Paks Város Önkormányzata Képviselő-testülete az anyakönyvi eljárásról szóló 2010. évi I. törvény 96. §-ában kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1. § A rendelet hatálya kiterjed Paks város Önkormányzatának (a továbbiakban: önkormányzat) illetékességi területén történő házasságkötésre, a bejegyzett élettársi kapcsolat létesítésére (a továbbiakban: anyakönyvi esemény).
2. § * E rendelet alkalmazásában:
1. Alapszolgáltatás: anyakönyvvezető jogszabályban rögzített hivatalos szövege, köszöntője, gyűrűhúzás, emléklap.
2. Hivatali helyiség: az önkormányzat által biztosított, az anyakönyvi esemény lebonyolítására alkalmas hivatali helyiség, a 7030 Paks, Dózsa György út 55–61. szám alatti földszinti házasságkötő terem, valamint a földszinti kis házasságkötő terem.
3. Hivatali munkaidő: a Paksi Polgármesteri Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzatában meghatározott munkaidő.
4. Többletszolgáltatás: az alapszolgáltatáson felül az 1. és 2. mellékletben meghatározott szolgáltatás.
3. § (1) * Anyakönyvi esemény megtartására hivatali munkaidőn kívül péntek 14.00–18.00 óra között, szombaton 13.00–19.00 óra között kerülhet sor.
(2) * Az (1) bekezdésben foglalt időponttól eltérő időpontra a jegyző indokolt esetben – így különösen betegség, külföldi utazás, hitelfelvétel – engedélyezheti az anyakönyvi esemény megtartását. Az indokolt körülményt a feleknek hivatalos irattal igazolniuk kell. Amennyiben ez nem áll rendelkezésre, a feleknek teljes bizonyító erejű magánokiratba foglalt nyilatkozatot kell becsatolniuk.
(3) * Az egy napon tartandó több anyakönyvi esemény időpontját úgy kell engedélyezni, hogy a két esemény közvetlenül kövesse egymást, azzal, hogy anyakönyvi eseményekre hivatali helyiségben 60, hivatali helyiségen kívül 90 percenként kerülhet sor.
(4) * Az anyakönyvi esemény hivatali helyiségen kívüli tartását a jegyző akkor engedélyezheti, ha
a) annak időpontja nem ütközik a hivatali helyiségben már előjegyzett anyakönyvi eseménnyel, és
b) az anyakönyvvezető munkakörének ellátását nem akadályozza, és
c) a felek az anyakönyvi eljárásról szóló törvényben foglalt feltételeken túl gondoskodnak az anyakönyvi esemény megrendezésének méltó keretéről.
(5) * Az engedély kiadása előtt az anyakönyvvezető köteles meggyőződni a megjelölt helyszínnek az esemény lebonyolítására való alkalmasságáról a tekintetben is, hogy a személyes adatok és az anyakönyvi alapiratok megfelelő védelme biztosított-e. A hivatali helyiségen kívüli, illetve hivatali munkaidőn kívüli anyakönyvi esemény tartása iránti kérelem ügyében a jegyző az anyakönyvvezetővel történt egyeztetést követően dönt.
(5a) * Ha a hivatali helyiségen kívüli esemény helyszíne Paks Város Önkormányzata tulajdonában lévő, 7030 Paks, Duna 1531,517 és 1531,613 fkm jobb parti szelvények között található (Duna-part Korzó), U–1147 lajstromszámú Paksi Vízi színpad elnevezésű úszóműállás (a továbbiakban: Vízi színpad), hivatali helyiségen kívüli esemény – a Vízi színpad szabadkapacitása estén – adott év május 1. és augusztus 31. közötti időszakban, hivatali munkaidőn túl engedélyezhető.
(5b) * Az engedélyező határozatban fel kell hívni az ügyfél figyelmét az alábbiakra:
a) a Vízi színpad időjárási körülményeknek való kitettségére tekintettel az anyakönyvi esemény megtartása akár az esemény kezdése előtt közvetlenül, vagy az esemény alatt meghiúsulhat, vagy félbeszakadhat. Az önkormányzat póthelyszín biztosítására, továbbá vis maior esemény esetén kártérítésre nem kötelezett. Vis maior eseménynek minősül különösen a rendkívüli időjárási, vízállási körülmény, a természeti, vízi közlekedési katasztrófa helyzet.
b) az anyakönyvi eseményt megrendelő köteles helytállni az anyakönyvi eseményen résztvevő, mind a Vízi színpadon, mind pedig parton tartózkodó személyek magatartásából eredő sérülésekért, károkért.
c) a Vízi színpadon az anyakönyvi esemény ideje alatt az üzemeltető személyzetén túl egyidejűleg maximum 15 fő 18. életévét betöltött személy tartózkodhat.
(6) *
4. § Paks Város Önkormányzata Képviselő-testülete az anyakönyvi események megrendezésével kapcsolatos szolgáltatásokat a főállású anyakönyvvezető, helyettesítő anyakönyvvezető, kisegítő anyakönyvezető (a továbbiakban együtt: anyakönyvvezető) és az anyakönyvi események rendezését segítő személy (a továbbiakban: anyakönyvvezető munkáját segítő személy) útján biztosítja.
5. § (1) A hivatali munkaidőn belül és a hivatali helyiségben történő anyakönyvi esemény tartása, a rendeletben foglaltak szerint díjmentes.
(2) *
(3) * Az anyakönyvi esemény tartása során díjmentesek az alapszolgáltatások.
(4) * A hivatali helyiségen kívüli, valamint a hivatali munkaidőn kívül történő anyakönyvi esemény során az alapszolgáltatásokon felül az 1. mellékletben felsorolt díjköteles szolgáltatások vehetők igénybe az ott meghatározott díjtételekkel.
(5) * A hivatali helyiségen kívül és a hivatali munkaidőn túl történő anyakönyvi eseményekért a megrendelők az általuk a rendelet 1. mellékletében szereplő szolgáltatásokból választott díjon felül a rendelet 2. mellékletében meghatározott díjat kötelesek fizetni. Ha a hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi eseményre rendkívüli körülmény miatt kerül sor, az esetben a megrendelő mentesül a rendelet 2. melléklet 3. és 4. sorszám szerinti díj megfizetése alól.
(6) Az (5) bekezdésben meghatározott rendkívüli körülménynek minősül, ha valamelyik anyakönyvi eseményben érintett fél közeli halállal fenyegető egészségi állapota miatt kerül sor a hivatali helyiségen kívül történő anyakönyvi eseményre. A rendkívüli körülmény megítélésére a képviselő-testülettől kapott átruházott határkörben a jegyző jogosult.
(7) A szolgáltatási díjakat az önkormányzat költségvetési elszámolási számlájára, vagy a házipénztárba történő befizetéssel kell a megrendelés alapján, illetve az engedélyező határozatban foglaltaknak megfelelően befizetni.
(8) Amennyiben az anyakönyvi esemény megtartása elmarad és azt a felek az ünnepséget megelőzően legalább 2 nappal az anyakönyvvezetőnek bejelentik, a szolgáltatási díjat a Jegyző – kérelemre – a Polgármesteri Hivatal útján, a bejelentéstől számított 15 munkanapon belül visszafizeti.
6. § * (1) A hivatali munkaidőn kívül és a hivatali helyiségen kívül történő anyakönyvi eseményen közreműködő anyakönyvvezetőt – ha a közszolgálati tisztviselőkről szóló törvény szerinti rendkívüli munkavégzésért meghatározott szabadidő kiadását nem kérte – anyakönyvi eseményenként a 3. melléklet 1. pontjában foglalt táblázat szerinti díjazás illeti meg.
(2) Az anyakönyvvezetőnek – az (1) bekezdésben meghatározott díjazáson felül – a 3. melléklet 2. pontjában foglalt táblázat szerinti évi egyösszegű időszakos díjazás is jár.
(3) Az (1) bekezdésben meghatározott díj kifizetésére minden hónap 5. napjáig, a (2) bekezdésben meghatározott díj kifizetésére tárgyév március 31. napjáig kerül sor.
7. § (1) Ez a rendelet 2018. január 1-jén lép hatályba.
(2) A rendelet rendelkezéseit a hatálybalépés után kezdeményezett anyakönyvi eseményekre kell alkalmazni.
(3) *
Paks, 2017. november 17.
Szabó Péter polgármester | Dr. Blazsek Balázs címzetes főjegyző |
Kihirdetési záradék:
A rendelet 2017. november 17-én kihirdetésre került.
Dr. Blazsek Balázs címzetes főjegyző |
A | B | ||
1. | Összetevők | Bruttó díjak | |
2. | MŰVÉSZETI ELEMEK: | ||
3. | gépi zene (standard összeállítás) | 2500 Ft | |
4. | gépi zene (hozott) | 2000 Ft | |
5. | VIRÁG | ||
6. | szülők köszöntéséhez 1 szál rózsa/fő | virág aktuális ára | |
7. | EGYÉB | ||
8. | pezsgős koccintás hozott pezsgővel (maximum 9 fő) | 1.000 Ft/alkalom | |
9. | pezsgős koccintás (maximum 9 fő) | 2.500 Ft/alkalom | |
10. | házassági anyakönyvi kivonat borító (A/4) | 5.000 Ft/borító | |
11. | 3 db gyertya és ünnepélyes gyertyagyújtás | 5.000 Ft | |
12. | Homoköntés | 5.000 Ft | |
13. | Egyéb ceremónia elem hozott kellékkel | 2.000 Ft/ceremónia | |
14. | SZERVEZÉSI KÖLTSÉG * | ||
15. | szervezési, lebonyolítási költség (40 főig) | 12.000 Ft | |
16. | szervezési, lebonyolítási költség (40 fő felett) | 20.000 Ft | |
17. | hivatali helyiségen kívüli helyszínen szervezési, lebonyolítási költség | 19.000 Ft | |
A | B | ||
1. | Hivatali munkaidőn kívüli esemény helyszíne | Bruttó díj | |
2. | Hivatali munkaidőn kívül hivatali helyiségben | 20.000 Ft | |
3. | Hivatali munkaidőn kívül és hivatali helyiségen kívül – kivéve a 4. pont szerinti helyszínt – | 50.000 Ft | |
4. | Hivatali munkaidőn kívül és hivatali helyiségen kívül, a Vízi színpadon | 85.000 Ft (A díj tartalmazza az anyakönyvi esemény rendeltetésszerű és biztonságos megtartásához szükséges helyszín biztosítását az esemény idejére, valamint előtte és után 2–2 óra időtartamra. A díj nem tartalmazza a rendezvényszervezési szolgáltatást, az esetlegesen igényként felmerülő hangosítást, díszítést, világítást, és az ehhez szükséges eszközöket) | |
1. Az anyakönyvvezető anyakönyvi eseményenként történő díjazása
A | B | ||
1. | Anyakönyvi eseménye ideje és helye | Bruttó díj (Ft) | |
2. | Hivatali munkaidőn kívül hivatali helyiségben | 12.000 | |
3. | Hivatali munkaidőn kívül hivatali helyiségen kívül | 20.000 |
2. Az anyakönyvvezető időszakos díjazása
A | B | ||
1. | Anyakönyvvezető beosztása | Bruttó díj | |
2. | főállású anyakönyvvezető | az illetményalap 180%-a | |
3. | helyettesítő anyakönyvvezető | az illetményalap 140%-a | |
4. | kisegítő anyakönyvvezető | az illetményalap 100%-a | |