Budapest Főváros XIV. Kerület Zugló Önkormányzat Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói körében, a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 25. §-ban kapott felhatalmazás alapján a beruházások, felújítások jóváhagyásának rendjét a következők szerint szabályozza:
1. § (1) A rendelet hatálya kiterjed Budapest Főváros XIV. Kerület Zugló Önkormányzatára (a továbbiakban: Önkormányzat), továbbá mindazon szervekre (így különösen a Polgármesteri Hivatalra, az Önkormányzat fenntartásában lévő egyéb költségvetési szervekre, az Önkormányzat tulajdonában lévő gazdasági társaságokra), amelyek önkormányzati beruházást valósítanak meg (továbbiakban: beruházó).
(2) Az Önkormányzat a beruházói feladatokat más szervére ruházhatja, amely ellátja a beruházások előkészítésével, lebonyolításával és befejezésével kapcsolatos feladatokat (továbbiakban: beruházáslebonyolító).
2. § A rendelet hatálya azokra az önkormányzati beruházásokra és felújításokra (a továbbiakban: Beruházás) terjed ki, amelyek pénzügyi fedezetét részben vagy egészben az önkormányzat biztosítja, ideértve a pénzeszközök átvételével kapcsolatos megállapodásokon alapuló, valamint egyéb külső forrásból megvalósuló beruházásokat.
3. § E rendelet alkalmazásában:
1. Beruházás: a számvitelről szóló 2000. évi C. törvény 3. § (4) bekezdés 7. pontjában meghatározott tevékenység.
2. Felújítás: a számvitelről szóló 2000. évi C. törvény 3. § (4) bekezdés 8. pontjában meghatározott tevékenység.
3. Üzemeltető: az a jogi vagy természetes személy, áld a beruházás eredményeként létrehozott valamennyi eszköz (pl. tárgyi eszköz, immateriális javak) rendeltetésszerű használatához folyamatosan szükséges szolgáltatásokat ellátja.
4. Üzembe helyezés: a beruházás eredményeként létrehozott valamennyi eszköz (pl. tárgyi eszköz, immateriális javak) jellegű vagyontárgyak alkalmassági vizsgálata, rendszeres használatbavétele.
4. § (1) Ha a beruházás teljes beszerzési értéke a nettó 1 millió forintot meghaladja, beruházási, illetve felújítási engedélyokiratot (a továbbiakban: engedélyokirat) kell kiállítani, amely tartalmazza a beruházás jellemzőit, költségbecslését, ütemezését, a megvalósításhoz kapcsolódó valamennyi műszaki, pénzügyi, eljárási feladatot az 1. számú melléklet szerinti tartalommal.
(2) A beruházás indítása csak az engedélyokirat kiállítását követően lehetséges.
4/A. § * (1) Ha a beruházás tervezésének költségvetésben tervezett becsült összege a nettó 5.000.000 (ötmillió) forintot meghaladja, tervezési célokmány állítható ki a 3. számú melléklet szerinti tartalommal. A tervezés ebben az esetben a tervezési célokmány kiállítását követően indítható. A tervezési célokmány az abban szerepeltetett tervezési feladat indíthatósága tekintetében engedélyokiratnak minősül.
(2) A tervezési célokmány jóváhagyására, módosítására az 5–6. §-ban foglaltakat kell alkalmazni azzal, hogy a módosítás a 6. § (1) bekezdésben felsoroltakon túl a tervezés meghiúsulása esetén is indokolt.
5. § (1) Az engedélyokiratot a polgármester hagyja jóvá.
(2) Az engedélyokiratot törvényességi szempontból a jegyző, míg pénzügyi szempontból a Gazdasági Osztály vezetője a jóváhagyást megelőzően ellenjegyzi, egyben a fedezet rendelkezésre állását igazolja.
6. § (1) A jóváhagyott engedélyokiratot a kiállítására vonatkozó szabályok megfelelő alkalmazásával módosítani kell, ha:
a) a jóváhagyott funkcióban változás következik be,
b) a jóváhagyásban szereplő alapvető naturáliákban 5%-nál nagyobb mértékű változás következik be, vagy a beruházás meghiúsul.
c) ha a szükséges előirányzat a rendelkezésre álló, jóváhagyott előirányzattól (tartalékkal és ÁFA-val) +5%-kal eltér.
d) ha a több éves beruházás esetén az éves ütemezés változik.
e) ha a jóváhagyott befejezési határidő három hónapot meghaladóan eltolódik, vagy a beruházás meghiúsul, ellehetetlenül.
(2) A módosítást a beruházáslebonyolítónak kezdeményeznie és indokolnia kell a 6. § (1) bekezdésében foglalt változások bekövetkezését megelőzően.
(3) A módosítás jóváhagyásáról új okmányt kell kiállítani „Engedélyokirat ... sz. módosítása” elnevezéssel a jóváhagyásra vonatkozó szabályok szerint. Az engedélyokirat módosításához a korábbi engedélyokirato(ka)t is csatolni szükséges.
7. § A beruházási munkák részbeni vagy teljes befejezésekor műszaki átadás-átvételt kell tartani. Ha a beruházás tárgya üzemszerű használatra alkalmatlan, átvételét meg kell tagadni.
8. § Az elkészült beruházásokat üzembe kell helyezni. A beruházásra vonatkozó rendelkezések, műszaki, hatósági és pénzügyi előírások betartásáért, a jóváhagyásnak megfelelő megvalósításért a beruházáslebonyolító felelős.
9. § Az elkészült beruházások üzembe helyezését követően 8 napon belül üzembe helyezési okmányt kell készíteni a 2. számú melléklet szerinti tartalommal, melyet aktiválás céljából a Gazdasági Osztályra meg kell küldeni.
10. § Amennyiben a beruházás forrásai között önkormányzaton kívüli, külső forrás szerepel, a beruházás finanszírozásáról szerződést kell kötni, és a beruházás befejezését követően a finanszírozó bevonásával a vonatkozó jogszabályoknak megfelelően kell elszámolni.
11. § E rendelet 2020. április 1-jén lép hatályba, rendelkezéseit a 2020-ban indult, folyamatban lévő beruházások lebonyolítása során is megfelelően alkalmazni kell.
Horváth Csaba | dr. Tiba Zsolt | |
polgármester | jegyző |
Jóváhagyás száma, kelte:
1. A Beruházó/felújító * megnevezése, címe:
2. Az Üzemeltető megnevezése, címe:
3. A Beruházáslebonyolító megnevezése, címe:
4. A beruházás/felújítás * megnevezése:
– helye
– kezdési időpontja (év, hónap)
– befejezésének időpontja (év, hónap)
– teljes bekerülési költség összege (ÁFA-val)
– visszaigényelhető (levonható) ÁFA összege:
– több éves beruházás/felújítás * esetén éves ütemezés:
– jellemző kapacitásának mutatói:
– megvalósítás tervezett módja:
5. A beruházás/felújítás * jóváhagyását követő feladatok:
(pl. tervezés, engedélyezés, kivitelező kiválasztása, közbeszerzési eljárás lefolytatása)
6. A megvalósuláshoz szükséges dokumentumok, engedélyek, egyeztetések, a megvalósítás jogi feltételei:
7. Megtérülés ideje:
8. A megvalósult beruházás/felújítás *
– tulajdonosa:
– üzemeltetője:
9. Egyéb rendelkezések:
10. Dokumentumok:
11. A beruházás/felújítás * megvalósításának becsült költségei:
(millió forintban, két tizedessel) | ||
Költségek megnevezése | ||
Beruházás/felújítás * ráfordításai (ÁFA nélkül) | ||
– tervezés | ||
– bontás | ||
– építés | ||
– gép | ||
– egyéb | ||
Összesen (AFA nélkül) | ||
– tartalék keret | ||
Beruházás/felújítás * nettó bekerülési költsége összesen | ||
Általános forgalmi adó összesen | ||
Teljes bekerülési költsége összesen |
12. A költségtervezés módja:
13. A beruházás/felújítás * előirányzat forrásai bontásban
(millió forintban, két tizedessel) | ||
Pénzügyi források | ||
a) önkormányzati beruházási/felújítási * ktv. előirányzat | ||
b) egyéb saját forrás összesen ebből visszaigényelhető ÁFA | ||
c) külső forrás (átvett pénzeszközök, támogatások) | ||
Források összesen |
Kelt: ......................................
.......................................
polgármester
(vagy az általa kijelölt alpolgármester)
Az engedélyokiratot törvényességi szempontból ellenjegyzem:
.....................................
jegyző
(vagy az általa kijelölt aljegyző)
Az államháztartásról szóló jogszabályok rendelkezéseinek megfelelő költségvetési fedezet rendelkezésre áll, az engedélyokiratot pénzügyi szempontból ellenjegyzem:
........................................
Gazdasági Osztály vezetője
(vagy az általa kijelölt pénzügyi ellenjegyző)
Iktatószám: | Üzembe helyezési okmány sorszáma: |
1. A beruházás/felújítás * megnevezése és azonosító száma:
2. Az üzemeltető megnevezése és címe:
3. A beruházó statisztikai számjele:
4. A beruházás/felújítás * helye, helyrajzi szám:
5. A beruházás/felújítás * döntési jogköre:
6. A fejlesztés jellege:
7. A beruházás/felújítás * célja:
8. Üzembe helyezés időpontja:
9. A beruházás/felújítás * költségei:
Ft. | ||
Eredeti költség-előirányzat (bruttó) ........ | Az üzembe helyezéskor érvényes költség-előirányzat | |
Beruházási/felújítási * költség: | ||
Fejlesztési költség: |
10. A jelen üzembe helyezési okmány kiállítása előtt a beruházásból/felújításból * már korábban üzembe helyezett eszközök aktivált értéke:
11. A jelenleg üzembe helyezett eszközök aktivált értéke (leltárfelvételi egységenkénti részletezésben):
12. Aktivált eszköz értéke összesen (2. és 3. pont együttesen):
13. Beruházásra vonatkozó adatok:
– a szállító megnevezése
– a számla száma
– a számla kelte
– számla szerinti nettó érték
14. Terv szerinti értékcsökkenés leírásra vonatkozó adatok:
– Écs leírás kezdete
– Écs leírás kulcsa vagy hasznos élettartam
– Maradványérték
15. Ebből: az aktiválásig nem számlázott, illetve pénzügyileg nem teljesített érték:
16. Üzembe helyezett eszköz kapacitása (műszaki jellemzője):
Mennyisége | ||||
Az alapkapacitások megnevezése | Mennyiségi egysége | Jelen üzembe helyezési okmány kiállítása előtt belépett | Jelen üzembe helyezéskor ténylegesen belépett | |
17. A 4. sorban szereplő értékből:
üzemgazdasági beruházási költség:
18. Jelen üzembe helyezéssel:
a) az alapkapacitást nem érintő üzembe helyezés:
b) az alapkapacitás részlegesen beépített:
c) az alapvető kapacitás belépett:
d) az egész beruházás/felújítás * üzembe helyezésre és teljes befejezésre került:
A beruházás/felújítás * üzembe helyezését (rendszeres használatba vételét) elrendelem.
Kelt:
....................................
Beruházáslebonyolító
Kapják:
1. Polgármester,
2. Jegyző,
3. Beruházáslebonyolító,
4. Gazdasági Osztály
5. Zuglói Polgármesteri Hivatal irattára.
Jóváhagyás száma, kelte:
1. A tervezés előkészítő megnevezése, címe:
2. A terveztető megnevezése, címe:
3. A Beruházás és a műszaki tartalom rövid megnevezése
4. A tervezett Beruházás helye:
5. A tervezés kezdési időpontja (év, hónap):
6. A tervezés befejezésének időpontja (év, hónap):
7. A tervezés előkészítés becsült költségei és összege (nettó + ÁFA):
8. A tervezési feladat éves ütemezése:
Kelt:
.........................
polgármester
(vagy az általa kijelölt alpolgármester)
A tervezési célokmányt törvényességi szempontból ellenjegyzem:
.........................
jegyző
(vagy az általa kijelölt aljegyző)
Az államháztartásról szóló jogszabályok rendelkezéseinek megfelelő költségvetési fedezet rendelkezésre áll, a tervezési célokmányt pénzügyi szempontból ellenjegyzem:
.........................
Gazdasági Osztály vezetője
(vagy az általa kijelölt pénzügyi ellenjegyző)