Budapest Főváros XVI. kerület Önkormányzatának Képviselő-testülete a helyi önkormányzatokról szóló 1990. évi LXV. törvény 16. § (1) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján az alábbi rendeletet alkotja:
1. § (1) E rendelet célja, hogy Budapest Főváros XVI. kerület közigazgatási területén megszüntesse a városképet rontó, közízlést sértő falfirkák, graffitik elhelyezését.
(2) Értelmező rendelkezések:
a) Falfirka, graffiti: festékkel, filctollal, festékszóróval, alvázvédővel vagy bármilyen más felületképző anyaggal létrehozott képi, grafikus vagy szöveges felületbevonat, falfirka, mely nem az építmény rendeltetésszerű használatához szükséges.
b) Falfirka mentesítés: a már meglévő falfirka eltávolítása, majd ezt követően a felület védőréteggel való bevonása, vagy a falfirkával még nem szennyezett felület védőréteggel való bevonása.
c) Használó: tulajdonos, bérlő, haszonbérlő, használó, szívességi használó.
d) Közfunkciót ellátó ingatlan: különösen iskola, óvoda, orvosi rendelő, gyógyszertár, élelmiszerüzlet, könyvtár, templom.
e) Lakóingatlan: társasház épülete, lakásszövetkezet épülete, családi ház.
2. § A rendelet hatálya kiterjed Budapest XVI. kerület közigazgatási területén fekvő lakóingatlanok, valamint a közfunkciót ellátó ingatlanok közterülettel érintkező homlokzatára, kerítésére, továbbá úszótelken álló épületek homlokzataira, ha az úszótelekkel határos földterület önkormányzati tulajdonban van.
3. § (1) Budapest XVI. kerületének Önkormányzata az 1. § (1) bekezdésében meghatározott célra pályázó részére vállalja a pályázatban megjelölt épület homlokzatának, kerítésének falfirka mentesítését az adott évi költségvetésében erre a célra elkülönített kerete erejéig, figyelemmel a 6. §-ban foglaltakra.
(2) A támogatás mértéke a 2. §-ban meghatározott ingatlanok utcafronton álló falfelületei, kerítései falfirka mentesítésének teljes költsége.
4. § (1) Az egyes felületek önkormányzati támogatással megvalósuló falfirka mentesítésére az ingatlan használója nyújthat be pályázatot (továbbiakban: pályázó).
(2) * A pályázónak az e rendelet 1. melléklete szerinti pályázati felhívásban megjelölt minden adatot és információt szolgáltatni kell.
(3) A pályázónak a pályázathoz csatolnia kell nyilatkozatát, melynek értelmében nyertes pályázat esetén vállalja, hogy a falfirka mentesítést követően:
a) a felületen elhelyezett falfirkát 8 munkanapon belül eltávolítja vagy eltávolíttatja, ellenkező esetben a támogatás teljes összegét visszafizeti; vagy
b) az Önkormányzat részére 4000 Ft/hó átalánydíjat fizet, mely esetben a felületen elhelyezett falfirka eltávolítását az Önkormányzat végzi.
(4) A falfirka mentesített felületen elhelyezett falfirkát bárki bejelentheti a Polgármesteri Hivatalban. A pályázó köteles tűrni, hogy amennyiben a bejelentéstől számított 8 munkanapon belül nem tesz eleget nyilatkozatban vállalt kötelezettségének az Önkormányzat a Kerületgazda Szolgáltató Szervezet (továbbiakban: KSZSZ) útján elvégezze a falfirka eltávolítását, melynek költsége a pályázót terheli. Ez a rendelkezés nem vonatkozik a 4. § (3) bekezdés b) pontja szerint nyilatkozó pályázóra.
(5) A pályázó benyújtott pályázatát utólag nem módosíthatja. Módosítás esetén a korábban benyújtott pályázatát vissza kell vonnia, és a módosított pályázatot új pályázatként kell benyújtania.
(6) A nyertes pályázóval az Önkormányzat szerződést köt.
5. § Nem nyújtható támogatás:
a) a pályázat benyújtása előtt már megkezdett beruházáshoz;
b) a pályázati feltételeknek nem megfelelő pályázat esetén;
c) utcafronttal érintkező falfelülettel rendelkező épület nem utcafronti falszakaszainak graffiti mentesítésére;
d) a korábban már önkormányzati támogatással falfirka mentesített falfelület, kerítés újbóli graffiti mentesítésére.
6. § (1) A falfirka mentesítés támogatására a pályázatot a Polgármester által
a) első alkalommal minden évben a költségvetés elfogadását követő 30 napon belül;
b) második alkalommal minden év augusztus 1-jéig
kiírt pályázat alapján lehet benyújtani.
(2) Pályázati eljárásonként az önkormányzat költségvetésében a falfirka mentesítés céljára biztosított forrás 50%-a használható fel. Ha az első pályázati eljárás során a keretösszeg arányos része nem kerül felhasználásra, azt a második pályázati eljárás során fel lehet osztani.
(3) Amennyiben az éves keretösszeg a második pályázati eljárás során sem kerül teljes mértékben felosztásra, akkor a tárgyévben további pályázati eljárás is kiírható.
(4) A határidő elmulasztása esetén a Polgármester a kérelmet érdemi vizsgálat nélkül elutasítja. A támogatásra irányuló pályázatot a pályázati kiírásban szereplő határidőig 1 példányban a Polgármesteri Hivatalnál kell benyújtani „Falfirka mentesítés támogatása” jeligével.
(5) A pályázat kizárólag a pályázathoz készített formanyomtatványokon és mellékletein magyar nyelven nyújtható be. Az adatlap nem változtatható sem tartalmában, sem alakjában.
(6) * A pályázati formanyomtatványok, azok mellékletei, és a Pályázati Útmutató a Budapest Főváros XVI. kerületi Önkormányzat internetes honlapjáról (www.budapest16.hu) letölthető, valamint térítésmentesen beszerezhető a Polgármesteri Hivatal Igazgatási és Ügyfélszolgálati Irodáján.
(7) A pályázónak a pályázat benyújtásakor, pályázatonként egyszeri 5000 Ft összegű pályázati díjat kell fizetnie, mely összeg forráshiány miatt elutasított pályázat esetén visszafizetésre kerül a pályázó részére.
(8) A pályázathoz az alábbi mellékleteket kell csatolni:
a) adatlap;
b) fényképfelvétel az épület utcafronton álló homlokzatáról, illetőleg az utcafronti kerítésről;
c) a pályázó által vállalt saját erő mértékéről (az összköltség százalékában kifejezve) szóló nyilatkozat;
d) az 4. § (3) bekezdése szerinti nyilatkozat;
e) nyilatkozat a pályázattal érintett ingatlan tulajdonviszonyáról;
f) bérleti jogviszony fennállása esetén a bérleti szerződés, a tulajdonos nyilatkozata arra vonatkozóan, hogy a pályázat benyújtásához hozzájárul, továbbá nyilatkozat arról, hogy a saját erőt – amennyiben van – a tulajdonos vagy a bérlő biztosítja;
g) társasház, lakásszövetkezet esetén a lakóközösség határozata.
(9) A Polgármesteri Hivatal a hiányosan benyújtott pályázatok esetében hiánypótlási kötelezettséget ír elő. A hiánypótlásnak a hiánypótlási felhívás kézhezvételétől számított 8 munkanapon belül kell eleget tenni.
(10) A támogatási keret kimerülése esetén a pályázat kiírója hirdetményt tesz közzé és a pályázatok befogadását leállítja.
(11) A pályázati eljárást a Polgármesteri Hivatal bonyolítja le, amelynek szakaszai a pályázat befogadása, a Polgármester döntése a pályázat támogatásáról, a szerződés megkötésének előkészítése, a kivitelezés szerződésszerinti teljesítésének ellenőrzése, pénzügyi lebonyolítás.
(12) A pályázat támogatásáról – a rendelkezésre álló támogatási keret figyelembevételével – a Polgármester dönt.
(13) A (12) bekezdésben meghatározott döntés eredményéről a pályázót a döntést követő 8 munkanapon belül értesíteni kell.
7. § Előnyt élvez az a pályázó:
a) aki a falfirka mentesítés költségének legalább 50%-át önerőként vállalja;
b) aki tömegközlekedési útvonal mentén fekvő épület, kerítés falfirka mentesítésére pályázik.
8. § (1) Nyertes pályázat esetén a falfirka mentesítést (eltávolítás, megelőzés) az Önkormányzat végezteti el.
(2) A Polgármesteri Hivatal által kijelölt, vagy megbízott személy jogosult a támogatással érintett épület falfirka mentesítésére irányuló kivitelezés menetét a helyszínen bármely munkafázisban ellenőrizni, jogosult és köteles azt dokumentálni (jegyzőkönyv, fényképfelvétel).
9. § (1) A 4. § (4) bekezdésében foglaltaknak megfelelően a falfirka mentesítést az ingatlan használója köteles saját maga, a KSZSZ vagy az Önkormányzattal falfirka mentesítésre szerződött kivitelező által elvégezni. A hivatkozott rendelkezés betartásának ellenőrzését a Polgármesteri Hivatal műszaki előadói, a KSZSZ munkatársai jogosultak ellenőrizni.
(2) A 9. § (1) bekezdésében foglalt kötelezettség az ingatlan mindenkori használóját a felhordott védőbevonatra a gyártó által vállalt jótállási idő lejártáig terheli.
(3) Ha az ingatlan használója a felhordott védőbevonat gyártó által vállalt jótállási idejének lejárta előtt a felületet átszínezi, köteles saját költségén felhordani a védőréteget a felületre a színezést követően.
(4) Az önkormányzati támogatással falfirka mentesített épületre, kerítésre a pályázó köteles tűrni a Polgármesteri Hivatal által rendelkezésre bocsátott tábla jól látható helyre történő kihelyezését:
„Fejlődő Kertváros
A XVI. kerületi Önkormányzat támogatásával falfirka mentesített felület.
Az Ön adójából Önnek.”
A tábla kihelyezésének költségét az Önkormányzat viseli.
10. § Ez a rendelet a kihirdetése napján lép hatályba.
Ancsin László jegyző | Kovács Péter polgármester |
I. Pályázó neve:______________________________________________________
Pályázó címe:________________________________________________________
Telefonszám: ________________________________________________________
Telefax:_____________________________________________________________
E-mail cím: __________________________________________________________
Tulajdonos neve:______________________________________________________
Tulajdonos címe:______________________________________________________
Telefonszám: ________________________________________________________
Telefax:_____________________________________________________________
E-mail cím: __________________________________________________________
II. A pályázó által (esetlegesen) vállalt saját erő: __________________________ Ft
III. A pályázó nyilatkozatai és kötelezettségvállalásai
a) kijelentem, hogy a pályázatban foglalt adatok, információk és dokumentumok teljes körűek, valódiak és hitelesek;
b) kijelentem, hogy a pályázati támogatás elnyerése esetén a pályázati támogatás felhasználására vonatkozó szabályokat magamra nézve kötelezőnek elismerem;
c) hozzájárulok, hogy Budapest Főváros XVI. kerületi Önkormányzat a törvény keretei között személyes adataimat kezelje és nyilvántartsa;
d) hozzájárulok a pályázat szabályszerűségének és a támogatás rendeltetésszerű felhasználásának Budapest Főváros XVI. kerületi Önkormányzat, valamint a jogszabályban meghatározott szervek által történő ellenőrzéséhez;
e) tudomásul veszem, és egyben hozzájárulok, hogy a részemre nyújtott támogatás tényét, annak összegszerűségével egyetemben Budapest Főváros XVI. kerületi Önkormányzata a támogatás nyújtásnak évében zárszámadásában szerepeltesse, valamint hogy a támogatási szerződésnek az államháztartásról szóló 1992. évi XXXVIII. törvény által meghatározott tartalmát illetékes szervei útján közzétegye;
f) kijelentem, hogy nyertes pályázat esetén a falfirka mentesítést követően (a megfelelő rész aláhúzandó):
– a felületen elhelyezett falfirkát 8 munkanapon belül eltávolítom vagy eltávolíttatom, ellenkező esetben a támogatás teljes összegét visszafizetem, és köteles vagyok tűrni a falfirka eltávolítását a KSZSZ által, melynek költségét viselem;
– az Önkormányzat részére 4000 Ft/hó átalánydíjat fizetek, mely esetben a felületen esetlegesen elhelyezett falfirka eltávolítását az Önkormányzat végezteti el.
IV. Az ingatlan (épület, kerítés) általános adatai:
Az ingatlan címe:
Irányítószám: ___________ település: __________________________________
_____________________________út / utca / tér ______ házszám ____emelet
Helyrajzi szám:_____________________________________________________
V. A mentesítendő felület típusa és körülbelüli nagysága (Jelölje aláhúzással, illetve töltse ki!)
– nyerstégla felület ...m2
– nyers vakolt felület ...m2
– faburkolat ...m2
– terméskő ...m2
– műkő/beton ...m2
– kerámia ...m2
– acéllemez ...m2
– hullámlemez ...m2
– dryvit ...m2
– egyéb: _________________________________________________________
VI. A tulajdon jellege (Jelölje aláhúzással!)
a) magán
b) társasházi
c) vegyes
d) egyéb.....
Az adatlap kiállításának időpontja:
____________________, 20...________ hó _______ nap
___________________________________
Pályázó aláírása