A jogszabály mai napon ( 2024.11.22. ) hatályos állapota.

 

Veszélyhelyzeti Kabinet IX. számú ajánlása

veszélyhelyzetben a bírák és igazságügyi alkalmazottak Bírósági épületben tartózkodását nyilvántartó elektronikus rendszer bevezetéséről és működtetéséről * 

A bíróságoknak a kihirdetett veszélyhelyzetben kiemelt kötelezettsége a rendelkezésre álló igazgatási eszközökkel az élet- és vagyonbiztonságot veszélyeztető tömeges megbetegedést okozó humánjárvány további terjedésének megakadályozása, illetve visszaszorítása érdekében a bírák és igazságügyi alkalmazottak közötti személyes kontaktusok számának a csökkentése.

Erre figyelemmel a Veszélyhelyzeti Kabinet egyhangúlag

ajánlja

a bírák és igazságügyi alkalmazottak esetében munkáltatói jogkört gyakorló bírósági vezetőknek, hogy

1. a papír alapú, írásbeli aláíró ív használatát függesszék fel, és helyette

2. a bíráknak és az igazságügyi alkalmazottaknak a munkaidő nyilvántartását és a bírósági épületben várható tartózkodásának időszakát – heti bontásban, nap és időtartam pontos megjelölésével – nyilvántartó elektronikus rendszerben vezessék.

Az elektronikus nyilvántartó rendszer létrehozására javasolt a Mellékletben szereplő Google Táblázatok modulja. E rendszeren keresztül lehetséges a bírósági épületben végzett munkavégzés nyilvántartása oly módon, hogy a bíróságon tartózkodó bíró és igazságügyi alkalmazott ezen alkalmazásban rögzíti a bent tartózkodásának tényét naponta, de akár napszakonként is (délelőtt/délután).

A korábban bevezetett elektronikus nyilvántartó rendszerek változatlanul alkalmazhatók.

Az elektronikus nyilvántartó rendszer által előre lehet tervezni az épületben tartózkodások napjait és időtartamát, elkerülve a dolgozók tömeges munkahelyen történő munkavégzését, ezáltal a személyes kontaktusok minimálisra szoríthatók, így ez a tömeges megbetegedések kockázatát is jelentős mértékben csökkenti.

Az ajánlás melléklete külön dokumentumban található.