A jogszabály mai napon ( 2024.05.04. ) hatályos állapota.
A jelek a bekezdések múltbeli és jövőbeli változásait jelölik.

 

49/2023. (XII. 28.) HM rendelet

a sportcélú fejezeti és központi kezelésű előirányzatok kezelésének és felhasználásának rendjéről

Az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 109. § (5) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII. 31.) Korm. rendelet 1. melléklet I. pont 13. alpontjában meghatározott feladatkörömben eljárva – a Kormány tagjainak feladat- és hatásköréről szóló 182/2022. (V. 24.) Korm. rendelet 148. § (1) bekezdés 2. pontjában meghatározott feladatkörében eljáró pénzügyminiszterrel egyetértésben – a következőket rendelem el:

1. A rendelet hatálya

1. § E rendelet hatálya a Magyarország központi költségvetéséről szóló törvénynek a Honvédelmi Minisztérium (a továbbiakban: HM) fejezetében

a) a „21. Sport feladatokhoz kapcsolódó fejezeti kezelésű előirányzatok” cím költségvetési előirányzataira (a továbbiakban: sportcélú fejezeti kezelésű előirányzatok),

b) a „22. Sport feladatokhoz kapcsolódó központi kezelésű előirányzatok” cím költségvetési előirányzataira (a továbbiakban: sportcélú központi kezelésű előirányzatok)

[az a) és b) pont szerinti előirányzatok a továbbiakban együtt: sportcélú előirányzatok] terjed ki.

2. Értelmező rendelkezések

2. § (1) E rendelet alkalmazásában

1. állami támogatás: az európai uniós versenyjogi értelemben vett állami támogatásokkal kapcsolatos eljárásról és a regionális támogatási térképről szóló 37/2011. (III. 22.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Atr.) 2. § 1. pontja szerinti támogatás,

2. átlátható formában nyújtott támogatás: olyan támogatás, amelynél előzetesen, kockázatértékelés nélkül kiszámítható a bruttó támogatástartalom,

3. csekély összegű támogatás: az 1407/2013/EU bizottsági rendelet szerinti támogatás,

4. diszkont kamatláb: az Atr. 2. § 3. pontja szerinti kamatláb,

5. egy és ugyanazon vállalkozás: az 1407/2013/EU bizottsági rendelet 2. cikk (2) bekezdése szerinti vállalkozás,

6. elszámolható költség: az Atr. 2. § 6. pontja szerinti költség,

7. hátrányos helyzetű munkavállaló: a 651/2014/EU bizottsági rendelet 2. cikk 4. pontja szerinti munkavállaló,

8. hivatásos csapat: olyan sportszervezet, amely hivatásos sportolót alkalmaz,

9. hivatásos sportoló: olyan sportoló, aki az Európai Unió működéséről szóló szerződés (a továbbiakban: EUMSz) 107. és 108. cikke alkalmazásában bizonyos támogatási kategóriáknak a 651/2014/EU bizottsági rendelet 2. cikk 143. pontja szerint, jövedelemszerzési céllal, foglalkozásszerűen vagy más módon, ellenszolgáltatás fejében sporttevékenységet végez,

10. immateriális javak: a 651/2014/EU bizottsági rendelet 2. cikk 30. pontja szerinti javak,

11. képzési támogatás: a 651/2014/EU bizottsági rendelet I. és II. fejezete, valamint 31. cikke szerinti támogatás,

12. létesítménytámogatás: a 651/2014/EU bizottsági rendelet I. és II. fejezete, valamint 55. cikke szerinti beruházási és működési támogatás,

13. megváltozott munkaképességű munkavállaló: a 651/2014/EU bizottsági rendelet 2. cikk 3. pontja szerinti munkavállaló.

14. multifunkcionális szabadidős létesítmény: a 651/2014/EU bizottsági rendelet 55. cikk (3) bekezdése szerinti létesítmény,

15. működési eredmény: a beruházásnak a számvitelről szóló 2000. évi C. törvény 3. § (4) bekezdés 5. pontja szerinti hasznos élettartama alatt diszkontált bevételek és diszkontált működési költségek – például személyi jellegű ráfordítás, anyagköltség, szerződéses szolgáltatás, a távközlés, az energia és a karbantartás költsége, bérleti díj, adminisztrációs költség, kivéve az olyan értékcsökkenési és a finanszírozási költséget, amelyet beruházási támogatásból már fedeztek – közötti pozitív előjelű különbség,

16. nehéz helyzetben lévő vállalkozás: az Atr. 6. §-ában meghatározott vállalkozás,

17. támogatási intenzitás: az Atr. 2. § 15. pontja szerinti intenzitás,

18. támogatástartalom: az Atr. 2. § 19. pontja szerinti tartalom,

19. tárgyi eszköz: a 651/2014/EU bizottsági rendelet 2. cikk 29. pontja szerinti eszköz,

20. válságtámogatás: az „Az állami támogatásokra vonatkozó, az Ukrajna elleni orosz agresszióval összefüggésben a gazdaság támogatását célzó ideiglenes válság- és átállási keret” című, 2023. március 17-i, 2023/C 101/03. számú európai bizottsági közlemény (a továbbiakban: közlemény) 2.1. szakaszának szabályaival és a támogatási programot jóváhagyó SA.103089 számú határozatban és az azt módosító európai bizottsági határozatokban foglalt rendelkezésekkel összhangban nyújtott támogatás.

(2) Az (1) bekezdés 9. pontja szerinti ellenszolgáltatást úgy kell megállapítani, hogy az ellenszolgáltatás meghaladja a részvételi költségeket, és elérje a sportoló jövedelmének legalább 50%-át, függetlenül attól, hogy a sportoló és az érintett sportvállalkozás kötött-e munka- vagy más, munkavégzésre irányuló szerződést. Nem minősül ellenszolgáltatásnak a sportrendezvényen való részvételhez kapcsolódó utazási és szállásköltségek megtérítése.

3. A sportcélú előirányzatok kezelésének szabályai

3. § (1) A sportcélú fejezeti kezelésű előirányzatok felhasználásának részletes szabályait az 1. melléklet tartalmazza.

(2) A sportcélú központi kezelésű előirányzatok felhasználásának részletes szabályait a 2. melléklet tartalmazza.

(3) Az 1. és 2. melléklet szerinti támogatások különös szabályait az állami sport célú támogatások felhasználásáról és elosztásáról szóló 474/2016. (XII. 27.) Korm. rendelet tartalmazza.

4. § Ha az e rendelet alapján kijelölt kezelő szerv a sportcélú előirányzatok vonatkozásában e rendelet hatálybalépését megelőzően tett kötelezettségvállalást és teljesített kifizetést, azt az arra jogosult kezelő szerv által tett kötelezettségvállalásnak és kifizetésnek kell tekinteni.

4. Az egyes támogatási kategóriákra vonatkozó közös szabályok

5. § (1) Ha az e rendelet alapján nyújtott költségvetési támogatás az EUMSz 107. cikk (1) bekezdésének hatálya alá tartozó, európai uniós versenyjogi értelemben vett állami támogatásnak minősül, a támogatás

a) az 1407/2013/EU bizottsági rendelet szerinti csekély összegű támogatás szabályaival összhangban,

b) a 651/2014/EU bizottsági rendelet 55. cikke szerinti sportlétesítményre és multifunkcionális szabadidős létesítményre nyújtott támogatás szabályaival összhangban, vagy

c) a 651/2014/EU bizottsági rendelet 31. cikke szerinti képzésre nyújtott támogatás szabályaival összhangban

nyújtható.

(2) Az (1) bekezdés a)–c) pontja szerinti támogatás az 1. és 2. melléklet szerinti előirányzatokról, az ott részletezett feladatokra az 5–7. alcímben foglaltakkal összhangban nyújtható.

6. § (1) Nem ítélhető meg létesítménytámogatás és képzési támogatás

a) azon szervezet részére, amely az Európai Bizottság európai uniós versenyjogi értelemben vett állami támogatás visszafizetésére kötelező, Magyarországnak címzett határozatának nem tett eleget,

b) nehéz helyzetben lévő vállalkozás részére.

(2) Nem ítélhető meg létesítménytámogatás, képzési támogatás és csekély összegű támogatás

a) exporttal kapcsolatos tevékenységhez, ha az az exportált mennyiségekhez, értékesítési hálózat kialakításához és működtetéséhez vagy az exporttevékenységgel összefüggésben felmerülő egyéb folyó kiadásokhoz közvetlenül kapcsolódik,

b) ha azt import áru helyett hazai áru használatától teszik függővé,

c) olyan feltétellel, amely az európai uniós jog megsértését eredményezi,

d) a 651/2014/EU bizottsági rendelet 1. cikk (3) bekezdés a)–d) pontjában meghatározott kizárt ágazatokra.

7. § (1) A 651/2014/EU bizottsági rendelet alapján létesítménytámogatás és képzési támogatás csak akkor ítélhető meg, ha a kedvezményezett a 651/2014/EU bizottsági rendelet 6. cikk (2) bekezdésében meghatározott kötelező tartalmi elemeket tartalmazó támogatási kérelmét a projekt megkezdése előtt írásban benyújtotta.

(2) Az (1) bekezdés szerinti támogatási kérelem benyújtása előtt felmerült költségekre csekély összegű támogatás nyújtható.

(3) Azonos vagy részben azonos azonosítható elszámolható költségek esetén az e rendelet szerinti támogatás abban az esetben halmozható más, helyi, regionális, államháztartási vagy uniós forrásból származó állami támogatással, ha az nem vezet a csoportmentességi rendeletekben vagy az Európai Bizottság jóváhagyó határozatában meghatározott legmagasabb támogatási intenzitás túllépéséhez.

(4) Az e rendelet szerinti támogatás különböző azonosítható elszámolható költségek esetén halmozható más, helyi, regionális, államháztartási vagy uniós forrásból származó állami támogatással.

(5) Az egy projekthez igénybe vett összes állami támogatás – függetlenül attól, hogy annak finanszírozása uniós, országos, regionális vagy helyi forrásból történik – támogatási intenzitása nem haladhatja meg az irányadó uniós állami támogatási szabályokban meghatározott támogatási intenzitást vagy támogatási összeget.

(6) Azonosítható elszámolható költségekkel nem rendelkező állami támogatás bármely egyéb, azonosítható elszámolható költségekkel rendelkező állami támogatással halmozható. Az azonosítható elszámolható költségekkel nem rendelkező támogatás a csoportmentességi rendeletekben és az Európai Bizottság jóváhagyó határozatában meghatározott legmagasabb teljes finanszírozási határértékig bármilyen más, azonosítható elszámolható költségekkel nem rendelkező állami támogatással halmozható.

(7) A támogatási intenzitás kiszámítása során valamennyi felhasznált számadatot az adók és illetékek levonása előtt kell figyelembe venni.

(8) A több részletben kifizetett támogatást a támogatási döntés időpontja szerinti értékre kell diszkontálni a diszkont kamatláb alkalmazásával.

8. § (1) Az Atr. 18. § (2) bekezdés a) pontja szerint előzetesen be kell jelenteni az Európai Bizottság részére az egyedi támogatást, ha a támogatás összege

a) a képzési támogatás esetén képzési projektenként meghaladja a 3 000 000 eurónak megfelelő forintösszeget,

b) a működési célú létesítménytámogatás esetén létesítményenként évente meghaladja a 2 200 000 eurónak megfelelő forintösszeget,

c) a beruházási célú létesítménytámogatás esetén meghaladja a 33 000 000 eurónak megfelelő forintösszeget, vagy a projekt teljes költsége meghaladja a 110 000 000 eurónak megfelelő forintösszeget.

(2) A támogatást nyújtó köteles adatot szolgáltatni a Támogatásokat Vizsgáló Iroda mint az állami támogatások európai uniós versenyszempontú vizsgálatáért felelős szervezet részére a 651/2014/EU bizottsági rendelet 9. cikke szerinti közzététel céljából a képzési és a létesítménytámogatás esetén a 100 000 eurónak megfelelő forintösszeget meghaladó egyedi támogatásról.

(3) A (2) bekezdés szerinti adatszolgáltatás módjára, az adatszolgáltatással érintett adatok körére és azok közzétételére vonatkozó szabályokat az Atr. 18/A–18/D. §-a határozza meg.

(4) E rendelet hatálya alá tartozó állami támogatás kizárólag átlátható formában nyújtható.

(5) E rendelet alapján képzési támogatás, létesítménytámogatás esetén 2027. június 30-ig, csekély összegű támogatás esetén 2024. június 30-ig lehet támogatási döntést hozni.

5. Az 1407/2013/EU bizottsági rendelet szerinti csekély összegű támogatás

9. § (1) Csekély összegű (de minimis) támogatás az 1407/2013/EU bizottsági rendelet alapján nyújtható.

(2) Az egy és ugyanazon vállalkozásnak minősülő vállalkozások részére az 1407/2013/EU bizottsági rendelet hatálya alá tartozó, Magyarországon odaítélt csekély összegű támogatás (jelen alcím vonatkozásában a továbbiakban: támogatás) bruttó támogatástartalma nem haladhatja meg a 200 000 eurónak, közúti kereskedelmi árufuvarozást ellenszolgáltatás fejében végző, egy és ugyanazon vállalkozásnak minősülő vállalkozások esetén a 100 000 eurónak megfelelő forintösszeget, figyelembe véve az 1407/2013/EU bizottsági rendelet 3. cikk (8) és (9) bekezdését.

(3) A támogatás odaítélése során bármely három év alatt odaítélt támogatások bruttó támogatástartalmának összegét kell figyelembe venni.

(4) Az 1407/2013/EU bizottsági rendelet 1. cikk (2) bekezdésében foglaltak kivételével nem lehet kedvezményezett az a vállalkozás, amely az igényelt támogatást az 1407/2013/EU bizottsági rendelet 1. cikk (1) bekezdésében meghatározott kivételek szerint használná fel.

(5) Nem nyújtható támogatás a közúti kereskedelmi árufuvarozást ellenszolgáltatásért végző vállalkozás részére teherszállító jármű vásárlására.

(6) A támogatás a csekély összegű közszolgáltatási támogatással az EUMSz 107. és 108. cikkének az általános gazdasági érdekű szolgáltatást nyújtó vállalkozások számára nyújtott csekély összegű támogatásokra való alkalmazásáról szóló, 2012. április 25-i 360/2012/EU bizottsági rendeletben meghatározott felső határig halmozható. A támogatás más csekély összegű támogatásokról szóló rendeleteknek megfelelően nyújtott csekély összegű támogatással a (2) bekezdésben meghatározott felső határig halmozható.

(7) A támogatás nem halmozható azonos elszámolható költségek vagy azonos kockázatfinanszírozási célú intézkedés vonatkozásában nyújtott állami támogatással, ha az így halmozott összeg meghaladná a csoportmentességi rendeletekben vagy az Európai Bizottság jóváhagyó határozatában meghatározott támogatási intenzitást vagy összeget.

(8) A kedvezményezettnek az 1407/2013/EU bizottsági rendelet 5. cikk (1) bekezdése figyelembevételével – az ott meghatározott feltételek teljesítésének megállapítására alkalmas módon – nyilatkoznia kell a részére bármely három évben nyújtott támogatások támogatástartalmáról.

6. A 651/2014/EU bizottsági rendelet 55. cikke szerinti a sportlétesítményhez és multifunkcionális szabadidős létesítményhez nyújtott támogatás

10. § (1) A létesítménytámogatás sportlétesítményhez és multifunkcionális szabadidős létesítményhez nyújtott állami támogatás (jelen alcím vonatkozásában a továbbiakban: támogatás)

a) beruházási támogatásként sportlétesítmény és multifunkcionális szabadidős létesítmény építéséhez, bővítéséhez vagy korszerűsítéséhez,

b) működési támogatásként sportlétesítmény működéséhez

nyújtható.

(2) A támogatott sportlétesítmény és multifunkcionális szabadidős létesítmény építésével, bővítésével, korszerűsítésével, működtetésével, üzemeltetésével történő megbízás odaítélése során átlátható és megkülönböztetés-mentes módon, a vonatkozó jogszabályok figyelembevételével kell eljárni.

(3) A támogatott sportlétesítményhez és multifunkcionális szabadidős létesítményhez a felhasználók számára átlátható és megkülönböztetés-mentes módon kell hozzáférést biztosítani. A beruházási költséget legalább 30%-ban finanszírozó vállalkozás a támogatott létesítményt kedvezőbb feltételek mellett használhatja, ha e feltételeket nyilvánossá teszik.

(4) A támogatott sportlétesítmény nem állhat egyetlen hivatásos sportoló vagy hivatásos csapat kizárólagos használatában. A létesítményt az éves időbeli kapacitás legalább 20%-ában más hivatásos vagy amatőr sportolónak vagy csapatnak kell használnia.

(5) Ha a támogatott sportlétesítményt hivatásos csapat használja, a hivatásos csapat esetén alkalmazott díjszámítási feltételeket nyilvánossá kell tenni.

11. § (1) Beruházási támogatás esetén a támogatás összege nem haladhatja meg az elszámolható költségek és a működési eredmény közötti különbséget.

(2) A működési eredmény mértékét

a) előzetesen, megalapozott előrejelzések alapján kell meghatározni, vagy

b) visszafizetési mechanizmus alkalmazásával utólag kell levonni az elszámolható költségekből.

(3) Működési támogatás esetén a támogatás nem haladhatja meg a keletkező működési veszteséget.

(4) A működési veszteség összegét előzetesen, megalapozott előrejelzések alapján kell megállapítani.

(5) A (3) bekezdésben meghatározottak teljesítése – a (4) bekezdéstől eltérően – visszafizetési mechanizmus alkalmazásával utólag is biztosítható.

(6) A 2 200 000 eurónak megfelelő forintösszeget meg nem haladó támogatás esetén a támogatás összege az (1)–(5) bekezdésben meghatározott módszerek alkalmazásától eltérően is meghatározható azzal, hogy a támogatási intenzitás nem haladja meg az elszámolható költségek 80%-át.

12. § (1) A beruházási támogatás keretében tárgyi eszközök és immateriális javak beruházási költsége számolható el.

(2) A működési támogatás keretében a sportlétesítmény által nyújtott szolgáltatásokkal kapcsolatban felmerülő működési költség – például az igénybe vett szolgáltatások és a karbantartás költsége, a bérleti díj, a személyi, az anyag-, a kommunikációs, az energia- és az adminisztrációs költség – számolható el.

(3) Működési támogatás esetén az értékcsökkenés és a finanszírozási költségek olyan mértékben nem számolhatók el, amilyen mértékben az értékcsökkenés, finanszírozás vagy az értékcsökkenéssel, finanszírozással érintett tárgyi eszközök, immateriális javak tekintetében a kedvezményezett beruházási támogatásban részesült.

7. A 651/2014/EU bizottsági rendelet I. és II. fejezete, valamint 31. cikke szerinti képzési támogatás

13. § (1) A képzési támogatás esetén a támogatási intenzitás nem haladhatja meg az elszámolható költségek 50%-át.

(2) A támogatási intenzitás

a) megváltozott munkaképességű munkavállaló vagy hátrányos helyzetű munkavállaló részére nyújtott képzés esetén 10 százalékponttal,

b) középvállalkozásnak nyújtott támogatás esetén 10 százalékponttal,

c) kisvállalkozásnak nyújtott támogatás esetén 20 százalékponttal

növelhető.

(3) A támogatási intenzitás legfeljebb az elszámolható költségek 70%-áig növelhető.

(4) A képzési támogatás keretében elszámolható

a) az oktatók személyi jellegű ráfordítása azokra az órákra vonatkozóan, amikor az oktatók részt vesznek a képzésen,

b) az oktatók és a képzésben részt vevők közvetlenül a képzési projekthez kapcsolódó működési költsége (különösen útiköltség, közvetlenül a projekthez kapcsolódó anyagok és fogyóeszközök költsége, az eszközök és berendezések értékcsökkenése kizárólag a képzési projekt keretében történő használatuk mértékéig),

c) a képzési projekthez kapcsolódó tanácsadás költsége,

d) a képzésben részt vevők személyi jellegű ráfordításai és az általános közvetett költségek – így különösen az adminisztrációs költségek, a bérleti díj, a rezsi költségek – azokra az órákra vonatkozóan, amikor a képzésben részt vevők részt vesznek a képzésen, és

e) az oktatóknak és a képzés résztvevőinek közvetlenül a képzési projekthez kapcsolódó szállásköltsége.

(5) Nem nyújtható képzési támogatás a kötelező nemzeti képzési előírásoknak való megfeleléshez, valamint támogatott beruházás esetén a beruházás alapvető működtetéséhez szükséges képzéshez.

8. Válságtámogatás

14. § (1) Válságtámogatás a jelen alcím szerinti támogatási programot jóváhagyó európai bizottsági határozat elfogadását követően nyújtható olyan, az Ukrajna elleni orosz agresszió, a bevezetett szankciók vagy a válaszként hozott megtorló ellenintézkedések által érintett vállalkozásoknak, amelyek működését a katonai agresszió gazdasági hatásai hátrányosan érintik. Az érintettségről a vállalkozás a támogatás odaítélését megelőzően nyilatkozni köteles.

(2) Válságtámogatás vissza nem térítendő támogatás formájában nyújtható.

(3) Válságtámogatás az Európai Bizottság (1) bekezdés szerinti jóváhagyó határozatának elfogadását követően 2024. június 30-ig nyújtható.

(4) Válságtámogatás az 1. és 2. melléklet szerinti előirányzatokról, az ott részletezett feladatokra nyújtható.

15. § (1) Nem részesülhet válságtámogatásban a közlemény 1.1. szakaszában felsorolt jogi aktusokban meghatározott szankciók, valamint a közlemény elfogadását követően az Európai Unió szervei által Oroszország Ukrajna elleni agressziójára tekintettel bevezetett egyéb szankciók hatálya alá tartozó vállalkozás, így különösen nem részesülhet válságtámogatásban a szankciókat bevezető jogi aktusokban kifejezetten megnevezett jogalany, valamint az ilyen jogalany meghatározó befolyása alatt levő vállalkozás.

(2) Nem nyújtható válságtámogatás az (1) bekezdés szerinti szankciókkal érintett ágazatokban folytatott tevékenységhez, ha a támogatás veszélyezteti a szankciók célkitűzéseit.

(3) A válságtámogatásnak nem lehet feltétele az, hogy a kedvezményezett a gazdasági tevékenységét áthelyezze az Európai Gazdasági Térségen belül egy másik országból Magyarország területére.

16. § A válságtámogatás támogatástartalma a közlemény 2.1. szakasza alapján nyújtott egyéb támogatásokkal együtt vállalkozásonként – a vállalkozás kapcsolt vállalkozásait is figyelembe véve – nem haladhatja meg a 2 250 000 eurónak megfelelő forintösszeget.

17. § (1) Azonos vagy részben azonos elszámolható költségek esetén a válságtámogatás abban az esetben halmozható más állami támogatással, ha az nem vezet az Atr. 2. § 2a. pontja szerinti csoportmentességi rendeletekben vagy az Európai Bizottság jóváhagyó határozatában meghatározott legmagasabb támogatási intenzitás vagy összeg túllépéséhez.

(2) Ha a válságtámogatás mellett a kedvezményezett az Atr. 2. § 1. pontja szerinti rendeletekben meghatározott csekély összegű támogatásban is részesül, az igénybe veendő vagy igénybe vett csekély összegű támogatás nem csökkenti a válságtámogatás 16. § szerinti legmagasabb mértékét. Ha a válságtámogatás mellett a kedvezményezett azonos vagy részben azonos elszámolható költségek vonatkozásában csekély összegű támogatást is igénybe vesz, a támogatáshalmozás nem vezethet a válságtámogatás 16. § szerinti legmagasabb mértékének túllépéséhez.

(3) A válságtámogatás akkor halmozható az EUMSz 107. cikk (2) bekezdés b) pontja szerinti támogatással, ha az nem vezet a kedvezményezett által elszenvedett kár túlkompenzációjához.

18. § (1) A válságtámogatást nyújtó az Atr. 18/C. § (2) bekezdésében meghatározott határidő szerint továbbítja az állami támogatások európai uniós versenyszempontú vizsgálatáért felelős szervezet részére a válságtámogatásoknak az Atr. 6. melléklete szerinti adatait az Atr. 18/D. § (1) bekezdés e) pontja szerinti közzététel céljából.

(2) A válságtámogatást nyújtó az Atr. 18/A. § (7) bekezdés a) pontjára figyelemmel minden év április 30-áig jelentést készít a megelőző évben nyújtott válságtámogatásokról az állami támogatások európai uniós versenyszempontú vizsgálatáért felelős szervezet részére.

(3) A közlemény 92. pontjára figyelemmel a válságtámogatást nyújtó átadja az állami támogatások európai uniós versenyszempontú vizsgálatáért felelős szervezet részére az Európai Bizottság megkeresésének megválaszolásához szükséges összesített adatokat.

(4) Válságtámogatás a 19. § szerinti költségekhez nyújtható.

(5) A válságtámogatást nyújtó és a kedvezményezett a válságtámogatással kapcsolatos iratokat a válságtámogatás odaítéléséről számított 10 évig megőrzi.

19. § A válságtámogatás a következő költségekre fordítható:

1. amatőr sportolónak és sportszakembernek az országos sportági szakszövetség, országos sportági szövetség szabályzata alapján nyújtott tanulmányi és sportösztöndíja,

2. sport- és balesetbiztosítás,

3. a kedvezményezettel tagsági jogviszonyban lévő sportszervezet szakmai feladatainak ellátása,

4. hazai és külföldi versenyeken, edzőtáborokban, más szakmai programokon való részvétel, továbbá a felkészülés szakmai költségei,

5. versenyrendezés és más szakmai programok rendezésének költségei,

6. sportdiplomáciai feladatokkal összefüggő költségek,

7. sportegészségügyi ellátással, egészségvédelemmel összefüggő költségek,

8. doppingellenes tevékenységgel összefüggő költségek,

9. sportfelszerelés, sporteszközök, sportágspecifikus technikai és digitális, informatikai eszközök, a sporttevékenységhez közvetlenül kapcsolódó sportruházat biztosításával kapcsolatos költségek,

10. sportszövetség, sportszervezet tulajdonában, vagyonkezelésében lévő vagy az általa bérelt, a felkészülésre vagy edzőtáborozásra szolgáló sportlétesítmény vagyonkezelési, bérleti díja, fenntartásával, működtetésével, üzemeltetésével összefüggő költségek,

11. munkaviszonyban, valamint munkavégzésre irányuló egyéb jogviszonyban foglalkoztatott, a sportolók és a sportolók felkészítésében közvetlenül közreműködő sportszakemberek, továbbá egyéb munkakörben foglalkoztatott munkavállalók bérköltsége, bérrel kapcsolatos munkaadót terhelő járulékai és megbízási díja,

12. sportszakmai kiadványok elkészítésének, megjelentetésének, beszerzésének költségei,

13. sportszakemberek képzésének és továbbképzésének költségei,

14. nemzeti és a nemzetközi szervezetek tagdíjai, a regisztrációs és licencdíjak,

15. sportszervezet, sportszövetség irodájának működésével kapcsolatos költségek,

16. sporttevékenységgel közvetlenül összefüggő szakmai, kommunikációs és marketingkiadványok megjelentetésének, beszerzésének költségei,

17. online kapcsolattartást, kommunikációt, adatszolgáltatást segítő rendszerek, eszközök beszerzése, fejlesztése,

18. pénzügyi tevékenységgel és könyveléssel kapcsolatos költségek, szakértői díjak,

19. sportszervezet, sportszövetség sporttevékenységével kapcsolatos bel- és külföldi utazási költségek, valamint

20. sportszakmai működéssel összefüggő egyéb költségek.

9. Záró rendelkezések

20. § (1) Ez a rendelet – a (2) bekezdésben foglalt kivétellel – a kihirdetését követő napon lép hatályba.

(2) A 23. § 2024. január 1-jén lép hatályba.

21. § E rendelet szabályait az egyes előirányzatok terhére vállalt, folyamatban lévő kötelezettségvállalásokra is alkalmazni kell.

22. § Ez a rendelet

a) az Európai Unió működéséről szóló szerződés 107. és 108. cikkének a csekély összegű támogatásokra való alkalmazásáról szóló, 2013. december 18-i 1407/2013/EU bizottsági rendelet (HL L 352., 2013.12.24., 1. o.),

b) a Szerződés 107. és 108. cikke alkalmazásában bizonyos támogatási kategóriáknak a belső piaccal összeegyeztethetővé nyilvánításáról szóló, 2014. június 17-i 651/2014/EU bizottsági rendelet (HL L 187., 2014.6.26., 1. o.),

c) az „Az állami támogatásokra vonatkozó, az Ukrajna elleni orosz agresszióval összefüggésben a gazdaság támogatását célzó ideiglenes válság- és átállási keret” című, 2023. március 17-i, 2023/C 101/03. számú európai bizottsági közlemény 2.1. szakasza

hatálya alá tartozó támogatást tartalmaz.

23. § * 

1. melléklet a 49/2023. (XII. 28.) HM rendelethez

A XIII. Honvédelmi Minisztérium fejezet 2024. évi sportcélú fejezeti kezelésű előirányzatok kiadási előirányzatainak feladatterve * 

A B C D E F G H I J K L M N O



1.



Áht azonosító


Cím-
név


Alcím-
név


Jogcím-
csoport név


Jogcím-
név



Előirányzat célja


Kifizetésben részesülők köre


Támogatás biztosításának módja


Támogatási előleg


Rendelkezésre bocsátás módja


Visszafizetés határideje



Biztosíték


Kezelő
szerv


Lebonyolító szerv
Európai uniós forrásból finanszírozott költségvetési támogatás közreműködő szervezete
2. 256589 Sport feladatokhoz kapcsolódó fejezeti kezelésű előirányzatok
3. 386395 Versenysport és szakmai feladatok támogatása 1. Az előirányzat támogatást nyújt a Magyar Sport Háza üzemeltetési költségeinek finanszírozásához, a Magyar Sport Háza beruházáshoz kapcsolódó hitel és kamatai költségeinek, valamint
a beruházással és működtetéssel összefüggő egyéb költségek fedezéséhez, a sportszövetségek működéséhez szükséges infrastrukturális feladatokhoz,
az egyéb, a Magyar Sport Házát érintő költségek fedezéséhez.
2. Az előirányzat támogatja
a versenysport és az olimpiai felkészülés következő szakmai feladatait:
2.1. az olimpiai felkészülést, az olimpiai kvalifikációt eredményező versenyekre történő felkészülést és részvételt, az olimpiai sportágak országos sportági szakszövetségei, az országos sportági szövetségek, valamint
e szövetségek jogi személyiséggel rendelkező szervezeti egységei, továbbá – a sportágak olimpiai eredményességét is figyelembe véve – e szövetségek tagszervezeteként működő és annak versenyrendszerében részt vevő sportszervezet, szakmai feladatainak ellátását;
2.2. a sportköztestület,
az olimpiai sportágak országos sportági szakszövetsége,
az országos sportági szövetség, sportszervezet szakmai programjai és feladatai megvalósításával összefüggő működési költségeit;
sportköztestület, költségvetési szerv, törzskönyvi jogi személy, sportszövetség, sportszövetség jogi személyiséggel felruházott szervezeti egysége, fogyatékosok országos sportszövetsége,
sportszervezet, gazdasági társaság, civil szervezet, Magyar Államkincstár,
a Magyar Sport Házát üzemeltető gazdasági társaság, köznevelési intézmény, köznevelési típusú sportiskola, államilag elismert sportakadémia, sportakadémia, határon túli jogi személy, határon túli szervezet, külföldi jogi személy, külföldi szervezet, felsőoktatási intézmény, természetes személy, szakképző intézmény, helyi önkormányzat, magyarországi székhelyű nemzetközi sportszövetségek és
-szervezetek
kérelem alapján egyedi döntés alapján pályázati úton biztosítható egyösszegű kifizetéssel részletekben történő kifizetéssel egyéb:
bankforgalmi terhelési összesítők szerint
- felhatalmazó nyilatkozat - igénybe vehető -
2.3. a versenysport fejlesztésének feladatait, különösen a sportági stratégiai fejlesztési koncepciók (ideértve az utánpótlás-fejlesztési koncepciókat is) megvalósítását;
2.4. az Európai Olimpiai Bizottság által rendezett Európa Játékokra, Európai Ifjúsági Olimpiai Fesztiválokra, a Nemzeti Olimpiai Bizottságok Szövetsége (ANOC) által megrendezett versenyekre, továbbá az ifjúsági olimpiai játékokra történő felkészülést és részvételt;
2.5. az olimpiai játékokon való részvételt, valamint
2.6. az olimpiai sportágak egyéb sportvilágeseményei esetében a felkészülést, kvalifikációt és részvételt.
3. Az előirányzat támogatást nyújt a következő utánpótlás-nevelési feladatok ellátásához: Sport XXI. Utánpótlás-
nevelési Program; Héraklész Program; utánpótlás-nevelés fejlesztésére irányuló szakmai feladatok, Központi Sport és Ifjúsági Sportegyesület szakmai feladatai, a Duna Kupa és az Olimpiai Reménységek versenysorozat magyarországi megrendezése, továbbá a versenysorozatokon történő részvétel; az utánpótlás edzői életpálya megvalósítását szolgáló szakmai programok;
kiemelt jelentőségű hazai rendezésű utánpótlás-sportesemény rendezése, sportiskolai sportesemények, sportrendezvények támogatása, tárgyi eszközök beszerzése, egyéb utánpótlás-
nevelési feladatok.
4. A fogyatékosok sportja területén az előirányzat támogatja
4.1. a paralimpiai felkészülést és a fogyatékosok versenysportját nem paralimpiai versenyszámokban;
4.2. a paralimpiai és nem paralimpiai sportágak területén működő sportszövetségek, ezek jogi személyiséggel rendelkező szervezeti egységei, valamint a sportszervezet szakmai programjai és feladatai megvalósítását, valamint az ezzel összefüggő működési költségeit;
4.3. a fogyatékosok sportjában országos vagy vármegyei szinten valamennyi fogyatékossági ágban és több sportágban – a fogyatékosok sportja területén – működő sportszövetség, sportszervezet szakmai programjait és feladatait, valamint ezek olimpiai központban való edzőtáborozását;
4.4. hazai és nemzetközi versenyeken való részvételt;
4.5. sportolók felkészülését és részvételét a speciális világjátékokon;
4.6. sportszakemberek foglalkoztatásának költségeit, sportfelszerelés, sporteszközök, sportágspecifikus technikai eszközök, a sporttevékenységhez közvetlenül kapcsolódó sportruházat beszerzését;
4.7. sportegészségügyi feladatok ellátását (különösen a paralimpiai és speciális világjátékok kerettagjainak sporttevékenységével összefüggő sport- és egyéb egészségügyi szolgáltatások, táplálkozási tanácsadás igénybevételét, sportegészségügyi eszközök, műszerek, gyógyszerek, étrend-kiegészítők, vitaminok beszerzését);
4.8. a fogyatékosok sportjának fejlesztését szolgáló sportszakmai és sporttudományos programokat;
4.9. a sportszakember-képzési feladatokat;
4.10. a sport által megvalósuló integrációt elősegítő programokat;
4.11. a sportrehabilitációs programokat;
4.12. egyéb, a paralimpiai sportágak fejlesztésével összefüggő feladatok ellátását;
4.13. a fogyatékosok nem paralimpiai sportágak területén működő civil szervezetei, ezek jogi személyiséggel rendelkező szervezeti egységei, valamint sportszervezetei szakmai programjait és feladatait, továbbá az ezek megvalósításával összefüggő működési költségeit;
4.14. a fogyatékos gyerekek tanórán kívüli, rendszeres, terápiás jellegű sportoktatását és programjait;
4.15. a fogyatékos személyek szabadidősportjának, valamint diák- és hallgatói sportjának országos, vármegyei és helyi rendezvényeit;
4.16. egyéb, a fogyatékosok sportjának fejlesztésével összefüggő feladatok ellátását;
4.17. a Téli Siketlimpiai Játékokra, a Szervátültetettek Nyári Világjátékára, a Nyári Speciális Olimpiai játékokra történő felkészülést és részvételt, valamint
4.18. a paralimpiai felkészülést és a paralimpiai játékokon való részvételt, a paralimpiai kvalifikációs versenyekre történő felkészülést és részvételt.
5. Az előirányzat támogatja
5.1. a nem olimpiai sportágak országos sportági szakszövetségei és országos sportági szövetségei, valamint az olimpiai sportágak országos sportági szakszövetségei és az országos sportági szövetségei nem olimpiai szakágai, továbbá a Nemzeti Versenysport Szövetség szakmai programjainak és a sportról szóló 2004. évi I. törvényben és az alapszabályában meghatározott feladatainak megvalósításával összefüggő működési költségeit;
5.2. a Nemzetközi Világjátékok Szövetségének (GAIFS) IWGA Világjátékaira, a Küzdősportok Világjátékaira, a nem olimpiai sportágak részére rendezett sport világeseményekre való felkészülés szakmai feladatainak ellátását, az e versenyeken való részvétellel kapcsolatos költségeket, továbbá az Európai Olimpiai Bizottság által rendezett Európai Játékokon, és a Nemzeti Olimpiai Bizottságok Szövetsége (ANOC) által megrendezett versenyeken résztvevő nem olimpiai sportágak felkészülését;
5.3. a versenysport fejlesztésére irányuló szakmai feladatok megvalósítását.
6. Az előirányzat támogatást nyújt
6.1. a sportköztestület szervezeti működéséhez, szakmai programjaihoz és feladataihoz, valamint az ezek megvalósításával összefüggő működési költségeihez;
6.2. a magyarországi székhelyű nemzetközi sportszövetségek és sportszervezetek szakmai feladataihoz és az azokkal összefüggő működési költségeihez.
7. Az előirányzat támogatást biztosít
7.1. a Tarpai Sportkollégium működésének támogatásához;
7.2. a sportról szóló 2004. évi I. törvény hatálya alá tartozó köznevelési típusú sportiskolák, valamint az egyesületi jellegű sportiskolák szakmai programjaihoz, a szakmai feladatok megvalósításával összefüggő működési kiadásokhoz, továbbá egyéb, a sportiskolai programhoz közvetlenül kapcsolódó feladatok megvalósításához, másrészt a versenyzői élsportoló osztályokat működtető köznevelési intézmények, azok adott tanévi működési költségeire, a versenyzők kiegészítő oktatására, vizsgára való felkészítésére;
7.3. a sportolói életpálya bevezetéséhez és fenntartásához, a sporttehetségek kiválasztásának és folyamatos nyomon követési rendszerének kiépítése érdekében a kiemelt utánpótlás-nevelési központok akadémiai rendszerű fejlesztéséhez, az ezzel összefüggő sportlétesítmény-fenntartási és
-fejlesztési feladatok megvalósításához, mindezek keretében biztosítja az emelt szintű szakmai képzést és a felkészüléshez szükséges sportegészségügyi, sporttudományi hátteret, a minőségi élutánpótlás-
nevelést megalapozó tehetségkiválasztást, -gondozást, sportszakmai felkészítést, versenyeztetést továbbá intézményesített kapcsolatot, átjárhatóságot a köznevelés intézményrendszerével a fokozott sporttevékenységgel együtt járó terhelés, időbeosztás rugalmas kialakítása céljából;
7.4. a Magyar Sportcsillagok Ösztöndíjról szóló 165/2013. (V. 28.) Korm. rendelet szerinti ösztöndíjprogram finanszírozásához;
7.5. a minőségi élutánpótlás-nevelést megalapozó tehetség-kiválasztáshoz,
-gondozáshoz, folyamatos nyomon követéshez, sportszakmai felkészítéshez, versenyeztetéshez, és a felkészüléshez szükséges sportegészségügyi, sporttudományi háttérhez, valamint komplex módon a tankötelezettség teljesítésén keresztül a sportolói kettős életpálya rendszer bevezetéséhez, fenntartásához és elősegítéséhez az élutánpótlás-nevelés képzési rendszerének biztosításával, az államilag elismert sportakadémiai szakmai feladatok ellátásához, az azzal összefüggő sportlétesítmény-fenntartási és
-fejlesztési feladatok megvalósításához.
8. Az előirányzat támogatja a hazai rendezésű sportesemények rendezését; a versenysport fejlesztési feladatait.
9. Az előirányzat terhére támogatható
a sportinformációs rendszer működtetésével, üzemeltetésével, szakmai ügyvitel- és rendszerszervezésével, továbbfejlesztésével kapcsolatos feladatok, szakértői tevékenységek ellátása; egyéb
a versenysport támogatásával összefüggő feladatok.
10. Az előirányzat támogatja a lovassporttal összefüggő feladatokat.
11. Az előirányzat terhére finanszírozható a Magyar Államkincstár által nyújtott szolgáltatásokkal összefüggő díjak, jutalékok.
12. Az előirányzat terhére támogatás nyújtható az ukrajnai menekültválság kezelésével kapcsolatban felmerült kiadásokra.
13. Az előirányzat terhére támogatás nyújtható a Nemzeti Versenysport-fejlesztési Programmal és a Sportoló Nemzet Programmal összefüggő feladatokra.
14. Az előirányzat – lebonyolító szervezet megbízása esetén – biztosítja a lebonyolítói díj fedezetét.
4. 297446 A Magyar Labdarúgó Szövetség feladatainak támogatása 1. Az előirányzat támogatja a Magyar Labdarúgó Szövetség alapszabályában és stratégiájában nevesített feladatainak és programjainak végrehajtását, ideértve
- a szabadidős labdarúgás fejlesztésével és népszerűsítésével,
- a versenyszervezéssel,
- a nemzeti válogatottak felkészítésével és versenyeztetésével,
- az utánpótlás-neveléssel és a tehetségképzéssel,
- a sportegészségüggyel és a sporttudománnyal,
- a digitalizációs fejlesztésekkel,
- a sportszakember képzéssel,
- a sportlétesítmény-fejlesztési és
-fenntartási feladatokkal,
- a köznevelési intézményekkel történő együttműködések kialakításával és fenntartásával kapcsolatos feladatokat és azok ellátásával összefüggő irányítási, koordinációs és adminisztratív tevékenységek végrehajtását.
2. Az előirányzat – lebonyolító szervezet megbízása esetén – biztosítja a lebonyolítói díj fedezetét.
Magyar Labdarúgó Szövetség, sportszervezetek, ezek jogi személyiséggel rendelkező szakosztályai, szervezeti egységei, köznevelési intézmény, költségvetési szerv, határon túli jogi személy, határon túli szervezet, külföldi jogi személy, külföldi szervezet kérelem alapján egyedi döntés alapján biztosítható egyösszegű kifizetéssel részletekben történő kifizetéssel - felhatalmazó nyilatkozat - igénybe vehető -
5. 386406 Sporteredmények, sportszakmai tevékenységek, sportteljesítmények elismerése Az előirányzat finanszírozza
1. a Nemzet Sportolója címmel járó életjáradékot, az olimpiai járadék folyósítását, a Gerevich Aladár-
sportösztöndíj rendszer működtetését;
2. az egyes kimagasló sporteredmények állami jutalmáról szóló kormányrendelet alapján a sportolók, sportszakemberek részére nyújtható állami jutalom és eredményességi támogatás folyósítását;
3. a miniszter által adományozható elismerésekről szóló miniszteri rendeletben meghatározott, a sport területén kiemelkedő szakmai munkát végző természetes személyek részére sportszakmai elismerések – díjak, kitüntetések, dísztárgyak – adományozásának költségeit;
4. a nyugdíjas olimpiai és világbajnoki érmes sportolók, azok özvegyei, valamint a kiemelkedő sporteredmények elérésében közreműködő nyugdíjas sportszakemberek rászorultsági alapon történő támogatását;
5. az Ezüstgerely pályázat forrását;
6. az előirányzat – lebonyolító szervezet megbízása esetén – biztosítja a lebonyolítói díj fedezetét.
Sportköztestület, törzskönyvi jogi személy, sportszövetség, sportszervezet, gazdasági társaság, természetes személy, költségvetési szerv, civil szervezet kérelem alapján egyedi döntés alapján biztosítható egyösszegű kifizetéssel részletekben történő kifizetéssel - felhatalmazó nyilatkozat - igénybe vehető -
6. 386417 Sportegészségügy, sporttudomány támogatása 1. Az előirányzat terhére támogatás nyújtható
1.1. a sportorvoslás szabályairól szóló kormányrendeletben foglaltakra figyelemmel az Országos Sportegészségügyi Intézet (a továbbiakban: OSEI) részére a válogatott kerettag sportolók felkészülésével összefüggő emelt szintű sportegészségügyi vizsgálatához, valamint egyéb sportegészségügyi szakmai feladatainak ellátására;
1.2. a sportköztestületek és a sportszövetségek részére a válogatott kerettagok sporttevékenységével összefüggő sport- és egyéb
egészségügyi szolgáltatások igénybevételéhez, különösen sportág-
specifikus orvosi eszközök, berendezések, műszerek vásárlásához, táplálkozási tanácsadáshoz, étrend-kiegészítők, vitaminok vásárlásához, valamint doppingellenes tevékenységgel összefüggő feladataik ellátásához;
1.3. az olimpiai és paralimpiai válogatott kerettag sportolók kiemelt, soron kívüli sürgősségi ellátásához;
1.4. a Call Center és az Olimpiai Rendelő működtetésére (személyi, adminisztratív, fenntartási költség), valamint a jogosultak soron kívüli, emelt szintű egészségügyi ellátására;
OSEI, sportköztestület, sportszövetség, törzskönyvi jogi személy, gazdasági társaság, HUNADO, és további, a doppingellenes tevékenységben résztvevő szervezetek, civil szervezet, sportszervezet, testkultúrával kapcsolatos felsőoktatási képzésben részt vevő felsőoktatási intézmény, civil szervezet egyedi döntés alapján kérelem alapján pályázati úton jogszabály alapján biztosítható egyösszegű kifizetéssel részletekben történő kifizetéssel - felhatalmazó nyilatkozat - igénybe vehető -
1.5. az OSEI által saját fejlesztésben készült sportorvosi alkalmassági és versenyzési engedélyeket nyilvántartó rendszer (Országos Sportorvosi Hálózat – Válogatott Kereteket Ellátó Szolgálat Regisztere) működtetésére és fejlesztésére, valamint a felnőtt és utánpótlás válogatott kerettagok emelt szintű szűrővizsgálatára és a teljesítmény-élettani labor által végzett vizsgálatokra.
2. Az előirányzat támogatja a nemzeti doppingellenes szervezet (Hungarian National Anti-doping Organization, a továbbiakban: HUNADO) által ellátott következő doppingellenes feladatokat:
2.1. a doppingellenes tevékenység szabályairól szóló kormányrendeletben meghatározottak szerint a sportolók doppingellenőrzése;
2.2. a doppingellenes tevékenység szabályairól szóló kormányrendelet szerinti egyéb doppingellenes feladatok;
2.3. a Terápiás Alkalmazási Kivétel Bizottság és a doppingbizottság, valamint a dopping fellebbviteli bizottság működtetését;
2.4. a doppingellenes nemzetközi szerződésekből eredő kötelezettségek teljesítését;
2.5. a doppingellenes neveléssel, felvilágosítással kapcsolatos feladatokat;
2.6. egyéb, a doppingellenes tevékenységgel összefüggő, jogszabály, közbeszerzési szerződés és egyéb megállapodás alapján ellátott feladatokat.
3. Az előirányzat biztosítja a sportolók által használt táplálék-kiegészítőknek a tiltott teljesítményfokozás szempontjából történő vizsgálatára alkalmas sport-táplálkozástudományi intézmény megvalósításával kapcsolatos intézkedésekről szóló 1993/2015. (XII. 28.) Korm. határozat 1. pontjában meghatározott, a táplálék- és étrend-
kiegészítők hatékonyságának, sportolói teljesítmény-optimalizáló hatásának tudományos megalapozottságú vizsgálatát végző, valamint az elsősorban sportolók által használt táplálék- és étrend-kiegészítőkben kiemelten a WADA Tiltólistáján szereplő szerek jelenlétére vonatkozó bevizsgálást végző, laboratóriumi feladatokat, továbbá felvilágosítást, tanácsadást ellátó, nemzetközi akkreditációval rendelkező intézménynek a Magyar Testnevelési és Sporttudományi Egyetem szervezeti keretein belüli kialakításával és működtetésével közvetlenül összefüggő szervezeti, szakmai és tudományos feladatok finanszírozását.
4. Az előirányzat támogatja a sporttudománnyal, sportinnovációval foglalkozó civil szervezetek működését és szakmai feladatainak ellátását; továbbképzések szervezését, szakmai ismeretek terjesztését; szakmai-
módszertani anyagok készítését és korszerűsítését, digitalizálását; szakképzési szakértők részére igazolvány elkészíttetését; az egészséges életmód terjesztésével, a sporttudomány, az utánpótlás-nevelés, a fogyatékosok sportja, a szabadidősport, az iskolai és diáksport fejlesztésével, valamint a területi sportfeladatok ellátásának segítésével összefüggő programokat, infrastrukturális és eszközfejlesztéseket; tudományos és kutatási tevékenységet; tanulmányok, hatástanulmányok elkészítését; konferenciák és rendezvények szervezését; szakmai kiadványok szerkesztését és megjelentetését; a szakmai feladatok ellátásával közvetlenül összefüggő működési költségeket.
5. Az előirányzat – lebonyolító szervezet megbízása esetén – biztosítja a lebonyolítói díj fedezetét.
7. 386428 Sport népszerűsítésével, diák- és szabadidősporttal kapcsolatos támogatások 1. Az előirányzat támogatja
1.1. a kiemelkedő szabadidősport rendezvényeket;
1.2. a nők és családok szabadidősportjának fejlesztését;
1.3. a hátrányos helyzetűek és a fogyatékos személyek szabadidős sporttevékenységét;
1.4. az idősek szabadidősportját;
1.5. a szabadidősporttal kapcsolatos kutatásokat;
1.6. a szabadidősport területén működő sportköztestület és országos sportszövetségek szakmai programjait és feladatait, valamint az ezek megvalósításával összefüggő működési költségeit;
1.7. szabadidősport programok céljára is szolgáló létesítmények működését, igénybevételét;
1.8. egyéb, az egészséges életmód terjesztésével, a szabadidősport, az iskolai, diák- és felsőoktatási szabadidősport fejlesztésével összefüggő programok, feladatok ellátását;
sportköztestület, sportszövetség, sportszövetség jogi személyiséggel felruházott szervezeti egységei, sportszervezet, törzskönyvi jogi személy, gazdasági társaság, civil szervezet, helyi önkormányzat, országos nemzetiségi önkormányzat, helyi nemzetiségi önkormányzat, köznevelési intézmény, felsőoktatási intézmény kérelem alapján egyedi döntés alapján pályázati úton biztosítható egyösszegű kifizetéssel részletekben történő kifizetéssel - felhatalmazó nyilatkozat - igénybe vehető -
1.9. a szabadidősport területén működő szakemberek képzését szolgáló jegyzetek elkészítését és kiadását, továbbá a szakmai vizsgák írásbeli feladatainak és értékelő lapjainak kidolgozását és expediálását;
1.10. köznevelési és felsőoktatási intézmények és a mellettük működő sportegyesületek műhelyeinek szabadidősporttal kapcsolatos tevékenységét;
1.11. a munkahelyi sport fejlesztését;
1.12. a hagyományos magyar sportokat, valamint
1.13. egyéb, a szabadidősport támogatásával összefüggő feladatokat.
2. Az előirányzat támogatja
2.1. a diáksport rendezvényeket, diák szabadidősport-rendezvényeket, programokat;
2.2. a diákolimpiai versenyrendszert és a fogyatékosok diákolimpiai versenyrendszerét;
2.3. a diák önkéntesek képzési rendszerét;
2.4. a Magyar Diáksport Szövetség által delegált iskolai csapatok, versenyzők és nemzeti válogatott részvételét a Nemzetközi Iskolasport Szövetség (ISF) versenyein, Gymnasiadékon;
2.5. a Magyar Diáksport Szövetség által végzett iskolai sport fejlesztését, diáksport szövetségek szakmai munkáját;
2.6. a felsőoktatási intézményekben tanulók országos bajnokságát, hallgatói szabadidősport rendezvényeket, valamint a Magyarországon megrendezésre kerülő egyetemi világ- és Európa-bajnokságokat;
2.7. a felsőoktatási intézmények mellett működő sportszervezet műhelyeit;
2.8. a Magyar Egyetemi és Főiskolai Sportszövetség által kidolgozott Hajós Alfréd Terv célkitűzéseinek megvalósításával összefüggő költségeket;
2.9. a Magyar Egyetemi és Főiskolai Sportszövetség által delegált magyar egyetemi válogatott részvételét a külföldön megrendezendő tárgyévi főiskolai Európa- és világbajnokságokon, Universiadékon, valamint az Európai Egyetemi Sportszövetség (EUSA) sportvilágeseményein;
2.10. a Magyar Testnevelő Tanárok Országos Egyesületének az iskolai és diáksport támogatására, az iskolai testnevelés színvonalának fejlesztésére irányuló törekvéseit, pályázatait, továbbá ezek megvalósításával összefüggő működési költségeit;
2.11. a testkultúrával kapcsolatos felsőoktatási képzésben részt vevő köznevelési és felsőoktatási intézményeket;
2.12. a Magyar Diáksport Szövetség, valamint a Magyar Egyetemi és Főiskolai Sportszövetség szakmai programjait és feladatait, továbbá az ezek megvalósításával összefüggő működési költségeit;
2.13. a sportszakmai képesítések modul rendszerű szakmai és vizsgakövetelményein alapuló kerettantervei, oktatási segédletei, valamint a szakmai vizsga szóbeli és írásbeli tételeinek kidolgozását és kiadását;
2.14. a Testnevelési Egyetem szakmai feladatainak és szabadidős sportprogramjainak megvalósítását;
2.15. a köznevelésben és felsőoktatásban végzett sportkutatást;
2.16. az iskolai, diák- és felsőoktatási sporttal összefüggő szakmai feladatok ellátását.
3. Az előirányzat támogatja a sport, az egészséges, mozgásgazdag életmód, a fizikai aktivitás népszerűsítésével összefüggő kommunikációs, marketing tevékenységet, tájékoztató rendezvényeket, programokat, kiadványok megjelentetését, továbbá a sportdiplomáciai feladatok ellátását.
4. Az előirányzat támogatást nyújt a Magyar Természetjáró Szövetség szakmai feladatainak és a szakmai feladatok ellátásával összefüggő működési kiadások támogatására.
5. Az előirányzat finanszírozza a mindennapos testnevelés feltételeit biztosító új tornatermek építésével, vagy a meglévő tornatermek bővítésével, felújításával kapcsolatos költségeket, beleértve a Nemzeti Sportinfrastruktúra Ügynökség (NSÜ) projekt megvalósításával kapcsolatban felmerülő költségeit. Biztosítja továbbá a projekt megvalósításához kapcsolódóan a HM, illetve jogelődjei által szükség esetén kötendő szakértői szerződések fedezetét.
6. Az előirányzat finanszírozza az úszásoktatás feltételeit biztosító új tanuszodák építésével, vagy meglévő tanuszodák bővítésével, felújításával kapcsolatos költségeket, beleértve az NSÜ-nek a projekt megvalósításával kapcsolatban felmerülő költségeit. Biztosítja továbbá a projekt megvalósításához kapcsolódóan a HM, illetve jogelődjei által szükség esetén kötendő szakértői szerződések fedezetét.
7. Az előirányzat terhére finanszírozható kültéri sportparkok fejlesztésének támogatása.
8. Az előirányzat finanszírozza a fertődi Porpáczy Aladár Középiskola elhelyezéséhez szükséges új iskola és tornaterem beruházás megvalósításának forrását, beleértve az NSÜ-nek a projekt megvalósításával kapcsolatban felmerülő költségeit. Biztosítja továbbá a projekt megvalósításához kapcsolódóan a HM, illetve jogelődjei által szükség esetén kötendő szakértői szerződések fedezetét.
9. Az előirányzat fedezetet biztosít Budakalász városban megvalósuló 16 tantermes iskola és a kapcsolódó tornaterem megépítésére, az M0 autóút káros környezeti hatásainak csökkentése érdekében – különös tekintettel, de nem kizárólagosan – út- és járdaépítésére, park és zöldfelület fejlesztésére, valamint rekreációs célokra.
10. Az előirányzat finanszírozza a nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény 7. § (1) bekezdés a)–m) pontjában felsorolt köznevelési intézmények beruházási feladatai megvalósításának forrását, beleértve az NSÜ-nek a projekt megvalósításával kapcsolatban felmerülő költségeit.
11. Az előirányzat terhére támogatás a Sportoló Nemzet Programmal összefüggő feladatokra.
12. Az előirányzat – lebonyolító szervezet megbízása esetén – biztosítja a lebonyolítói díj fedezetét.
8. 387017 Sportági fejlesztési koncepciók megvalósításával összefüggő feladatok támogatása 1. Az előirányzat támogatást biztosít a sportági fejlesztési koncepciók megvalósításával összefüggő sportszakmai feladatok ellátásához, a kiemelt edzők foglalkoztatásával kapcsolatos feladatokhoz,
a sportszövetségek és tagszervezeteik adósságrendezéséhez, továbbá a sportszervezetek szakmai többletfeladatainak ellátásához, illetve a feladatellátásukkal összefüggő eszközbeszerzési, sportlétesítmény-
fenntartási és -fejlesztési feladatokhoz.
2. Az előirányzat támogatást biztosít továbbá a fejezeti kezelésű előirányzatok kezelésével összefüggően felmerülő kincstári díjak finanszírozásához.
3. Az előirányzat finanszírozza a 2016. évben megkezdett HISZEK Benned Sport Program megvalósítását, a helyi szinten megvalósítandó szabadidő-, élősport programok, a helyi szinten sporttevékenység végzésére irányuló lakossági igények esetén a megfelelő sportinfrastruktúra igénybevételének ösztönzését, a sportolás feltételrendszerének támogatását és az annak koordinálásával összefüggő feladatokat.
sportköztestület, sportszövetség, sportszövetség jogi személyiséggel rendelkező szervezeti egysége, sportszervezet, gazdasági társaság, törzskönyvi jogi személy, helyi önkormányzat, civil szervezet, MÁK, határon túli jogi személy, határon túli szervezet, külföldi jogi személy, külföldi szervezet, szakképző intézmények kérelem alapján egyedi döntés alapján pályázati úton biztosítható egyösszegű részletekben történő kifizetéssel - felhatalmazó nyilatkozat - igénybe vehető -
4. Az előirányzat finanszírozza a korcsolya sportág működtetésével, szakmai feladatai ellátásával összefüggő feladatokat, továbbá a hazai- és nemzetközi sportesemények megrendezésével, a sportszövetség utánpótlás-fejlesztési koncepciójában meghatározott feladatok megvalósításával, a sportszövetség verseny- és utánpótlás-nevelési feladataival összefüggő eszközbeszerzési, sportlétesítmény-fenntartási és
-fejlesztési, sportdiplomáciai feladatokat, valamint a szakmai feladatellátással összefüggő működési költségeket.
5. Az előirányzat támogatást nyújt a kiemelt sportágak éves sportlétesítmény-fejlesztési elképzeléseivel összefüggő feladatok finanszírozásához.
6. Az előirányzat biztosítja a kiemelt sportágak, a felzárkóztatási keretből támogatott sportágak, a Feltörekvő Sportágak Tehetséggondozó Programja keretében az innovatív, a társadalom körében népszerű sportágak fejlesztéseinek finanszírozását.
7. Az előirányzat támogatja az egyesületi keretek között sportoló utánpótlás-korú sportolók létszámának növelését célzó projektek megvalósítását és az annak koordinálásával összefüggő feladatok ellátását, a helyi szinten megvalósítandó szabadidő-, élősport programokat, a helyi szinten sporttevékenység végzésére irányuló lakossági igények esetén a megfelelő sportinfrastruktúra igénybevételének ösztönzésére, a sportolás feltételrendszerének támogatására és az annak koordinálásával összefüggő feladatokat.
8. Az előirányzat terhére támogatás nyújtható a Magyar Kézilabda Szövetség szakmai és a feladatellátásával összefüggő eszközbeszerzési, sportlétesítmény-
fenntartási és -fejlesztési feladatainak támogatására, az utánpótlás és a felnőtt (női, férfi) válogatottak felkészülésének, versenyeztetésének költségeire, sportszakmai szempontból jelentős egyéb hazai rendezésű sport és sportdiplomáciai események megrendezésére, a mindennapos testnevelés keretében a kézilabda oktatáshoz történő hozzájárulásra (köznevelési intézmények részére eszközbeszerzésre), a sportolói életpálya bevezetésére és fenntartására, a magyar sporttehetségek kiválasztására és folyamatos nyomon követésére, a kiemelt utánpótlás-nevelési központ akadémiai rendszerű fejlesztésére, továbbá a Magyar Kézilabda Szövetség utánpótlás-nevelési koncepciójának megvalósítására, a versenysport fejlesztési feladatainak ellátására, a sportszakemberek képzésére, továbbképzésére, a sportszervezetek szakmai többletfeladatainak ellátása, a feladatellátásukkal összefüggő eszközbeszerzési, sportlétesítmény-fenntartási és -fejlesztési feladataik.
9. Az előirányzat támogatja a sportszakemberek képzését, a sportszakmai képesítések modul rendszerű szakmai és vizsgakövetelményein alapuló kerettantervei, oktatási segédletei, valamint a szakmai vizsga szóbeli és írásbeli tételeinek kidolgozását és kiadását.
10. Az előirányzat célja továbbá a sportcélú beruházások, infrastruktúra-fejlesztések, továbbá a sportszakmai feladatellátáshoz kapcsolódó működési célú költségek támogatására létrehozott, közfeladat ellátását szolgáló vagy közfeladatot megvalósító kedvezményezettek részére közfeladat ellátását előmozdító támogatási jogviszony keretében megvalósuló fejlesztések megvalósításához szükséges költségek biztosítása, ennek érdekében a beruházások kivitelezéséhez szükséges ingatlanok megszerzésével, az állami, önkormányzati és egyéb nem állami tulajdonú sportcélú ingatlanok felújításával és korszerűsítésével összefüggő feladatok, a sportcélú ingatlanok fejlesztésével összefüggő, a társasági adóról és az osztalékadóról szóló 1996. évi LXXXI. törvény alapján megnyílt, a látvány-csapatsport támogatáshoz szükséges önerő költségének, valamint a támogatások felhasználásával kapcsolatos ellenőrző és koordinációs feladatok ellátásának finanszírozása. Az előirányzat finanszírozza az egyéb, nem vagy nem kizárólag állami forrásból megvalósuló, átfogó jellegű létesítményfejlesztési programok és egyedi sportinfrastruktúra-fejlesztések előkészítő és koordinációs feladatait, amely beruházási célú költségvetési támogatás legfeljebb 7%-a fordítható koordinációs feladatokra.
11. Az előirányzat finanszírozza az állami, önkormányzati és egyéb tulajdonú sport célú ingatlanok működtetését.
Az előirányzat terhére támogatás nyújtható a kedvezményezett részére az általa használt vagy egyéb módon hasznosítani kívánt állami, önkormányzati vagy egyéb szervezet tulajdonában álló sportcélú ingatlanok használatával összefüggő létesítményhasználati és közüzemi költségekhez, létesítmény- és helyszínbérleti díjakhoz, továbbá a használattal összefüggő, korábbi években felmerült létesítményhasználati és közüzemi költségekhez, létesítmény- és helyszínbérleti díjakhoz.
12. Az előirányzat finanszírozza a Székesfehérvári multifunkcionális csarnok beruházás megvalósítását, továbbá a projektek megvalósításához kapcsolódóan a HM, illetve jogelődjei által szükség esetén kötendő szakértői szerződések fedezetét.
13. Az előirányzat finanszírozza az NSÜ által megvalósítandó projektekhez kapcsolódó költségeket, továbbá a projektek megvalósításához kapcsolódóan a HM, illetve jogelődjei által szükség esetén kötendő szakértői szerződések fedezetét.
14. Az előirányzat terhére támogatás nyújtható a Nemzeti Versenysport-fejlesztési Programmal összefüggő feladatokra.
15. Az előirányzat finanszírozza a Makovecz Imre életműve gondozásával összefüggésben a Makó Városi Termál- és Gyógyfürdő (Hagymatikum) fejlesztését, továbbá a projektek megvalósításához kapcsolódóan a HM, illetve jogelődjei által szükség esetén kötött szakértői szerződések fedezetét.
16. Az előirányzat finanszírozza a Gödöllői uszoda beruházás, Veszprémi uszoda beruházás, az Egyedi sportlétesítmény-fejlesztések támogatása, a Budapesti Pályafejlesztési Program megvalósításával összefüggő költségeket, a Pécsi Vasutas Sportkör 2017–2019. évekre vonatkozó centenáriumi sportinfrastruktúra-fejlesztési stratégiájának megvalósítását, a határon túli sportinfrastruktúra fejlesztések megvalósítását, továbbá a projektek megvalósításához kapcsolódóan a HM, illetve jogelődjei által szükség esetén kötött szakértői szerződések fedezetét.
17. Az előirányzat – lebonyolító szervezet megbízása esetén – biztosítja a lebonyolítói díj fedezetét.
9. 386439 Kiemelt sportegyesületek támogatása 1. Az előirányzat terhére támogatás nyújtható a kiemelt sportegyesületek részére adósságrendezésének, a sportfejlesztési feladataik megvalósításának, a feladatellátásukkal összefüggő eszközbeszerzési, sportlétesítmény-fenntartási és
-fejlesztési feladatok megvalósításának, valamint a szakmai feladatellátásukkal összefüggő működési költségek támogatására.
2. Az előirányzat terhére kerülnek finanszírozásra a kiemelt sportegyesületek sportlétesítmény-
fejlesztési elképzelései keretében a nézőtéri komfort, a játéktér, a kiszolgáló helyiségek és létesítmények minőségét a sportbiztonságot és a sporttechnológiát javító fejlesztésekkel, illetve a beruházási programok megvalósításával összefüggő egyéb sportlétesítmény-
fejlesztéssel kapcsolatos költségek.
3. Az előirányzat terhére kerülnek finanszírozásra a kiemelt sportegyesületek vagyonkezelésében, üzemeltetésében vagy használatában lévő, vagyonkezelésébe, üzemeltetésébe vagy használatába kerülő sportcélú ingatlanok fenntartásával összefüggő költségek.
4. Az előirányzat terhére támogatás nyújtható az Újpesti Torna Egylet (bármely jogcímen) használatában lévő létesítményei fejlesztéseire (különösen, de nem kizárólagosan: ingatlanok felújítására, korszerűsítésére, átalakítására), valamint új létesítmények kialakítására és építésére.
sportköztestület, sportszervezet, sportfejlesztési feladatok megvalósításában közreműködő gazdasági társaság, törzskönyvi jogi személy, helyi önkormányzat, határon túli jogi személy, határon túli szervezet, külföldi jogi személy, külföldi szervezet, sportági szakszövetség, civil szervezet egyedi döntés alapján kérelem alapján biztosítható egyösszegű részletekben történő kifizetéssel - felhatalmazó nyilatkozat - igénybe vehető -
Az előirányzat terhére kerülnek továbbá finanszírozásra az UTE sportlétesítmény-fejlesztési elképzelései keretében a nézőtéri komfort, a játéktér, a kiszolgáló helyiségek és létesítmények minőségét, a sportbiztonságot és a sporttechnológiát javító fejlesztésekkel, a beruházási programok megvalósításával összefüggő egyéb sportlétesítmény-fejlesztéssel kapcsolatos költségek.
5. Az előirányzat támogatást biztosít a Vasas SC (bármely jogcímen) használatában lévő létesítményei fejlesztéseire (különösen, de nem kizárólagosan: ingatlanok felújítására, korszerűsítésére, átalakítására), valamint új létesítmények kialakítására és építésére.
Az előirányzat terhére kerülnek továbbá finanszírozásra a Vasas SC sportlétesítmény-fejlesztési elképzelései keretében a nézőtéri komfort, a játéktér, a kiszolgáló helyiségek és létesítmények minőségét, a sportbiztonságot és a sporttechnológiát javító fejlesztésekkel, a beruházási programok megvalósításával összefüggő egyéb sportlétesítmény-fejlesztéssel kapcsolatos költségek.
6. Az előirányzat – lebonyolító szervezet megbízása esetén – biztosítja a lebonyolítói díj fedezetét.
10. 399651 21/9 Fogyatékosok sportjának támogatása Az előirányzat támogatja:
1. a paralimpiai felkészülést és a fogyatékosok versenysportját nem paralimpiai versenyszámokban;
2. a paralimpiai és nem paralimpiai sportágak területén működő sportszövetségek, ezek jogi személyiséggel rendelkező szervezeti egységei, valamint a sportszervezet szakmai programjai és feladatai megvalósítását, valamint az ezzel összefüggő működési költségeit;
sportköztestület, törzskönyvi jogi személy, sportszövetség, sportszövetség jogi személyiséggel rendelkező szervezeti egysége, sportszervezet, köznevelési intézmény, felsőoktatási intézmény, helyi önkormányzat, gazdasági társaság, civil szervezet egyedi döntés alapján kérelem alapján pályázati úton előleg biztosítható egyösszegű kifizetéssel részletekben történő kifizetéssel - felhatalmazó nyilatkozat - igénybe vehető -
3. a fogyatékosok sportjában országos vagy vármegyei szinten valamennyi fogyatékossági ágban és több sportágban – a fogyatékosok sportja területén – működő sportszövetség, sportszervezet szakmai programjait és feladatait, valamint ezek olimpiai központban való edzőtáborozását;
4. hazai és nemzetközi versenyeken való részvételt;
5. sportolók felkészülését és részvételét a speciális világjátékokon;
6. sportszakemberek foglalkoztatásának költségeit; sportfelszerelés, sporteszközök, sportágspecifikus technikai eszközök, a sporttevékenységhez közvetlenül kapcsolódó sportruházat beszerzését;
7. sportegészségügyi feladatok ellátását (különösen a paralimpiai és speciális világjátékok kerettagjainak sporttevékenységével összefüggő sport- és egyéb egészségügyi szolgáltatások, táplálkozási tanácsadás igénybevételét, sportegészségügyi eszközök, műszerek, gyógyszerek, étrend-kiegészítők, vitaminok beszerzését);
8. a fogyatékosok sportjának fejlesztését szolgáló sportszakmai és sporttudományos programokat;
9. a sportszakember-képzési feladatokat;
10. a sport által megvalósuló integrációt elősegítő programokat;
11. sportrehabilitációs programokat;
12. egyéb, a paralimpiai sportágak fejlesztésével összefüggő feladatok ellátását;
13. a fogyatékosok nem paralimpiai sportágak területén működő civil szervezetei, ezek jogi személyiséggel rendelkező szervezeti egységei, valamint sportszervezetei szakmai programjait és feladatait, továbbá az ezek megvalósításával összefüggő működési költségeit;
14. a fogyatékos gyerekek tanórán kívüli, rendszeres, terápiás jellegű sportoktatását és programjait;
15. a fogyatékos személyek szabadidősportjának, valamint diák- és hallgatói sportjának országos, vármegyei és helyi rendezvényeit;
16. egyéb, a fogyatékosok sportjának fejlesztésével összefüggő feladatok ellátását;
17. a Téli Siketlimpiai Játékokra történő felkészülést és részvételt;
18. a Szervátültetettek Nyári Világjátékára történő felkészülést és részvételt;
19. a Nyári Speciális Olimpiai játékokra történő felkészülést és részvételt;
20. a paralimpiai felkészülést és a paralimpiai játékokon való részvételt, a paralimpiai kvalifikációs versenyekre történő felkészülést és részvételt.
21. Az előirányzat – lebonyolító szervezet megbízása esetén – biztosítja a lebonyolítói díj fedezetét.
11. 376217 Kiemelt Nemzetközi Sportesemény Stratégia és sportesemény pályázatok, valamint kiemelt hazai rendezésű sportesemények támogatása 1. Az előirányzat fedezetül szolgál a kiemelt nemzetközi sport- és sportdiplomáciai esemény megpályázásával, lebonyolításával/ megrendezésével és támogatásával összefüggő feladatok költségeire.
Az előirányzat terhére támogatás már megkezdett vagy megvalósult tevékenységre is nyújtható.
2. Az előirányzat – lebonyolító szervezet megbízása esetén – biztosítja a lebonyolítói díj fedezetét.
sportköztestület, költségvetési szerv, sportszövetség, sportszövetség jogi személyiséggel felruházott szervezeti egysége, fogyatékosok országos szövetsége, sportszervezet, gazdasági társaság, törzskönyvi jogi személy, felsőoktatási intézmény, köznevelési intézmény, szakképző intézmény, civil szervezet, külföldi jogi személy, civil szervezet egyedi döntés alapján kérelem alapján pályázati úton biztosítható egyösszegű kifizetéssel részletekben történő kifizetéssel - felhatalmazó nyilatkozat - igénybe vehető -
12. 401873 Kincstárt megillető díjak, befizetések és jutalékok elszámolása Sport feladatokhoz kapcsolódó fejezeti kezelésű előirányzatok bankszámláihoz kapcsolódó szolgáltatások nyújtásáért felszámított díjak és jutalékok Magyar Államkincstár - - - - - - - -

2. melléklet a 49/2023. (XII. 28.) HM rendelethez

A XIII. Honvédelmi Minisztérium fejezet 2024. évi sportcélú központi kezelésű előirányzatok kiadási előirányzatainak feladatterve * 

A B C D E F G H I J K L M N O



1.



Áht azonosító


Cím-
név


Alcím-
név


Jogcím-
csoport név


Jogcím-
név



Előirányzat célja


Kifizetésben részesülők köre


Támogatás biztosításának módja


Támogatási előleg


Rendelkezésre bocsátás módja


Visszafizetés határideje



Biztosíték


Kezelő
szerv


Lebonyolító szerv
Európai uniós forrásból finanszírozott költségvetési támogatás közreműködő szervezete
2. 401206 Sport feladatokhoz kapcsolódó központi kezelésű előirányzatok
3. 401217 A Nemzeti Sportinfrastruktúra Ügynökség tulajdonosi joggyakorlásával kapcsolatos bevételek és kiadások
4. 401262 A Nemzeti Sportinfrastruktúra Ügynökség tulajdonosi joggyakorlásával kapcsolatos kiadások
5. 401273 Ingatlan beruházások, ingatlan és egyéb eszközök vásárlása Az egyes állami sportcélú közfeladatok ellátásának rendjéről szóló 2022. évi LVII. törvény (a továbbiakban: Ásktv.) szerinti sportingatlanokhoz kapcsolódó beruházások és egyéb eszközök vásárlásához szükséges kifizetések elszámolása. Adásvétellel, beruházással, felújítással, termékbeszerzéssel, szolgáltatás igénybevételével érintett szerződéses partnerek. - - Szerződések, egyéb dokumentumok alapján szállítói számlák, számviteli bizonylatok, kötelezettségek kiegyenlítése. - - Nemzeti Sportügynökség Nonprofit Zrt. (a továbbiakban: NSÜ) - -
6. 401284 Ingatlanok fenntartása és üzemeltetése Az Ásktv. szerinti sportingatlanok és sportcélú ingatlanok fenntartásához és üzemeltetéséhez szükséges kifizetések elszámolása. A szolgáltatások teljesítését végző szerződéses partnerek. - - Szerződések, egyéb dokumentumok alapján szállítói számlák, számviteli bizonylatok, kötelezettségek kiegyenlítése. - - NSÜ - -
7. 401295 Múzeumi tevékenység kiadásai A Nemzeti Sportinfrastruktúra Ügynökség tulajdonosi joggyakorlása alá tartozó múzeumok tevékenységéhez szükséges kifizetések megvalósítása. Adásvétellel, beruházással, felújítással, termékbeszerzéssel, szolgáltatás igénybevételével érintett szerződéses partnerek. - - Szerződések, egyéb dokumentumok alapján szállítói számlák, számviteli bizonylatok, kötelezettségek kiegyenlítése. - - NSÜ - -
8. 401306 Egyéb vagyon-
gazdálkodási kiadások
A Nemzeti Sportinfrastruktúra Ügynökség tulajdonosi joggyakorlásához szükséges olyan kifizetések elszámolása, amelyek más kiadási előirányzathoz nem kapcsolhatók. - - - - - - NSÜ - -
9. 401317 A Nemzeti Sportinfrastruktúra Ügynökség működésének támogatása A Nemzeti Sportinfrastruktúra Ügynökség működéséhez szükséges forrás biztosítása. - - - havonta, egyenlő részletekben - - Magyar Államkincstár - -
10. 401328 A HM tulajdonosi joggyakorlásával kapcsolatos sport célú bevételek és kiadások
11. 401339 A HM tulajdonosi joggyakorlásával kapcsolatos sport célú kiadások
12. 399162 A HM tulajdonosi joggyakorlása alá tartozó sport célú társaságok forrás-
juttatásai
Az előirányzat felhasználásának célja a HM tulajdonosi joggyakorlása alá tartozó sport célú gazdasági társaságok részére tőkeemelés, pótbefizetés és tulajdonosi támogatás biztosítása és elszámolása. a HM tulajdonosi joggyakorlása alá tartozó sportcélú gazdasági társaságok Az állam-
háztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény (a továbbiakban: Áht.) 45. § (2) bekezdése alapján, az állami vagyon felügyeletéért felelős miniszter jóváhagyása esetén a támogatási szerződésben vagy támogatói okiratban foglaltaknak megfelelően.
biztosítható Tőkeemelés, pótbefizetés jogcímen, tulajdonosi határozat alapján. Tulajdonosi támogatás esetén egy összegben vagy részletekben, teljesítés- vagy időarányosan. Pótbefizetés esetén szerződés szerint. Tulajdonosi támogatás esetén a támogatási szerződésben vagy támogatói okiratban foglaltaknak megfelelően. Az államház-
tartásról szóló törvény végre-
hajtásáról szóló 368/2011. (XII. 31.) Korm. rendelet (a továbbiak-
ban: Ávr.) szerinti bármely biztosíték
-
13. 401351 A Nemzeti Sportügynökség Nonprofit Zrt. tulajdonosi joggyakorlásával kapcsolatos bevételek és kiadások
14. 401362 A Nemzeti Sportügynökség Nonprofit Zrt. tulajdonosi joggyakorlásával kapcsolatos kiadások
15. 401373 A Nemzeti Sport-
ügynökség Nonprofit Zrt. tulajdonosi joggyakorlása alá tartozó társaságok forrás-
juttatásai
Az előirányzat felhasználásának célja az NSÜ tulajdonosi joggyakorlása alá tartozó sport célú gazdasági társaságok részére tőkeemelés, pótbefizetés és tulajdonosi támogatás biztosítása és elszámolása. az NSÜ tulajdonosi joggyakorlása alá tartozó gazdasági társaságok Az Áht. 45. § (2) bekezdése alapján, az állami vagyon felügyeletéért felelős miniszter jóváhagyása esetén a támogatási szerződésben vagy támogatói okiratban foglaltaknak megfelelően. biztosítható Tőkeemelés, pótbefizetés jogcímen, tulajdonosi határozat alapján. Tulajdonosi támogatás esetén egy összegben vagy részletekben, teljesítés- vagy időarányosan. Pótbefizetés esetén szerződés szerint. Tulajdonosi támogatás esetén a támogatási szerződésben vagy támogatói okiratban foglaltaknak megfelelően. Ávr. szerinti bármely biztosíték NSÜ -