A jogszabály mai napon ( 2024.11.21. ) hatályos állapota.

 

Veszélyhelyzeti Kabinet XVI. számú ajánlása

a személyes munkavégzésre kötelezett bírák és igazságügyi alkalmazottak lakhelyelhagyási igazolásának kiállításáról * 

A Veszélyhelyzeti Kabinet VIII. számú ajánlásában a kijárási korlátozásról szóló 71/2020. (III. 27.) Korm. rendelet 4. § (1) bekezdés a) pontja szerinti alapos kijárási ok fennálltának igazolására a személyes munkavégzésre kötelezett bírák és igazságügyi alkalmazottak (a továbbiakban: dolgozó) felett munkáltatói jogkört gyakorló bírósági vezetőknek az ajánlás mellékletében szereplő formanyomtatvány alkalmazását javasolta.

E formanyomtatvány igazolásként csak arra a tényre való utalást tartalmazza, hogy a dolgozót a munkáltatói jogkör gyakorlója személyes jelenlétet igénylő munkavégzésre kötelezte.

Az élet- és vagyonbiztonságot veszélyeztető tömeges megbetegedést okozó humánjárvány megelőzése, illetve következményeinek elhárítása, a magyar állampolgárok egészségének és életének megóvása érdekében elrendelt járványügyi intézkedések betartásának elősegítése érdekében az érintett dolgozók részére részletes – a munkavégzés helyét és kezdő, valamint végső idejét nap, óra pontossággal megjelölő – lakhelyelhagyási igazolás biztosítása szükséges.

A fentiekre tekintettel a Veszélyhelyzeti Kabinet egyhangúlag

ajánlja

az Országos Bírósági Hivatal elnökének, hogy a személyes munkavégzésre kötelezett dolgozók részére történő lakhelyelhagyási igazolás kiállítására a munkáltatói jogkört gyakorló bírósági vezetőknek az Országos Bírósági Hivatal által működtetett igazolas.birosag.hu weboldal használatát írja elő.

A hivatkozott weboldal ügyintézési felületére a bíró vagy igazságügyi alkalmazott a bírósági felhasználó nevével és jelszavával tud belépni. Az elektronikus felület használatával a lakhelyelhagyási igazoláson pontosan feltüntethető a dolgozó szolgálati helye, munkavégzésének időtartama nap, óra pontossággal.