A bíróságoknak a kihirdetett veszélyhelyzetben kiemelt kötelezettsége a rendelkezésre álló igazgatási eszközökkel az élet- és vagyonbiztonságot veszélyeztető tömeges megbetegedést okozó humánjárvány további terjedésének megakadályozása, illetve visszaszorítása érdekében a bírák és igazságügyi alkalmazottak közötti személyes kontaktusok számának a csökkentése.
Erre figyelemmel a Veszélyhelyzeti Kabinet egyhangúlag
ajánlja
a bírák és igazságügyi alkalmazottak esetében munkáltatói jogkört gyakorló bírósági vezetőknek, hogy
1. a papír alapú, írásbeli aláíró ív használatát függesszék fel, és helyette
2. a bíráknak és az igazságügyi alkalmazottaknak a munkaidő nyilvántartását és a bírósági épületben várható tartózkodásának időszakát – heti bontásban, nap és időtartam pontos megjelölésével – nyilvántartó elektronikus rendszerben vezessék.
Az elektronikus nyilvántartó rendszer létrehozására javasolt a Mellékletben szereplő Google Táblázatok modulja. E rendszeren keresztül lehetséges a bírósági épületben végzett munkavégzés nyilvántartása oly módon, hogy a bíróságon tartózkodó bíró és igazságügyi alkalmazott ezen alkalmazásban rögzíti a bent tartózkodásának tényét naponta, de akár napszakonként is (délelőtt/délután).
A korábban bevezetett elektronikus nyilvántartó rendszerek változatlanul alkalmazhatók.
Az elektronikus nyilvántartó rendszer által előre lehet tervezni az épületben tartózkodások napjait és időtartamát, elkerülve a dolgozók tömeges munkahelyen történő munkavégzését, ezáltal a személyes kontaktusok minimálisra szoríthatók, így ez a tömeges megbetegedések kockázatát is jelentős mértékben csökkenti.
Az ajánlás melléklete külön dokumentumban található.