1. § A R.3. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) vagyon: az az ingatlan, jármű, gépi meghajtású termelő- és munkaeszköz, készpénz, takarékbetét, értékpapír, továbbá vagyoni értékű jog, amelynek
A) Szociális ellátásoknál:
külön-külön számított forgalmi értéke, illetőleg összege az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének a húszszorosát, vagy együttes forgalmi értéke az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének az ötvenszeresét meghaladja. A szociális rászorultságtól függő pénzbeli ellátások jogosultsági feltételeinek vizsgálatánál nem minősül vagyonnak az az ingatlan, amelyben az érintett személy lakik;
B) Gyermekvédelmi ellátásoknál:
a) külön-külön számítva az öregségi nyugdíj legkisebb összegének huszonötszörösét, vagy
b) együtt számítva az öregségi nyugdíj legkisebb összegének hetvenötszörösét
meghaladja, és amelynek hasznosítása nem veszélyezteti a vagyonnal rendelkező megélhetésének feltételeit. Nem tekinthető vagyonnak az az ingatlan, amelyben a szülő, vagy a tartásra köteles más törvényes képviselő életvitelszerűen lakik, továbbá a mozgáskorlátozottságra tekintettel fenntartott gépjármű.”
A R. 3. § (2) bekezdés második mondata helyébe a következő rendelkezés lép:
„Nem minősül jövedelemnek a temetési segély, az alkalmanként adott átmeneti segély, a lakásfenntartási támogatás, a rendkívüli gyermekvédelmi támogatás, a nevelőszülők számára fizetett nevelési díj és külön ellátmány, az anyasági támogatás, valamint - a személyes gondoskodásért fizetendő személyi térítési díj megállapítása kivételével - a súlyos mozgáskorlátozott személyek pénzbeli közlekedési kedvezményei, a rokkantsági járadék, a vakok személyi járadéka és a fogyatékossági támogatás.”
2. § A R. 4. § (1)-(2) bekezdése helyébe az alábbi rendelkezés lép:
„(1) A szociális és gyámügyi igazgatási ügyben megkeresett szerv és a szakhatóság a megkeresésnek 10 napon belül köteles eleget tenni.
(2) Az önkormányzati hatósági ügyekben a szociális és gyámügyi hatáskört gyakorló szerv vezetője az eljárási határidőt - indokolt esetben - egy ízben, legfeljebb 15 nappal meghosszabbíthatja.”
A R. 5. § (2) bekezdésében a „Gyámügyi Részlegnél” kifejezés helyébe „Gyámügyi Csoportjánál” kifejezés kerül.
A R. 5. § (4) bekezdésben a „Humánszolgáltató Iroda” kifejezés helyébe az „Oktatási Kulturális és Sport Iroda” kifejezés kerül.
A R. 8. § (1) bekezdés a) és b) pontjából a „szociális” szó kimarad.
3. § A R. 9. § (1) bekezdése helyébe az alábbi rendelkezés lép:
„(1) A polgármester a gyermeket rendszeres támogatásban részesíti, ha a gyermeket gondozó családban az egy főre jutó havi jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegét és a családban történő nevelkedés nem áll a gyermek érdekével ellentétben, feltéve, hogy a vagyoni helyzet vizsgálata során az egy főre jutó vagyon értéke nem haladja meg külön-külön vagy együttesen a 3. § (1) bek. B) pontjában meghatározott értéket.”
A R. 9. § (2)-(4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép, egyidejűleg a jelenlegi (2)-(4) bekezdések számozása (5)-(7) bekezdésre módosul:
„(2) A kérelemben, valamint a jövedelemnyilatkozatban szereplő adatok valódisága környezettanulmány készítésével vizsgálható. Amennyiben hivatalos tudomás, vagy a környezettanulmány megállapításai alapján a gyermeket gondozó család életkörülményei nem felelnek meg a jövedelem-nyilatozatban szereplő adatoknak, a vagyoni helyzetet vizsgálni kell. A vagyoni helyzet vizsgálata kiterjed a közös háztartásban élő közeli hozzátartozók vagyonára.
(3) A polgármester a rendszeres támogatás iránti kérelmet elutasítja, ha a (2) bekezdésben megjelölt személyek együttesen, vagy külön-külön a 3. § (1) bek. B) pontjában meghatározott értékű vagyonnal rendelkeznek.
(4) Azon tanulói, vagy hallgatói jogviszonnyal rendelkező gyermek után, akire tekintettel a tárgyév szeptember hónapjában rendszeres támogatást folyósítanak - kormányrendeletben meghatározott mértékű - egyszeri támogatás jár. Az egyszeri támogatás összegét a szeptember hónapban esedékes rendszeres támogatás folyósításával egyidejűleg kell kifizetni”
A R. 9. § (5) bekezdése sorszáma 10. § (1) bekezdésre változik, melynek bevezető mondata helyébe a következő rendelkezés lép:
„10. § (1) Csak különösen indokolt esetben állapítható meg a rendszeres gyermekvédelmi támogatás pénzbeli ellátásként:”
A R. 9. § (6) bekezdése 10. § (2) bekezdésre változik.
A R. 10. § (1) bekezdés sorszáma (3) bekezdésre változik, míg a (2) bekezdés kimarad.
4. § A R. 11. § (2) bekezdése kimarad.
A R. 11. § (3) bekezdés sorszáma (2) bekezdésre változik.
A R. 11. §-a az alábbi új (3) bekezdéssel egészül ki:
„(3) Rendkívüli méltánylást érdemlő esetben - az Egészségügyi és Szociális Bizottság javaslatára - a (2) bekezdésben megjelölt felső határtól el lehet térni, melyről a Képviselőtestület minősített többséggel dönt.”
5. § A R. 17. § (2) bekezdés kimarad, egyidejűleg a (3) bekezdés sorszáma (2) bekezdésre változik.
A R. l7. § (3) bekezdés helyébe a következő rendelkezés lép:
„Rendkívüli méltánylást érdemlő esetben - az Egészségügyi és Szociális Bizottság javaslatára - a (2) bekezdésben megjelölt felső határtól el lehet térni, melyről a Képviselőtestület minősített többséggel dönt.”
6. § A R. 22. § (1) bekezdése a) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) A polgármester rendszeres szociális segélyt állapít meg annak a személynek, aki
a) a 18. életévét betöltötte és aktív korú, továbbá
aa) munkaképességét legalább 67%-ban elvesztette, vagy
ab) vakok személyi járadékában részesül, illetőleg
ac) fogyatékossági támogatásban részesül,”
A R. 22. §(3) bekezdés helyébe a következő rendelkezés lép:
„(3) Az (1) bekezdés b) pontja alkalmazásában aktív korú nem foglalkoztatott személynek minősül az, aki
a) a munkanélküli járadék, illetőleg a jövedelempótló támogatás folyósítási időtartamát kimerítette, vagy
b) a rendszeres szociális segély iránti kérelem benyújtását megelőző kettő évben a lakóhely szerint illetékes települési önkormányzattal, vagy a megyei, fővárosi munkaügyi központtal (a továbbiakban munkaügyi központ), illetőleg annak kirendeltségével legalább egy év időtartamig együttműködött és kereső tevékenységet nem folytat, ide nem értve a települési önkormányzat által szervezett foglalkoztatást és az alkalmi munkavállalói könyvvel végzett munkát.”
A R. 22. § (4) bekezdés bevezető mondata helyébe az alábbi rendelkezés lép:
„(4) Nem állapítható meg rendszeres szociális segély, illetőleg a megállapított ellátást meg kell szüntetni annak”
A R. 22. §(4) bekezdés b) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
„b) az aktív korú nem foglalkoztatott személynek, aki
ba) a rendszeres szociális segély iránti kérelem benyújtását közvetlenül megelőzően folyósított jövedelempótló támogatásának időtartama alatt az önkormányzattal, illetőleg a munkaügyi központtal nem működött együtt,
bb) a rendszeres szociális segély megállapítását megelőzően, valamint a segély folyósításának időtartama alatt nem működött együtt,
bc) katonai szolgálatot teljesít,
bd) az Flt szerinti munkanélküli járadékra jogosultságot szerzett,
be) kereső tevékenységet folytat, ide nem értve a települési önkormányzat által szervezett foglalkoztatásban való részvételt és az alkalmi munkavállalói könyvvel történő munkavégzést.”
A R. 22. §(5) bekezdés a) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
(A rendszeres szociális segély mértékét úgy kell megállapítani, hogy:)
„a) a 67%-ban rokkant, a vak személyi járadékban, fogyatékossági támogatásban részesülő személy esetén a saját egyéb jövedelmével együtt a legkisebb öregségi nyugdíj összegét,...”
A R. 22. § (6) bekezdés helyébe az alábbi rendelkezés lép, egyidejűleg a (6) bekezdés sorszáma (7) bekezdésre változik:
„(6) Szünetel a rendszeres szociális segély folyósítása, ha az aktív korú nem foglalkoztatott személy az önkormányzat által szervezett foglalkoztatásban vesz részt, ide nem értve az alkalmi munkavállalói könyvvel történő foglalkoztatást.”
A R. 22. § (7) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(7) Az aktív korú nem foglalkoztatott személy részére a rendszeres szociális segély iránti kérelem a munkanélküliek jövedelempótló támogatása, illetőleg az Flt. alapján folyósított munkanélküli járadék folyósítási időtartamának kimerítésétől számított tizenkettő hónapon belül nyújtható be. E határidő a gyermekgondozási segély igénybevétele esetében harminchat hónap.”
A R. 22. §-a az alábbi új, (8) bekezdéssel egészül ki:
„(8) Az aktív korú nem foglalkoztatott személy a rendszeres szociális segély megállapításának, folyósításának feltételeként a Munkaügyi Központ kirendeltségével, a FESZOFE Kht-val, valamint a Családsegítő Szolgálat illetékes központjával együttműködni köteles a közöttük létrejött írásbeli megállapodásban foglaltak szerint.”
A R. 23. § (1) bekezdés d) pontja helyébe a következő rendelkezés lép, egyidejűleg a d) pont sorszáma e) pontra változik:
„d) fogyatékossági támogatás esetén a megyei, fővárosi egészségbiztosítási pénztár igazolását az adott támogatásról,”
A R. 28. § (1) bekezdése az alábbi c) ponttal kiegészül:
„c) a jövedelemmel rendelkező jogosult esetén a b) pont szerinti összegnek és a jogosult havi jövedelmének a különbözete.”
A R. 28. §(2) bekezdés helyébe a következő rendelkezés lép, egyidejűleg a (2)-(4) bekezdések sorszáma (3)-(5) bekezdésre változik.
„(2) Az (1) bekezdés alkalmazásában nem minősül jövedelemnek annak a nem rendszeres munkavégzéssel járó tevékenységnek a havi ellenértéke, amely a legkisebb öregségi nyugdíj 40%-át nem éri el.”
7. § A R. 30. § -a helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) A Ferencvárosi Önkormányzat a fenntartásában működő közoktatási intézmények (általános, közép-és szakiskolák) ferencvárosi bejelentett lakosú nappali tagozatos tanulói részére az alábbi támogatásokat nyújtja:
a) az általános iskolák l-5. osztályos tanulói ingyenesen kapják a szükséges taneszköz-csomagot,
b) az 1-12. osztályba járó valamennyi tanuló ingyenesen kapja a szükséges tankönyveket.
(2) Az iskola által kijelölt tankönyvcsomag ára nem haladhatja meg önkormányzatunk költségvetési rendeletében megállapított egy tanulóra jutó mértéket.
(3) A ferencvárosi bejelentett lakosú, de nem az önkormányzatunk fenntartásában működő középiskolák nappali tagozatos tanulói szociális rászorultságuk alapján a szükséges tankönyvek átlagos költségének 50%-át kapják támogatásként.
(4) A (3) bekezdésben meghatározott tankönyvtámogatás iránti kérelmeket a jövedelemigazolással együtt az Oktatási és Sport Irodához kell benyújtani minden év október 3l-ig.”
8. § A R. 33. § (4) bekezdése az alábbiak szerint módosul:
„(4) Különösen indokolt esetben a képviselőtestület közgyógyellátásra való jogosultságot akkor is megállapíthat, ha az egy főre eső jövedelem a b.) pontban foglaltak szerinti mértéket legfeljebb 500.- Ft-tal meghaladja.”
9. § A 37. § (6) bekezdésében a „Humánszolgáltató Iroda” helyébe az „Oktatási Kultúrális és Sport Iroda” lép.
A R. 37. § (7)-(8) bekezdése helyébe az alábbi rendelkezés lép, egyidejűleg a (7)-(8) bekezdés sorszáma (9)-(10) bekezdésre változik:
„(7) Az ellátást nyújtó intézmény, illetve az Oktatási Kulturális és Sport Iroda nem állapíthat meg (6) bekezdés szerint további étkezési térítési díj kedvezményt, illetve a már nyújtott támogatást meg kell szüntetnie azon gyermek esetében, aki után a szülő már gyermekvédelmi támogatásban részesül.
(8) Ha az intézmény vezetője, vagy pedagógusa a gyermek ellátatlanságát tapasztalja, azt köteles a gyámhatóság felé soron kívül jelezni, kérve a rendszeres gyermekvédelmi támogatás étkezésben történő megállapítását.”
E rendelet a kihirdetést követő nap lép hatályba.
A 2. sz. melléklet helyébe e rendelet melléklete lép.
Budapest, 2000. február 29.
Dr. Gegesy Ferenc s.k. | Dr. Oszvári István s.k. | |
polgármester | jegyző |
Budapest, 2000. február 29.
Dr.Gegesy Ferenc s.k. | Dr.Oszvári István s.k. | |
polgármester | jegyző |
A legkisebb öregségi nyugdíj százalékában
Támogatás fajtája | Egy főre jutó havi nettó átlagjöv. a legkisebb öregségi nyugdíj %-ában | |||||
100% alatt | 100-125% | 125-150% | 150-170% | 170-200% | ||
Átmeneti segély Rendkívüli gyermekvédelmi támogatás (gyermekenként) | legfeljebb l70% | |||||
Rendszeres gyermekvédelmi támogatás (gyermekenként) - tartósan beteg gyermek | 20% 30% | -20% | - | - | - | |
taneszköz-és tankönyv támogatás | alanyi jogon | |||||
Rendszeres szociális segély - rokkant, vak szem. járadékban részesülő - aktív korú, nem foglalkoztatott | kiegészítés 100%-ra 70%-ra | - | - | - | - | |
Idős korúak járadéka - családban élők - egyedülállók | kiegészítés 90%-ra 100%-ra | - | - | - | - | |
Karácsonyi támogatás | 40% | 30% | 20% | l0% méltányosság. | ||
Lakásfenntartási támogatás | 30% | 20% | 13% | 9% | 7% de min. 1.000 Ft | |
Ápolási díj: - alanyi - méltányos | 100% 60% | 100% 60% | 100% 60% | 100% 60% | - | |
Jövedelempótló támogatás | kiegészítés 80%-ra | - | - | - | - | |
Temetési segély | temetési költség 10 - 100%-a - a legkisebb öregségi nyugdíj 300%-áig | |||||
Közgyógyellátásra jogosultság 70 év felett (legkisebb öregségi nyugdíj 250, ill. 300%-áig) Közgyógyellátásra jogosultság a gyógyszerköltség/jövedelem függvényében (legkisebb öregségi nyugdíj l70 ill.200%-áig) | l0% + 500 Ft méltányosság | 25% | ||||
Gyermekétkezés személyi térítési díj csökkentése | 50% | 25% | ||||
Személyes gondoskodást nyújtó intézmény személyi térítési dij csökkentése | 90% | 75% | 50% | 25% |