Paks Város Önkormányzata Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában meghatározott feladatkörében a következőket rendeli el:
1. § A rendelet hatálya kiterjed Paks város Önkormányzatának (a továbbiakban: önkormányzat) illetékességi területén az önkormányzat közreműködésével történő családi esemény társadalmi megünneplésére.
2. § E rendelet alkalmazásában:
1. * Családi esemény: a névadó, valamint a házassági évforduló.
2. Hivatali helyiség: az önkormányzat által biztosított, a családi esemény lebonyolítására alkalmas hivatali helyiség, 7030 Paks, Dózsa Gy. út 55–61. szám alatti földszinti házasságkötő terem, valamint földszinti kis házasságkötő terem.
3. Hivatali munkaidő: a Paksi Polgármesteri Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzatában meghatározott munkaidő.
4. Munkaszüneti nap: január 1., március 15., Nagypéntek, húsvét hétfő, május 1., Pünkösd hétfő, július 1. (Közszolgálati Tisztviselők Napja), augusztus 20., október 23., november 1., december 24., 25., 26.
3. § (1) A családi esemény helyszíne a rendeletben foglalt szolgáltatások igénybevétele vonatkozásában az önkormányzat hivatali helyisége lehet.
(2) A családi esemény tartását a jegyző engedélyezi.
(3) A családi esemény tartására irányuló kérelmet a felek az engedélyező határozat, vagy az eljárást megszüntető végzés jogerőre emelkedéséig vonhatják vissza.
4. § Paks Város Önkormányzata Képviselő-testülete a családi események megrendezésével kapcsolatos szolgáltatásokat a főállású anyakönyvvezető, helyettesítő anyakönyvvezető, kisegítő anyakönyvezető (a továbbiakban együtt: anyakönyvvezető) és a családi események rendezését segítő személy (továbbiakban: anyakönyvvezető munkáját segítő személy) útján biztosítja.
5. § (1) A hivatali munkaidőn belül és a hivatali helyiségben történő családi esemény tartása, a rendeletben foglaltak szerint díjmentes.
(2) Az önkormányzat hivatali munkaidőben térítésmentesen biztosítja a családi esemény tartására alkalmas 2. § 2. pontja szerinti hivatali helyiséget.
(3) A családi esemény tartása során díjmentesek a következő alapszolgáltatások:
a) ünnepi köszöntő,
b) emléklap.
(4) * Hivatali munkaidőn kívül történő családi eseményeken – a (3) bekezdésben meghatározott alapszolgáltatásokon túl – az 1. mellékletben felsorolt szolgáltatások vehetők igénybe, az ott meghatározott díjtételekkel.
(5) * A hivatali munkaidőn kívül történő családi eseményeken történő közreműködésért a megrendelők a 2. melléklet szerinti szolgáltatási díjat kötelesek megfizetni.
(6) A szolgáltatási díjakat az önkormányzat költségvetési elszámolási számlájára, vagy a házipénztárba történő befizetéssel kell a megrendelés alapján, illetve az engedélyező határozatban foglaltaknak megfelelően befizetni.
(7) Amennyiben a családi esemény megtartása elmarad és azt a felek az ünnepséget megelőzően legalább 2 nappal az anyakönyvvezetőnek bejelentik, a szolgáltatási díjat a Jegyző – kérelemre – a Polgármesteri Hivatal útján, a bejelentéstől számított 15 munkanapon belül visszafizeti.
6. § (1) Az anyakönyvvezető és az anyakönyvvezető munkáját segítő személy hivatali munkaidőben történő közreműködése a családi esemény lebonyolításában díjmentes.
(2) A hivatali munkaidőn túl történő családi eseményben közreműködő anyakönyvvezetőt és az anyakönyvvezető munkáját segítő személyt – ha a közszolgálati tisztviselőkről szóló törvényben a rendkívüli munkavégzésért meghatározott szabadidő kiadását nem kérte – a rendelet 3. melléklete szerinti díjazás illeti meg családi eseményenként.
(3) * Az anyakönyvvezető és az anyakönyvvezető munkáját segítő személy hivatali munkaidőn túli munkájának díjazása minden hónap 5. napjáig kerül kifizetésre.
7. § (1) Ez a rendelet 2018. január 1-jén lép hatályba.
(2) A rendelet rendelkezéseit a hatálybalépés után kezdeményezett családi eseményekre kell alkalmazni.
Paks, 2017. november 17.
Szabó Péter s. k. | Dr. Blazsek Balázs s. k. | |
polgármester | címzetes főjegyző |
Kihirdetési záradék:
A rendelet 2017. november 17-én kihirdetésre került.
Dr. Blazsek Balázs s. k. | ||
címzetes főjegyző |
A Szolgáltatás megnevezése | B Bruttó díjak | ||
1. | Összetevők | ||
2. | MŰVÉSZETI ELEMEK: | ||
3. | gépi zene (standard összeállítás) | 2500 Ft | |
4. | gépi zene (hozott CD-ről) | 2000 Ft | |
5. | VIRÁG | ||
6. | szülők köszöntéséhez 1 szál rózsa/fő | virág aktuális ára | |
7. | EGYÉB | ||
8. | pezsgős koccintás hozott pezsgővel (maximum 9 fő) | 1.000 Ft/alkalom | |
9. | pezsgős koccintás (maximum 9 fő) | 2.500 Ft/alkalom | |
10. | 3 db gyertya és ünnepélyes gyertyagyújtás | 5.000 Ft | |
11. | ceremónia elem hozott kellékkel | 2.000 Ft/ceremónia | |
12. | SZERVEZÉSI KÖLTSÉG* | ||
13. | szervezési, lebonyolítási költség (40 főig) | 12.000 Ft | |
14. | szervezési, lebonyolítási költség, (40 fő felett) | 20.000 Ft | |
A | B | ||
1. | Idő és helyszín | Bruttó díj (Ft) | |
2. | Hivatali munkaidőn kívül hivatali helyiségben | 20.000 | |
Megnevezés | Bruttó díj | ||
1. | Hivatali munkaidőn túl hivatali helyiségben, szertartásvezető | 12.000 | |
2. | Hivatali munkaidőn túl hivatali helyiségben a szertartásvezető munkáját segítő személy | 7.500 | |