A jogszabály mai napon ( 2024.11.24. ) hatályos állapota.
A jelek a bekezdések múltbeli és jövőbeli változásait jelölik.

Az Európai Unió joganyaga kizárólag az Európai Unió Hivatalos Lapjának elektronikus kiadásában megjelent változatban tekinthető hivatalosnak és hitelesnek. A Jogtár termékcsalád európai jogi dokumentumainak forrása az Európai Unió Kiadóhivatala, valamint a Hivatalos Lap magyar nyelvű változatának elektronikus kiadása. © Európai Unió, 1998-2020, https://eur-lex.europa.eu/

A BIZOTTSÁG 2020. április 30-i (EU) 2020/600 VÉGREHAJTÁSI RENDELETE

az (EU) 2017/892, az (EU) 2016/1150, a 615/2014/EU, az (EU) 2015/1368 és az (EU) 2017/39 végrehajtási rendelettől a COVID-19-világjárvány okozta válság kezelésére irányuló egyes intézkedések tekintetében való eltérésről * 

AZ EURÓPAI BIZOTTSÁG,

tekintettel az Európai Unió működéséről szóló szerződésre,

tekintettel a mezőgazdasági termékpiacok közös szervezésének létrehozásáról és a 922/72/EGK, a 234/79/EGK, az 1037/2001/EK és az 1234/2007/EK tanácsi rendelet hatályon kívül helyezéséről szóló, 2013. december 17-i 1308/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendeletre *  és különösen annak 25., 31., 38., 54. és 57. cikkére,

mivel:

(1) A jelenlegi COVID-19-világjárvány és az annak következtében bevezetett széles körű forgalmi korlátozások miatt a mezőgazdasági termelők, a bortermelők, az olívaolaj-termelők és a méhészek mindegyik tagállamban rendkívüli nehézségekkel szembesülnek. A logisztikai problémák és a munkaerőhiány kiszolgáltatottá tették őket a pandémia okozta gazdasági zavarokkal szemben. Különösen pénzügyi nehézségekkel és likviditási problémákkal kell szembenézniük. Az említett, korábban nem tapasztalt körülmények együttes fennállásának fényében, a közös agrárpolitika keretébe tartozó különböző végrehajtási rendeletek bizonyos rendelkezéseitől való eltérések révén könnyíteni kell a helyzeten.

(2) Az (EU) 2017/892 bizottsági végrehajtási rendelet *  9. cikkének (1) bekezdése értelmében a termelői szervezeteknek minden olyan operatív program tekintetében, amelyre támogatást kérnek, a támogatásra vagy az annak fennmaradó részére vonatkozó kérelmet az azt az évet követő év február 15-ig kell benyújtaniuk a tagállam illetékes hatóságának, amelyre a támogatást igénylik. Az említett rendelet 9. cikkének (3) bekezdése értelmében a támogatási kérelmek tartalmazhatnak tervezett, de fel nem merült kiadásokat, amennyiben bizonyos feltételek teljesülését sikerül bizonyítani. E feltételek között szerepel, hogy a szóban forgó műveleteket az operatív program végrehajtásának évében december 31-ig az érintett termelői szervezet befolyásán kívül eső okok miatt nem lehetett végrehajtani, valamint hogy a szóban forgó műveletek az azt az évet követő év április 30-ig végrehajthatók, amelyre vonatkozóan a támogatást igénylik. Tekintettel a COVID-19-világjárványra, az (EU) 2017/892 végrehajtási rendelet 9. cikke (3) bekezdésének b) pontjától eltérve elő kell írni, hogy a 2021. február 15-ig benyújtandó támogatási kérelmek a 2020. évre programozott, de 2020. december 31-ig végre nem hajtott műveletekkel kapcsolatos kiadásokra is kiterjedhessenek, amennyiben e műveletek 2021. augusztus 15-ig végrehajthatók. Ugyanezen okból az (EU) 2017/892 végrehajtási rendelet 9. cikke (3) bekezdésének b) pontjától eltérve elő kell írni továbbá, hogy a 2020. február 15-ig benyújtott támogatási kérelmek kiterjedhessenek a 2019. évre programozott, de 2019. december 31-ig végre nem hajtott műveletekkel kapcsolatos kiadásokra, amennyiben e műveletek 2020. augusztus 15-ig végrehajthatók.

(3) Az elmúlt hónapokban a kormányok által a COVID-19-világjárvány okozta válság kezelése érdekében hozott intézkedések - különösen a szállodák, bárok és éttermek bezárása, a személyek és áruk mozgásának az alapvető fontosságúra való korlátozása, valamint az Unión belüli határok némelyikének lezárása - negatív hatást gyakorolnak az uniós borágazatra. Becslések szerint a szállodák, bárok és éttermek bezárása az Unióban elfogyasztott bor mennyiségének 30%-át érinti közvetlenül, ami értékét tekintve az Unióban elfogyasztott bor 50%-ának felel meg. Emellett a világjárvány okozta munkaerőhiány és logisztikai nehézségek miatt is nyomás nehezedik a bortermelőkre és a borágazat egészére. A bortermelőknek egyre komolyabb problémákkal - alacsony árakkal, csökkent fogyasztással, szállítási és értékesítési nehézségekkel - kell szembenézniük az idei szürettel kapcsolatban.

(4) Ezenkívül az uniós borpiacot már 2019 folyamán is sorozatos nehézségek sújtották, és a borkészletek a 2009 óta regisztrált legmagasabb szintre emelkedtek. Ez a fejlemény elsősorban a 2018. évi rekordtermésnek és az uniós borfogyasztás általános csökkenésének tudható be. Ezenkívül a kivitelre hatással voltak az Amerikai Egyesült Államok - az uniós borágazat fő exportpiaca - által az uniós borokra kivetett további importvámok. A COVID-19-világjárvány újabb csapásként érte ezt az érzékeny ágazatot, amely immár nem képes a termékei hatékony forgalmazására, ami elsősorban a főbb exportpiacok bezárásának, valamint a megfelelő kijárási korlátozások és lezárások biztosítása érdekében hozott intézkedéseknek tudható be, és különösen annak, hogy teljes egészében megszakadtak a vendéglátási tevékenységek és lehetetlenné vált a szokásos vásárlók ellátása. Mindez a borágazat valamennyi szereplője esetében bevételkieséshez vezet. A pandémia kezelése érdekében hozott intézkedések időtartamával, valamint az árakra, a fogyasztási szokásokra és a jövedelmekre gyakorolt hatásával kapcsolatos bizonytalanság tovább fokozza az uniós borágazatra nehezedő nyomást.

(5) Mindezek alapján sürgős intézkedéseket kell hozni a helyzet kezelése érdekében, az (EU) 2016/1150 bizottsági végrehajtási rendelet *  több rendelkezésétől való eltérés révén nagyobb rugalmasságot biztosítva az 1308/2013/EU rendelet 43. cikke szerinti egyes támogatási intézkedések végrehajtása tekintetében.

(6) Az (EU) 2016/1150 bizottsági végrehajtási rendelet 2. cikkének (1) bekezdése értelmében az 1308/2013/EU rendelet 41. cikkének (5) bekezdésében említett alkalmazandó támogatási programok módosításának benyújtására pénzügyi évenként legfeljebb kétszer van lehetőség. Annak érdekében, hogy a tagállamok a COVID-19-világjárvány okozta válsággal összefüggő okokból gyorsan módosíthassák nemzeti támogatási programjaikat, indokolt lehetővé tenni, hogy az ilyen módosításokat pénzügyi évenként kettőnél többször is be lehessen nyújtani, feltéve, hogy azokat 2020. október 15. előtt benyújtják. A tagállamoknak képesnek kell lenniük arra, hogy gyorsan reagáljanak a COVID-19-világjárvány miatti válsághoz kapcsolódó rendkívüli körülményekre, és olyan korán, illetve olyan gyakorisággal nyújtsák be programjuk módosításait, ahogy azt szükségesnek ítélik. Ez a rugalmasság lehetővé tenné számukra, hogy optimalizálják a már bevezetett intézkedéseket, növeljék a beavatkozások számát, illetve a piaci helyzet fényében gyakrabban hajtsanak végre módosításokat. Emellett arra is lehetőséget teremtene, hogy azok a tagállamok, amelyek további intézkedésekkel egészítenék ki nemzeti támogatási programjukat, e rendelet hatálybalépésekor ezt azonnal megtehessék, és ne kelljen megvárniuk vele a módosításokra előírt következő határidőt. E nagyobb rugalmasság révén a gazdasági szereplőknek, köztük a piacra újonnan belépőknek több lehetőségük lenne a támogatási kérelmek benyújtására. Ennek célja, hogy enyhítse a borágazat nehézségeit, és biztosítsa a COVID-19-világjárvány okozta válság következményeinek kezeléséhez szükséges rugalmasságot.

(7) Ezért ideiglenes eltérést kell biztosítani az (EU) 2016/1150 végrehajtási rendelet 2. cikkének (1) bekezdésétől annak érdekében, hogy a nemzeti támogatási programokat szükség esetén az 1308/2013/EU rendelet 45. cikke (1) bekezdésének a) pontjában és 46-52. cikkében említett intézkedések tekintetében is módosítani lehessen. Az (EU) 1308/2013 rendelet 45. cikke (1) bekezdésének b) pontjában említett promóciós intézkedés tekintetében az (EU) 2020/133 bizottsági végrehajtási rendelet *  lehetővé teszi a tagállamok számára, hogy szükség esetén változtatásokat hajtsanak végre nemzeti támogatási programjaikban.

(8) Tekintettel a COVID-19-világjárvány okozta válságra és az ebből eredő humánerőforrás-hiányra, a termelők gyakorlatilag képtelenek elvégezni a zöldszürettel kapcsolatos tervezett műveleteket. Ezért a 2020. évre vonatkozóan helyénvaló meghosszabbítani a zöldszüreti támogatás iránti kérelmek benyújtásának az (EU) 2016/1150 végrehajtási rendelet 8. cikke b) pontjában, valamint az ilyen műveletek végrehajtásának az említett végrehajtási rendelet 8. cikke d) pontjában meghatározott határidejét. Ez további időt biztosít a termelőknek arra, hogy megtervezzék az ilyen műveleteket és felvegyék az elvégzésükhöz szükséges munkaerőt.

(9) Tekintettel továbbá a COVID-19-világjárvány okozta válságra és az annak következtében kialakult, egyre növekvő piaci borfeleslegre, okafogyottnak tűnik megkövetelni a tagállamoktól, hogy konkrét indokolást adjanak a zöldszüret alkalmazására. Ezért helyénvaló eltérni az (EU) 2016/1150 végrehajtási rendelet 8. cikkének c) pontjától, és a 2020. évre vonatkozóan ideiglenesen felfüggeszteni azt a követelményt, amely szerint a tagállamoknak meg kell határozniuk a várható piaci helyzetet, amely indokolja, hogy a piaci egyensúly helyreállítása és a válság elkerülése érdekében zöldszüretet kívánnak végezni.

(10) Az 1308/2013/EU rendelet 29. cikke megállapítja a termelői szervezetek által az olívaolaj- és az étkezésiolajbogyóágazat támogatása céljából kidolgozott hároméves munkaprogramokra vonatkozó szabályokat. A COVID-19-világjárványhoz kapcsolódó jelenlegi válság az olívaolaj- és az étkezésiolajbogyó-ágazat támogatására irányuló hároméves programok végrehajtásának második és harmadik évében tervezett tevékenységek megvalósítása tekintetében rendkívüli és példa nélküli kihívás elé állítja a kedvezményezetteket. Következésképpen a kedvezményezettek számára kivételes jelleggel rugalmasságot kell biztosítani annak lehetővé tétele révén, hogy bizonyos feltételek mellett módosíthassák e tevékenységeket. Ezért e rugalmasság biztosítása érdekében el kell térni a 615/2014/EU bizottsági végrehajtási rendelet *  egyes rendelkezéseitől, ami azonban nem befolyásolhatja az uniós finanszírozás kifizetésének határidejét.

(11) A méhészeti programokra vonatkozó, az ágazatban nyújtott támogatásokkal kapcsolatos szabályokat az (EU) 2015/1368 bizottsági végrehajtási rendelet *  állapítja meg. Az említett rendelet 2. cikke szerint a méhészeti év az augusztus 1-jétől július 31-ig tartó 12 egymást követő hónapot jelenti. Következésképpen a 2020-as méhészeti év 2019. augusztus 1-jétől 2020. július 31-ig tart. Az említett rendelet 3. cikkével összhangban minden tagállamnak értesítést kell küldenie az ország egész területére vonatkozó egységes méhészeti programra irányuló javaslatáról. A rendelet 6. cikke értelmében a tagállamok a méhészeti év folyamán módosíthatják a méhészeti programjukban foglalt intézkedéseket. Az éves kiadási előirányzatok felső határát azonban nem szabad túllépni. Az (EU) 2015/1368 végrehajtási rendeletet módosítani kell annak érdekében, hogy a tagállamok akár 2020. július 31. után is végrehajthassák a 2020-as méhészeti évre tervezett intézkedéseket. Ez a módosítás nem befolyásolhatja a kifizetési időszakot. Az 1308/2013/EU rendelet 55. cikkének (1) bekezdése értelmében a méhészeti programokat a méhészeti képviseleti szervezetekkel együttműködésben kell kidolgozni. A méhészeti programok módosításának kérelmezése előtt a tagállamoknak konzultálniuk kell az érintett szervezetekkel.

(12) Az (EU) 2017/39 bizottsági végrehajtási rendelet *  1. cikkének (2) bekezdése meghatározza az iskolaév fogalmát az 1308/2013/EU rendelet 23. cikkében említett program (az iskolaprogram) alkalmazásában. A tagállamok által a COVID19-pandémia kezelése érdekében bevezetett intézkedések - köztük az oktatási intézmények ideiglenes bezárása - a 2019/2020-as tanévben zavart okoztak az iskolaprogram végrehajtásában. Ezek az intézkedések átmenetileg megakadályozták a gyümölcsök, a zöldségek és a tej oktatási intézményekben történő szétosztását, valamint a kísérő oktatási intézkedések és a népszerűsítéssel, nyomon követéssel, valamint értékeléssel kapcsolatos tevékenységek végrehajtását. Ezért helyénvaló az (EU) 2017/39 végrehajtási rendelet 1. cikkének (2) bekezdésétől eltérve meghosszabbítani a 2019/2020-as tanévet annak érdekében, hogy a tagállamok 2020. szeptember 30-ig folytathassák a szóban forgó tanévre tervezett tevékenységeket.

(13) Az (EU) 2017/39 végrehajtási rendelet 4. cikkének (3), (4) és (5) bekezdése, valamint 5. cikkének (3) bekezdése meghatározza azt az időszakot, amelyre a termékek biztosítására és elosztására, valamint a kísérő oktatási intézkedésekre vonatkozó támogatási kérelmek vonatkozhatnak, továbbá megállapítja a támogatási kérelmek benyújtásának és az iskolaprogram keretében nyújtott támogatás kifizetésének határidejét. Tekintettel a 2019/2020-as tanév időtartamának meghosszabbítására, az iskolaprogram keretében 2020. július 31. után végzett tevékenységekre vonatkozó támogatási kérelmek tekintetében eltérést kell biztosítani az (EU) 2017/39 végrehajtási rendelet 4. cikkének (3), (4) és (5) bekezdésétől, valamint 5. cikkének (3) bekezdésétől annak érdekében, hogy a kérelmek két hétnél rövidebb időszakokra is vonatkozhassanak, valamint meg kell határozni a támogatási kérelmek benyújtásának és a támogatás kifizetésének határidejét.

(14) Az (EU) 2017/39 végrehajtási rendelet 7. cikkének (3) bekezdése szabályokat állapít meg az igénybe nem vett uniós támogatásoknak az iskolaprogramban részt vevő azon tagállamok közötti újraelosztására vonatkozóan, amelyek értesítést küldtek arról, hogy készek a részükre megállapított indikatív előirányzatnál magasabb összeget is felhasználni. Az indikatív előirányzatból egy másik tagállam részére újraelosztható összeg az alapján kerül megállapításra, hogy az érintett tagállam az előző tanévben milyen mértékben használta fel az uniós támogatás végleges előirányzatát. A tagállamok által a COVID-19-világjárvány kezelése érdekében bevezetett, kijárási korlátozásokkal kapcsolatos szabályok - köztük az oktatási intézmények ideiglenes bezárása - a 2019/2020-as tanévben az uniós támogatások felhasználásának visszaeséséhez vezethetnek. Ezért helyénvaló az (EU) 2017/39 végrehajtási rendelet 7. cikkének (3) bekezdésétől eltérve arról rendelkezni, hogy az uniós támogatás kérelmekben foglalt összegeken felüli részének a 2021/2022-es tanévben az iskolaprogramban részt vevő tagállamok közötti újraelosztása során a 2019/2020-as tanévben felhasznált uniós támogatás mértéke ne kerüljön figyelembevételre.

(15) Tekintettel az azonnali intézkedés szükségességére, indokolt előírni, hogy e rendelet az Európai Unió Hivatalos Lapjában való kihirdetésének napján lépjen hatályba.

(16) Az e rendeletben előírt intézkedések összhangban vannak a mezőgazdasági piacok közös szervezésével foglalkozó bizottság véleményével,

ELFOGADTA EZT A RENDELETET:

I. CÍM

GYÜMÖLCS ÉS ZÖLDSÉG

1. cikk

Eltérések az (EU) 2017/892 végrehajtási rendelettől

(1) A 9. cikk (3) bekezdésének b) pontjától eltérve a 2020. február 15-ig benyújtott támogatási kérelmek kiterjedhetnek a 2019. évre programozott, de 2019. december 31-ig végre nem hajtott műveletekkel kapcsolatos kiadásokra, amennyiben e műveletek 2020. augusztus 15-ig végrehajthatók.

(2) A 9. cikk (3) bekezdésének b) pontjától eltérve a 2021. február 15-ig benyújtandó támogatási kérelmek kiterjedhetnek a 2020. évre programozott, de 2020. december 31-ig végre nem hajtott műveletekkel kapcsolatos kiadásokra, amennyiben e műveletek 2021. augusztus 15-ig végrehajthatók.

II. CÍM

BOR

2. cikk

Eltérések az (EU) 2016/1150 végrehajtási rendelettől

(1) *  Az (EU) 2016/1150 végrehajtási rendelet 2. cikkének (1) bekezdésétől eltérve a tagállamok az 1308/2013/EU rendelet 45. cikke (1) bekezdésének a) pontjában és 46-52. cikkében, valamint az (EU) 2020/592 *  felhatalmazáson alapuló bizottsági rendelet 3. és 4. cikkében említett intézkedésekkel kapcsolatban szükség esetén a 2020-as pénzügyi év során bármikor - de legkésőbb 2020. október 15-ig - változtatásokat hajthatnak végre a borágazatban megvalósuló nemzeti támogatási programjaikban az 1308/2013/EU rendelet 41. cikkének (5) bekezdése szerint.

(2) *  Az (EU) 2016/1150 végrehajtási rendelet 8. cikkétől eltérve a 2020-as, a 2021-es és a 2022-es pénzügyi év során a tagállamok dönthetnek úgy, hogy:

a) a szóban forgó cikk b) pontja szerint meghatározzák a zöldszüreti támogatásra vonatkozó kérelmek említett benyújtási határidejét, amelynek április 15. és június 30. közé kell esnie;

b) eltekintenek a szóban forgó cikk c) pontjában említett, a zöldszüret alkalmazását indokló várható piaci helyzet meghatározásától;

c) június 30-ig meghatározzák a zöldszüreti műveletek 1308/2013/EU rendelet 47. cikke (1) bekezdésében meghatározott követelményekkel összhangban történő végrehajtásának határidejét, amelynek a zöldszüreti támogatásra vonatkozó kérelmek e cikk a) pontjában meghatározott benyújtási határidejét követő időpontra kell esnie. Ennek a határidőnek bármely terület esetében meg kell előznie a szüret szokásos idejét (Baggiolini-féle N-szakasz, illetve a BBCH-skála szerinti 89. szakasz).

(3) *  Az (EU) 2016/1150 végrehajtási rendelet 24. cikkének (3) bekezdésétől eltérve 2020., 2021. és 2022. során a tagállamok legkésőbb az előző számításokat követő negyedik évben felülvizsgálják az említett cikk (1) bekezdésében előírt számításokat, és szükség esetén kiigazítják az átalányalapú egységköltség korábbi összegét.

III. CÍM

OLÍVAOLAJ ÉS ÉTKEZÉSI OLAJBOGYÓ

3. cikk

Eltérések a 615/2014/EU végrehajtási rendelettől

(1) A 615/2014/EU végrehajtási rendelet 2. cikkének (2) és (4) bekezdésétől eltérve az illetékes hatóság elfogadhatja a munkaprogramok módosításait, amennyiben:

a) a javasolt változtatások célja a 2018. április 1-jén kezdődött hároméves munkaprogram végrehajtásának második évéhez tartozó tevékenységek módosítása és 2020. március 31. utánra történő átütemezése;

b) az érintett tevékenységekre a COVID-19-világjárvány következtében kialakult akadályok miatt nem került sor kellő időben;

c) a kedvezményezett szervezet 2020. június 30-ig kérelmezi a végrehajtás második évében 2020. április 1. előtt végzett tevékenységeknek megfelelő támogatásnak a 615/2014/EU végrehajtási rendelet 5a. cikkében említett részleges kifizetését;

d) az érintett tevékenységek uniós finanszírozására a 615/2014/EU végrehajtási rendelet 5. cikkével összhangban a végrehajtás második évében kerül sor.

A 615/2014/EU végrehajtási rendelet 5. cikkének (4) bekezdése nem alkalmazandó az e cikk első albekezdésének d) pontja alapján módosított munkaprogramokra.

(2) A 615/2014/EU végrehajtási rendelet 2. cikke (6) bekezdésének a) pontjától eltérve a munkaprogramok módosításának bejelentésére vonatkozó két hónapos határidő nem alkalmazandó, amennyiben:

a) a javasolt változtatások a 2018. április 1-jén kezdődött hároméves munkaprogram végrehajtásának harmadik évéhez tartozó tevékenységekhez kapcsolódnak;

b) az eredetileg tervezett tevékenység a COVID-19-világjárvány következtében kialakult akadályok miatt részben vagy teljes egészében nem valósult vagy nem valósítható meg;

c) a módosított tevékenységre annak illetékes hatóság általi elfogadását követően kerül sor.

IV. CÍM

NEMZETI MÉHÉSZETI PROGRAMOK

4. cikk

Eltérések az (EU) 2015/1368 végrehajtási rendelettől

Az (EU) 2015/1368 végrehajtási rendelet 6. cikkének (1) bekezdésétől eltérve a tagállamok módosíthatják méhészeti programjaikat annak érdekében, hogy a 2020-as méhészeti évre tervezett intézkedéseket 2020. július 31. után, de legkésőbb 2020. szeptember 15-ig lehessen végrehajtani. Ezeket az intézkedéseket úgy kell tekinteni, hogy azokat a 2020-as méhészeti év tekintetében hajtották végre.

Az ilyen módosításokról a tagállamok értesítik a Bizottságot, és azok a Bizottság általi jóváhagyásukat követően hajthatók végre. Az ilyen módosítások iránti kérelmek benyújtásának és jóváhagyásának az említett rendelet 6. cikkének (2) és (3) bekezdésében meghatározott eljárással összhangban kell történnie.

V. CÍM

ISKOLAPROGRAM

5. cikk

Eltérések az (EU) 2017/39 végrehajtási rendelettől

(1) Az (EU) 2017/39 végrehajtási rendelet 1. cikkének (2) bekezdésétől eltérve a 2019/2020-as tanév időtartama 2020. szeptember 30-ig meghosszabbításra kerül.

(2) Az (EU) 2017/39 végrehajtási rendelet 4. cikkének (3) bekezdésétől eltérve a 2019/2020-as tanév 2020. július 31. után megvalósuló tevékenységeihez kapcsolódó támogatási kérelmek két hétnél rövidebb időszakokra is vonatkozhatnak.

(3) Az (EU) 2017/39 végrehajtási rendelet 4. cikkének (4) és (5) bekezdésétől eltérve a 2019/2020-as tanév 2020. július 31. után megvalósuló tevékenységeihez kapcsolódó támogatási kérelmeket 2020. szeptember 30-ig kell benyújtani. E határidő túllépése esetén a támogatás nem kerül kifizetésre.

(4) Az (EU) 2017/39 végrehajtási rendelet 5. cikkének (3) bekezdésétől eltérve az illetékes hatóságok 2020. október 15-ig fizetik ki a 2019/2020-as tanév 2020. július 31. után megvalósuló tevékenységeihez kapcsolódó támogatást.

(5) Az (EU) 2017/39 végrehajtási rendelet 7. cikke (3) bekezdésének első albekezdésétől eltérve az említett albekezdésben leírt számítás nem alkalmazandó a 2021/2022-es tanévre vonatkozó uniós támogatás végleges előirányzatának kiszámítására.

6. cikk

Hatálybalépés

Ez a rendelet az Európai Unió Hivatalos Lapjában való kihirdetésének napján lép hatályba.

Ez a rendelet teljes egészében kötelező és közvetlenül alkalmazandó valamennyi tagállamban.

Kelt Brüsszelben, 2020. április 30-án.

a Bizottság részéről

az elnök

Ursula VON DER LEYEN