74–
70
69,99

67
66–
63
62–
59
58–
55
54–
50
49,99

49
48–
47
46–
45
44–
43
42–
40
39,99

33
32–
25
24–
17
16–
9
8–
0

3. melléklet a 46/2013. (VIII. 16.) BM rendelethez * 

Értékelő lap a fejlesztési cél meghatározásáról és értékeléséről

s.sz. Teljesítmény-
követelmények
Az értékelés formája és az értékelő funkciója Teljesítményfokozatok
1. az értékelt fejlesztési céljának szöveges meghatározása a teljesítés értékelése 100% <–––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––– 0%
értékelő vezető kivételes teljesítmény jó teljesítmény megfelelő teljesítmény átlag alatti teljesítmény elfogadhatatlan teljesítmény
értékelése
a teljesítés áthúzódik ... évre
n. további fejlesztési célok szöveges meghatározása és értékelése a fentiek szerint
a részértékelések összesített
eredménye
értékelő vezető
értékelése
Ösz-
sze-
a részértékelések
összesített eredménye
értékelő vezető
értékelése
sítés kivételes teljesítmény
100–90%
jó teljesítmény
89,99–70%
megfelelő teljesítmény
69,99–50%
átlag alatti teljesítmény
49,99–40%
elfogadhatatlan teljesítmény
39,99–0%
100–
99
98–
97
96–
95
94–
93
92–
90
89,99

87
86–
83
82–
79
78–
75
74–
70
69,99

67
66–
63
62–
59
58–
55
54–
50
49,99

49
48–
47
46–
45
44–
43
42–
40
39,99

33
32–
25
24–
17
16–
9
8–
0

4. melléklet a 46/2013. (VIII. 16.) BM rendelethez * 

Értékelő lap a stratégiai egyéni teljesítménykövetelmények meghatározásáról és értékeléséről

s.sz. Teljesítmény-
követelmények
Az értékelés formája és az értékelő funkciója Teljesítményfokozatok
1. az értékelt stratégiai egyéni teljesítmény-
követelménynek szöveges meghatározása
a teljesítés értékelése 100% <–––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––– 0%
értékelő vezető kivételes teljesítmény jó teljesítmény megfelelő teljesítmény átlag alatti teljesítmény elfogadhatatlan teljesítmény
értékelése
n. további stratégiai egyéni teljesítmény-
követelményének szöveges meghatározása
a részértékelések összesített
eredménye
Ösz-
sze-
a részértékelések
összesített eredménye
értékelő vezető
értékelése
sítés kivételes teljesítmény
100–90%
jó teljesítmény
89,99–70%
megfelelő teljesítmény
69,99–50%
átlag alatti teljesítmény
49,99–40%
elfogadhatatlan teljesítmény
39,99–0%
100–
99
98–
97
96–
95
94–
93
92–
90
89,99

87
86–
83
82–
79
78–
75
74–
70
69,99

67
66–
63
62–
59
58–
55
54–
50
49,99

49
48–
47
46–
45
44–
43
42–
40
39,99

33
32–
25
24–
17
16–
9
8–
0

5. melléklet a 46/2013. (VIII. 16.) BM rendelethez * 

Értékelő lap az év közbeni többletfeladatok meghatározásáról és értékeléséről

s.sz. Teljesítmény-
követelmények
Az értékelés formája és az értékelő funkciója Teljesítményfokozatok
1. az értékelt év közben kapott többlet-
feladatainak szöveges meghatározása
a teljesítés értékelése 100% <–––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––– 0%
értékelő vezető kivételes teljesítmény jó teljesítmény megfelelő teljesítmény átlag alatti teljesítmény elfogadhatatlan teljesítmény
értékelése
n. további év közben kapott többlet-
feladatainak szöveges meghatározása
értékelő vezető
értékelése
a részértékelések összesített
eredménye
értékelő vezető
értékelése
Ösz-
sze-
a részértékelések összesített eredménye értékelő vezető értékelése
sítés kivételes teljesítmény
100–90%
jó teljesítmény
89,99–70%
megfelelő teljesítmény
69,99–50%
átlag alatti teljesítmény
49,99–40%
elfogadhatatlan teljesítmény
39,99–0%
100–
99
98–
97
96–
95
94–
93
92–
90
89,99

87
86–
83
82–
79
78–
75
74–
70
69,99

67
66–
63
62–
59
58–
55
54–
50
49,99

49
48–
47
46–
45
44–
43
42–
40
39,99

33
32–
25
24–
17
16–
9
8–
0

6. melléklet a 46/2013. (VIII. 16.) BM rendelethez * 

Összesített értékelő lap

Teljesítményfokozatok
Az Az 100% <–––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––– 0%
s.sz. Értékelési modul értéke- értékelő
lés ideje funk-
ciója
kivételes teljesítmény jó teljesítmény megfelelő teljesítmény átlag alatti teljesítmény elfogadhatatlan teljesítmény
A teljesítmény-
értékelés kötelező elemei
A 1. munkaköri egyéni tel- ... értékelő
telje- jesítménykövetelmé- félév vezető
sít- nyek mérésének, ... értékelése
mény-érté-
kelés
illetve értékelésének eredménye év vége értékelő vezető értékelése
köte- 2. kompetencia alapú ... értékelő
lező munka-magatartás félév vezető
ele- értékelésének ... értékelése
mei eredménye év vége értékelő vezető értékelése
a teljesítmény-
értékelés kötelező elemei minősíté-
sének az eredménye
év vége értékelő vezető értéke-
lése
A telje-sít- 1. kompetenciaszintek eredménye év vége értékelő vezető értékelése
mény-érté-
kelés
2. fejlesztési célok értékelésének eredménye év vége értékelő vezető értékelése
aján-
lott ele-
mei
3. stratégiai egyéni teljesítménykövetel-
mények értékelésének eredménye
év vége értékelő vezető értékelése
év közbeni többletfeladatok értékelésének eredménye év vége értékelő vezető értékelése
a teljesítmény-
értékelés ajánlott elemei minősíté-
sének az eredménye
év vége értékelő vezető értéke-
lése
Teljesítményérté-
kelés eredménye
év vége értékelő vezető értéke-
lése
kivételes teljesítmény
100–90%
jó teljesítmény
89,99–70%
megfelelő teljesítmény
69,99–50%
átlag alatti teljesítmény
49,99–40%
elfogadhatatlan teljesítmény 39,99–0%
100–
99
98–
97
96–
95
94–
93
92–
90
89,99

87
86–
83
82–
79
78–
75
74–
70
69,99

67
66–
63
62–
59
58–
55
54–
50
49,99

49
48–
47
46–
45
44–
43
42–
40
39,99

33
32–
25
24–
17
16–
9
8–
0

Kelt, ................ év ........... hó ....... nap

...........................................................
értékelt személy
...........................................................
értékelő vezető

7. melléklet a 46/2013. (VIII. 16.) BM rendelethez * 

A minősítőlap kötelező adattartalma

1. Azon év megjelölése, amelyre a minősítés vonatkozik;

2. a hivatásos állomány tagjának

2.1. neve,

2.2. szolgálati helye,

2.3. szolgálati beosztása,

2.4. éves teljesítményértékelésének eredménye;

3. a minősítés, ezen belül

3.1. a minősített képességeinek és szolgálatteljesítéssel összefüggő személyes tulajdonságainak értékelése,

3.2. a minősített beosztás ellátására való alkalmasságának értékelése,

3.3. a minősített fejleszthetőségére és előmenetelére vonatkozó következtetések;

4. az értékelő vezető javaslata személyzeti intézkedések megtételére, ezen belül

4.1. a minősített vezetői és utánpótlási adatbankba történő felvételére vagy abból való törlésére irányuló javaslatra vonatkozó álláspont,

4.2. a minősített szolgálati viszonyának módosítására irányuló javaslatra vonatkozó álláspont,

4.3. a minősített szolgálati viszonyának alkalmatlanság miatti megszüntetésére irányuló javaslatra vonatkozó álláspont,

4.4. a minősített jelenlegi beosztására alkalmas javaslatra vonatkozó álláspont,

4.5. a minősített jutalmazására irányuló javaslatra vonatkozó álláspont,

4.6. a minősített képzésére irányuló javaslatra vonatkozó álláspont,

4.7. teljesítményértékelés alapján a minősített teljesítményjuttatásban részesítésére irányuló javaslatra vonatkozó álláspont;

5. a minősítést jóváhagyásra javasló értékelő vezető aláírása, keltezéssel;

6. a minősítési javaslattal egyetértő kontrollvezető aláírása, keltezéssel;

7. a minősítést jóváhagyó parancsnok aláírása, keltezéssel;

8. a hivatásos állomány tagjának tájékoztatása arról, hogy a Hszt. 113. § (2) bekezdése alapján a minősítésben foglaltakkal szemben szolgálati panasszal élhet;

9. a hivatásos állomány tagjának

9.1. a minősítéssel kapcsolatos esetleges észrevételei,

9.2. a minősítésben foglaltak megismerésére, a tájékoztatás tudomásul vételére és a minősítés átvételére vonatkozó nyilatkozata,

9.3. aláírása, keltezéssel.

8. melléklet a 46/2013. (VIII. 16.) BM rendelethez

Szervezeti működés teljesítmény-indikátorai

I. Az Országgyűlési Őrség vezetési tevékenységét értékelő teljesítmény-indikátorok * 

1. a vezető irányítása alá tartozó szervezeti egység szervezettségének értékelése

2. a vezető irányítása alá tartozó szervezeti egység vezetői ellenőrzés szervezettségének értékelése

3. az irányítói feladat végrehajtásának értékelése

4. a vezető irányítása alá tartozó szervezeti egység fegyelmi helyzetének értékelése

5. *  a társszervekkel, a munkavégzésben közreműködő szervekkel, személyekkel való együttműködés értékelése

6. *  az Országgyűlési Őrség költségvetésének megalapozott, hatékony felhasználásának értékelése

II. Az Országgyűlési Őrség funkcionális területét értékelő teljesítmény-indikátorok

1. Humánerőforrás-gazdálkodás

1.1. a szervezet fluktuációs helyzetének értékelése

1.2. az állomány képesítési követelményeknek való megfelelése

1.3. a képzési terv végrehajtásának értékelése

1.4. a humán adminisztrációs feladatok teljesülésének szintje, a munkáltatói intézkedések jogszerűségének, szakszerűségének értékelése

1.5. *  az egészségügyi és pszichológiai alapellátás, valamint az alkalmasságvizsgálati rendszer működtetésének értékelése

2. *  Általános jogi, hivatali, adatvédelmi tevékenység, koordináció

2.1. jogi-, normaalkotási feladatok teljesülésének szintje, értékelése

2.2 koordinációs feladatok végrehajtásának értékelése

2.3. *  jogi képviseleti, kártérítési ügyek vitele eredményességének értékelése

2.4 *  fegyelmi és méltatlansági ügyek ügyvitelének értékelése

2.5. *  ügyviteli, iratkezelési tevékenység minőségének értékelése

2.6. *  kommunikációs tevékenység színvonalának értékelése

2.7. *  belső kontrollhoz kapcsolódó feladatok végrehajtásának értékelése

2.8. *  a minősített adatok kezelésével és védelmével összefüggő tevékenység értékelése

2.9. *  az Országgyűlési Őrség adatvédelmi tevékenységének értékelése

2.10. *  információbiztonság állapotának értékelése

3–4. * 

III. Az Országgyűlési Őrség szakmai tevékenységét értékelő teljesítmény-indikátorok

5. Objektumvédelmi terület

5.1. a szolgálati helyen végrehajtott személy- és gépjármű-beléptetések szakszerűségének, a belépésre jogosító igazolványok ismeretének értékelése

5.2. az Országgyűlési Őrség parancsnokának az ügyeleten keresztül történő riasztás hatékonyságának, szakszerűségének értékelése

5.3. a protokolláris és díszőri feladatok szakszerűségének és alakiságának értékelése

5.4. kijelölt létesítmények őrzésével kapcsolatos rendkívüli események során alkalmazott intézkedések jogszerűségének és szakszerűségének értékelése

5.5. a tűzoltás, műszaki mentés elméleti felkészültségének értékelése

5.6. a szerelési készség, tűzoltó technika kezelői tevékenység gyakorlati végrehajtásának értékelése

5.7. ellenőrző gyakorlatok értékelése

5.8. a kijelölt létesítményekkel kapcsolatos hely- és személyismeret értékelése

5.9. *  a szolgálati helyen a meghatározott feladatok végrehajtása szakszerűségének és alakiságának értékelése

5.10. a biztonságtechnikai ellenőrző eszközök ismeretének, kezelésének értékelése

5.11. a személy- és csomagátvizsgálások hatékonysága, az előtalált eszközökkel kapcsolatos intézkedések jogszerűségének és szakszerűségének, a biztonságtechnikai rendszer ismeretének, kezelésének értékelése

5.12. a biztonságtechnikai rendszer riasztására történő intézkedések hatékonyságának, szakszerűségének értékelése

5.13. egyenruházattal kapcsolatos szakmai tevékenység értékelése

5.14. *  az elektronikus beléptető rendszer kezelési hatékonyságának és szakszerűségének értékelése

5.15. *  híradó- és biztonságtechnikai szolgáltatások biztonságának értékelése

5.16. *  biztonságtechnikai eszközök telepítése és karbantartása szakszerűségének értékelése

5.17. *  a biztonságtechnikai eszközökkel való felelős gazdálkodás megvalósításának értékelése

5.18. *  az Országgyűlési Őrség által őrzött létesítmények védelme céljából műk ödtetett kamerarendszerek, videotechnikai berendezések szakszerű üzemeltetésének értékelése

5.19. *  az Országgyűlési Őrség funkcionális feladatait támogató informatikai alrendszerek szakszerű üzemeltetésének értékelése

5.20. *  a légtérkorlátozással kapcsolatos feladatok szakszerűségének értékelése

5.21. *  a pilóta nélküli állami légi jármű üzemeltetésével kapcsolatos tevékenység értékelése

6. Személyvédelmi terület

6.1. személybiztosítás eredményességének értékelése

6.2. lakásbiztosítás hatékonyságának értékelése

6.3. helyszínbiztosítás hatékonyságának értékelése

6.4. a védett személy biztosításával kapcsolatos rendkívüli események során alkalmazott intézkedések jogszerűségének, szakszerűségének értékelése

6.5. a személyvédelemhez kapcsolódó megelőző-védelmi tevékenység eredményességének értékelése