Budapest Főváros XVI. kerületi Önkormányzat Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) és c) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva, az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdése szerinti eredeti jogalkotói hatáskörében a következőket rendeli el:
1. § E rendelet hatálya a családi események során, az e rendeletben megjelölt szolgáltatást igénybevevőkre, valamint a közreműködő anyakönyvvezetőkre terjed ki.
2. § E rendelet alkalmazásában:
a) családi esemény: a névadó ünnepség, a házassági évforduló ünnepség,
b) szolgáltatást igénybe vevő: névadó ünnepséggel érintett gyermek, házassági évfordulóval érintett férj és feleség.
c) hivatali munkaidő: a Budapest XVI. kerületi Polgármesteri Hivatal mindenkor hatályos Közszolgálati Szabályzatában meghatározott munkarend;
d) hivatali helyiség: a Budapest XVI. kerületi Polgármesteri Hivatal Budapest XVI. kerület Havashalom utca 43. szám alatti épületében lévő Házasságkötő Terem;
e) szolgáltatás: a családi esemény lebonyolítása során az anyakönyvvezető által ünnepi beszéd tartása, emléklap átadása, virág asztaldísz, ünnepi gyertyagyújtás, alkalomhoz illő zeneszolgáltatás, pezsgős köszöntés (legfeljebb 4 főre).
3. § (1) A családi esemény megtartására vonatkozó igényt az anyakönyvvezetőnél személyesen kell bejelenteni. Az anyakönyvvezető a bejelentésről jegyzőkönyvet vesz fel, ami tartalmazza a családi esemény egyeztetett időpontját és helyszínét.
(2) A családi esemény egyeztetett időpontja munkaidőn kívül lehetséges keddi, csütörtöki, pénteki napokon 19 óráig, szombati napokon 10 órától 20 óráig, mely nem eshet egybe az anyakönyvvezető közreműködését igénylő, jegyzőkönyvileg előjegyzett anyakönyvi esemény időpontjával, figyelemmel a hivatali helyiségen kívül tartandó esemény helyszínére történő oda- és visszautazás időtartamára is.
(3) A névadó ünnepség iránti igényt a gyermek törvényes képviselője jelentheti be. A bejelentésről az e rendelet 1. melléklete szerinti jegyzőkönyvet kell felvenni.
(4) A házassági évforduló ünnepség iránti igényt a házastársaknak együttesen kell bejelenteniük. A bejelentésről az e rendelet 2. melléklete szerinti jegyzőkönyvet kell felvenni.
(5) Az anyakönyvvezető hivatali helyiségen kívül, valamint hivatali munkaidőn kívül történő közreműködését a jegyzőtől írásban kell kérni.
(6) A családi esemény akkor engedélyezhető, ha a 4. § szerinti szolgáltatási díj megfizetését megfelelően igazolták.
(7) A hivatali helyiségen kívüli családi esemény csak zárt épületben és akkor engedélyezhető, ha az anyakönyvvezető meggyőződött, arról, hogy a helyszín méltó és ünnepélyes körülményeknek kialakítható. Nyílt téri családi esemény esetén a kérelmező köteles alternatív, zárt épületben való megrendezés lehetőségéről gondoskodni, amelyről a kérelem benyújtásakor nyilatkozni kell.
4. § (1) A családi események lebonyolítása során igénybe vett szolgáltatásért díjat kell fizetni.
(2) A családi esemény hivatali helyiségben történő lebonyolítása esetén, amennyiben a szolgáltatást igénybe vevők Budapest Főváros XVI. kerületében bejelentett állandó lakóhellyel rendelkeznek a szolgáltatás ellentételezéseként 15 000 forint + ÁFA, egyéb esetben 20 000 forint + ÁFA díjat kell fizetni.
(3) A hivatali helyiségen kívüli családi esemény lebonyolítása esetén, amennyiben a szolgáltatást igénybe vevők Budapest Főváros XVI. kerületében bejelentett állandó lakóhellyel rendelkeznek a szolgáltatás ellentételezéseként 30 000 Ft + ÁFA, egyéb esetben 40 000 forint + ÁFA díjat kell fizetni.
5. § A 4. §-ban meghatározott díjakat banki átutalás útján a Polgármesteri Hivatal 11784009–15735791 számú számlájára kell megfizetni a családi esemény megtartására irányuló igény bejelentéséről szóló jegyzőkönyv keltét, illetve amennyiben a családi eseményre a hivatali helyiségen kívül, valamint hivatali munkaidőn kívül kerül sor a jegyző 3. § (5) bekezdése szerinti engedély kézhezvételét követő 10 munkanapon belül. A szolgáltatási díj megfizetésének tényét az anyakönyvvezető felé haladéktalanul írásban igazolni kell.
6. § Amennyiben a szolgáltatást igénybe vevők a családi esemény ünnepségén nem jelennek meg, úgy részükre az e rendelet alapján megfizetett díjat nem lehet visszafizetni. Ezen rendelkezést nem lehet alkalmazni abban az esetben, ha a családi eseményre valamelyik szolgáltatást igénybe vevő halála miatt nem kerül sor.
7. § Az anyakönyvvezetőt a családi eseményen történő közreműködésért
a) hivatali munkaidőn kívül és hivatali helyiségben megtartott családi esemény esetén bruttó 10 000 forint
b) hivatali munkaidőn kívül és hivatali helyiségen kívül megtartott családi esemény esetén, amennyiben nem a közszolgálati tisztviselőkről szóló törvényben meghatározott szabadidőt választja bruttó 15 000 forint
díj illeti meg.
8. § E rendelet rendelkezéseit a hatályba lépést követően bejelentett családi esemény esetén kell alkalmazni.
9. § Ez a rendelet 2024. június 28-án lép hatályba.
Kovács Péter polgármester | dr. Csomor Ervin jegyző |