(EGT-vonatkozású szöveg)
AZ EURÓPAI BIZOTTSÁG,
tekintettel az Európai Unió működéséről szóló szerződésre,
tekintettel a polgári légi közlekedés területén alkalmazandó közös szabályokról és az Európai Unió Repülésbiztonsági Ügynökségének létrehozásáról és a 2111/2005/EK, az 1008/2008/EK, a 996/2010/EU, a 376/2014/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet és a 2014/30/EU és a 2014/53/EU európai parlamenti és tanácsi irányelv módosításáról, valamint az 552/2004/EK és a 216/2008/EK európai parlamenti és tanácsi rendelet és a 3922/91/EGK tanácsi rendelet hatályon kívül helyezéséről szóló, 2018. július 4-i (EU) 2018/1139 európai parlamenti és tanácsi rendeletre * és különösen annak 31. cikkére,
mivel:
(1) A Covid19-világjárvány megfékezése érdekében bevezetett intézkedések súlyosan akadályozzák a tagállamokat és a légi közlekedési ágazatot a légi közlekedés biztonsága terén a közelmúltban elfogadott számos végrehajtási rendelet alkalmazására való felkészülésben.
(2) A kijárási korlátozások, a munkavállalók változó munkakörülményei és rendelkezésre állása, valamint a Covid19-világjárvány valamennyi érdekelt félre gyakorolt jelentős negatív következményeinek kezeléséhez szükséges többletmunka hátráltatja az említett végrehajtási rendeletek alkalmazásának előkészítését.
(3) Az (EU) 2019/1387 bizottsági végrehajtási rendelet * új előírásokat állapít meg a légi járművek leszállási teljesítményének kiszámítására vonatkozóan, amelyek 2020. november 5-től alkalmazandók. Ahhoz, hogy ezen előírások alkalmazása - az általuk támasztott működési követelmények miatt - ne jelentsen akadályt a Covid19-világjárványból való kilábalás során a járatok zökkenőmentes újraindítása előtt, alkalmazásukat célszerű elhalasztani, hogy az illetékes hatóságok és az érdekelt felek fel tudjanak készülni a végrehajtásra.
(4) Az Európai Unió Repülésbiztonsági Ügynöksége megerősítette a Bizottság felé, hogy a (3) preambulumbekezdésben említett rendelkezések alkalmazását korlátozott ideig el lehet halasztani anélkül, hogy az káros hatást gyakorolna a légi közlekedés biztonságára, mivel az említett szabályok olyan műszaki könnyítéseket tartalmaznak az ágazat számára, amelyek a szokásos működési környezetben valósíthatók meg a legjobban.
(5) Ahhoz, hogy a Covid19-világjárvány során azonnali segítséget lehessen nyújtani a nemzeti hatóságoknak és valamennyi érdekelt félnek, és lehetővé lehessen tenni számukra, hogy az érintett rendelkezések elhalasztott alkalmazására való felkészülés érdekében kiigazítsák terveiket, e rendeletnek az Európai Unió Hivatalos Lapjában való kihirdetését követő napon hatályba kell lépnie.
(6) Az e rendeletben előírt intézkedések összhangban állnak az (EU) 2018/1139 rendelet 127. cikkével létrehozott bizottság véleményével,
ELFOGADTA EZT A RENDELETET:
Az (EU) 2019/1387 végrehajtási rendelet 2. cikkének harmadik bekezdésében a „2020. november 5-től” szövegrész helyébe a „2021. augusztus 12-től” szöveg lép.
Ez a rendelet az Európai Unió Hivatalos Lapjában való kihirdetését követő napon lép hatályba.
Ez a rendelet teljes egészében kötelező és közvetlenül alkalmazandó valamennyi tagállamban.
Kelt Brüsszelben, 2020. augusztus 7-én.
a Bizottság részéről
az elnök
Ursula VON DER LEYEN